Ziet er goed uit.
oei, ik zie dat je afgetekend hebt.....
dus niet krukas ge blokkeerd en toen nokkenassen op tijd gezet......
heb je al met vagcom uitgelezen hoe je nokkenas timing is?
het kan zijn dat je nokkenas timing nu niet optimaal staat en dus de stellers moeten over-compenseren met alle extra slijtage van dien...
het kan zo wel... maar is eigenlijk niet zoals het hoort...
Leuke klus he! Goed gedaan!
De waterpomp gaat ook lekker makkelijk he, not! Eerst de stuurbekrachtingspomp los waarvan het laatste schroefje haast onmogelijk te bereiken is.
Zal best kunnen zo. Met een nokkenas lockbar tool en een krukasblokkerpen heb je geen markings nodig. Door de nokkenastandwielen los te draaien van de nokkenas komen ze vrij, met de lockbar hou je ze wel in positie en draai je het spul weer vast zodra er spanning op de riem staat. dan heb je hem 100% ok. Paar tientje op ebay voor zo'n tool.
Met vagcom kun idd ff checken op groep 90 91 of 92 of een combinatie daarvan.
De krukas blokkeerpen had ik er wel in. Had alleen geen lock bar. Heb alles afgetekend voor alle zekerheid. En als dan alle markering weer overeen komen kan het niet fout gaan. Heb het ook samen met een monteur gedaan die vaker motorrevisies doet bij ons. Dus die heeft er echt wel verstand van. En had de beschrijving met aanhaal momenten bij audi opgehaald en die heb ik aangehouden. Ben er niet zo bang voor!