Ik heb hier hetzelfde. Zit met een versleten turbo op men 1.9tdi. Echter bij de prijsofferte staat ook een nieuwe magneetklep en een nieuwe drukregelaar. Ook nieuwe druksensoren. Wordt dit steeds bij een nieuwe turbo voorzien?
Ik heb hier hetzelfde. Zit met een versleten turbo op men 1.9tdi. Echter bij de prijsofferte staat ook een nieuwe magneetklep en een nieuwe drukregelaar. Ook nieuwe druksensoren. Wordt dit steeds bij een nieuwe turbo voorzien?
Ik heb toch een andere ervaring met gereviseerde turbo's. Dan met name mijn vorige auto, een Ford Sierra Cosworth. Deze was gemodificeerd en draaide 1,9bar turbodruk. Deze turbo had wel 360graden lagers waardoor de turbo 2,5bar aan kan.
Ik heb toch ruim een ton met deze turbo gereden voor ik de auto verkocht omdat ik na 8 jaar wat anders wilde rijden.
Het is maar net wie de turbo reviseerd.
Binnen gedaan bij Coen Donckers en paar slangen die niet goed aangesloten en eentje verstropt, en een 100€ armer ipv 1300€ voor alles nieuw volgens de dealer zijn diagnose van 200€.
Ben ik toch wel even gelukkiger nu. En met testrijden toch een merkbaar groter verschil. Volgens Coen gaan deze garettes niet gemakkelijk kapot.
En hopla, ik sta hier weer net over de duitse grens, geslepen worden naar thuishaven.
Turbo die het weer begeeft...
Eerst maar bestek laten maken bij garage en dan is naar Veghel bellen. Want mee naar kroatie rijden mag ik vergeten. Dan maar met papies auto...
ok, net gedaan met wat zelf te sleutelen. Echter een zeer vettig boeltje aan die kant. Dus ik vermoed een aantal lekkages.
Na wat uit te bouwen kom ik allerhande zaken tegen:
-Namelijk de EGR zit volledig dicht met roet. (iemand een vermoeden waar het hieraan ligt?) korte rijafstanden?
-de magneetklep (N75) heeft 3 leidingen. 1 aan ene kant, die naar de turbo gaat(met moer). 2 aan de andere kant, eentje naar de drukdoos(haakse) en eentje naar het schutbord (vermoed naar het regelapparaat) <<<Echter op mijn tekening via elsa, staat dat die naar drukaansluiting moet???
-De turbobouten, aan de uitlaat krijg ik niet los. Om zo te kunnen controleren of deze ook vol roet gaat zitten
ik probeer echter deze te demonteren zonder de aircocompressor te moeten demonteren.
Op deze foto's zie je de staat van de egr.
Nu probleem met het de leidingen.
Zoals je ziet gaat er een leiding van de N75 naar het schutbord? (het regelapparaat met sensor spruitstukdruk G71)?
Volgens tekening moet deze op dikke darm, drukaansluiting.
Ook drukomvormer links bovenaan is een leiding die niet ergens opzit. in etka (beeldtafel 131-17) bij nummer 16. Waar moet deze dan op?
Waar vind ik mijn laadluchtkoeler en regelapparaat?
Audi Cabrio 1.9TDI AHU. 90pK
Intercooler gevonden, nu die leiding zoeken die naar het regelapparaat moet gaan. En het regelapparaat zoeken.
Ondertussen turbo (met uitlaatcollector) er uit gekregen. Beide turbines draaien nog. De retourleiding van de turbo is wel korrelig aan de zijkant.
Ik begrijp als in een nieuwe turbo steek in ook het motorblok moet spoelen. Maar ik vind nergens iets van we volgordes. Weet iemand hoe ik dat dan doe?
De kosten om de turbo te reinigen met glasparels en eventueel nieuwe turbines in te plaatsen kost om en rond 400€
Een nieuwe kost me 550€. Dus het prijsverschil lijkt me nihil om mijn oude gelijk te vernieuwen.
Wel ga in gelijk n75 vernieuwen en de lmm en drukregelaar proberen te testen
Een schoepje afgebroken dus kies ik voor een nieuwe turbo te kopen.
Raar dat na de controle de turbo goedwerkend te hebben bevonden en de ledingen te hebben gecontroleerd. De turbo stuk is en de leidingen van de n75-magneetventiel foutief aangesloten te zijn.