Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: ppppst geluid bij gas los of schakelen

  1. #1
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard ppppst geluid bij gas los of schakelen

    Het gaat dus om een Audi S3 Sportback 2.0Turbo welke geluid maakt alsof het een Subaru Impreza is met open Dump Valve.
    Sinds vandaag heb ik het geluid alsof ik met een open dump valve rijdt. Nu werd het gedurende de rit minder en toen ik bijna thuis was na 45 minuten rijden was het geluid weg.

    Morgen zal het er vast weer zijn als alles koud is, want het lijkt em dan dat er iets met een slang (lek) moet zijn die door de hitte uitzet en dus het gat dichtgedrukt wordt.

    Kan dit of zeg ik iets raars? Kan het ook gewoon de diverter zijn. Iemand een idee bij dit verhaal en welke slang of ander onderdeel dit kan zijn? Vermogen is nog aanwezig en het lijkt niet of er continue valse lucht angezogen wordt. Heb dus ook geen melding op de boordcomputer van enig probleem.

    Alvast bedankt
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  2. #2
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: ppppst geluid bij gas los of schakelen

    Vanmorgen met koude motor was het geluid trowuens weer niet aanwezig. Iemand een idee wat het geweest kan zijn?
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  3. #3

    Standaard Re: ppppst geluid bij gas los of schakelen

    Controleer even je luchtfilterhuis en de kunstof slangen naar je inlaat.

    De lucht wordt terug geblazen door je diverter-valve, naar de ruimte voor de gasklep.
    Als daar een scheurje zit hoor je een afblaas geluid, maar als er een grote scheur zit hoor je het niet omdat er geen druk wordt opgebouwd.

  4. #4
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ppppst geluid bij gas los of schakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clockworks Bekijk Berichten
    Controleer even je luchtfilterhuis en de kunstof slangen naar je inlaat.

    De lucht wordt terug geblazen door je diverter-valve, naar de ruimte voor de gasklep.
    Als daar een scheurje zit hoor je een afblaas geluid, maar als er een grote scheur zit hoor je het niet omdat er geen druk wordt opgebouwd.
    Volgens mij circuleert de diverter naar de uitgaande kant van de luchthoeveelheidsmeter (dus andere kant als luchtfilter). Anders zou je de gecirculeerde lucht twee keer meten.

    @topicstarter: Deze al geprobeerd ? http://www.audiforum.nl/forum/motor-...st-how-to.html
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  5. #5
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: ppppst geluid bij gas los of schakelen

    Bedankt voor de reacties. Het bleek een sporadische storing te zijn door de doorloopklep die even geweigerd had. Klep gecontroleerd op scheurtjes, maar deze zag er goed uit. Bij het uitlezen was de storing ook slechts 1 keer voorgekomen dus nu even goed in de gaten houden of het niet weer gebeurd en anders het ding direct vervangen.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1


  6. #6

    Standaard Re: ppppst geluid bij gas los of schakelen

    De lucht wordt inderdaad vóór de lmm terug gecirculeerd, bij mij zit deze direct aan het luchtfilterhuis, maar dat is een golf.

  7. #7

    Standaard Re: ppppst geluid bij gas los of schakelen

    Wel raar dat je precies dat Subaru-geluidje hebt nadat er een Evo spoiler op geplakt is, en die goudkleurige velgen eronder zitten....

    Pfff Impreza wannabe

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •