Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Turbo kapot na tuning 2.5v6tdi

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Turbo kapot na tuning 2.5v6tdi

    Mogu,

    Heb net via marktplaats 2ehands turbo 250€ gekocht(onderweg). Was 2 wkn na tunen moter kapot, vervelend btw.
    Heb oude turbo zelf eruit gehaald, maar zijn er belangrijke stappen te volgen voor/tijdens t plaatsen van de nieuwe turbo?
    Alle tekenen van kapotte turbo waren aanwezig, raar geluid boven 1000 toeren rook geen power stank enz.
    Hoor t graag dinsdag plaatsen nl.
    Gr mark

  2. #2
    Willem_Dokkum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    697
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Turbo kapot na tuning 2.5v6tdi

    Eerst de tuning maar ongedaan maken/oorzaak van kapotte turbo zoeken? Anders kun je binnenkort weer om een nieuwe....
    "Life in the fast lane"

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Turbo kapot na tuning 2.5v6tdi

    das niet zomaar? misschien auto eerst warm rijden? en afkoelen, fluiten deed hij al lang!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    174
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Turbo kapot na tuning 2.5v6tdi

    Fluiten is normaal, deed de mijne ook als ik maar een klein beetje gas gaf, zal idd eerst de oorzaak in de tuning zoeken gezien je de huidige turbo kapot is gegaan na de tuning.

  5. #5

    Standaard Re: Turbo kapot na tuning 2.5v6tdi

    Ik zou niet besparen, en ook meteen even de olie verversen, en een schoon filtertje. check de leidingen enz, van en naar de turbo ook goed. En als er echt iets kapot is aan de turbo, even controleren of er geen onderdelen de intercoolers/inlaat ingevlogen zijn..


  6. #6

    Standaard Re: Turbo kapot na tuning 2.5v6tdi

    Alle pakkingen vernieuwen en olie verversen. Een goede tuner tuned geen auto met slechte turbo dacht ik altijd.
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  7. #7
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Turbo kapot na tuning 2.5v6tdi

    De titel van het topic suggereert dat het een met het ander te maken heeft. Het tijdstip van het overlijden van de turbo kan natuurlijk ook toeval zijn. Hoeveel km's heeft ie gedraaid? Al geef ik toe dat tuning de levensduur niet zal verlengen.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •