Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 43

Onderwerp: Nieuwe of gereviseerde turbo?

  1. #21

    Standaard Re: Nieuwe of gereviseerde turbo?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Klopt, scheelt net een mm.
    Ok bedankt.

    mooi he, dat ze je dat even bij de dealer vertellen....denk je bijna alles klaar te hebben....pfff...enig idee wat een carterpan kost?

  2. #22
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb hier hetzelfde. Zit met een versleten turbo op men 1.9tdi. Echter bij de prijsofferte staat ook een nieuwe magneetklep en een nieuwe drukregelaar. Ook nieuwe druksensoren. Wordt dit steeds bij een nieuwe turbo voorzien?
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Nieuwe of gereviseerde turbo?

    Niet doen, foei! Richard.
    Laatst gewijzigd door ries76; 22-04-12 om 21:09.

  4. #24
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb hem gelijk naar coen gedaan. Ben benieuwd naar de resultaten.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    58
    Kudos
    0

    Standaard Re: Nieuwe of gereviseerde turbo?

    Ik heb toch een andere ervaring met gereviseerde turbo's. Dan met name mijn vorige auto, een Ford Sierra Cosworth. Deze was gemodificeerd en draaide 1,9bar turbodruk. Deze turbo had wel 360graden lagers waardoor de turbo 2,5bar aan kan.

    Ik heb toch ruim een ton met deze turbo gereden voor ik de auto verkocht omdat ik na 8 jaar wat anders wilde rijden.
    Het is maar net wie de turbo reviseerd.


  6. #26
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Binnen gedaan bij Coen Donckers en paar slangen die niet goed aangesloten en eentje verstropt, en een 100€ armer ipv 1300€ voor alles nieuw volgens de dealer zijn diagnose van 200€.

    Ben ik toch wel even gelukkiger nu. En met testrijden toch een merkbaar groter verschil. Volgens Coen gaan deze garettes niet gemakkelijk kapot.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  7. #27
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Goed bezig kerel, mooi dat hij weer lekker rond tuft
    Audi A2 1.4 aua

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Nieuwe of gereviseerde turbo?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veek Bekijk Berichten
    Binnen gedaan bij Coen Donckers en paar slangen die niet goed aangesloten en eentje verstropt, en een 100€ armer ipv 1300€ voor alles nieuw volgens de dealer zijn diagnose van 200€.

    Ben ik toch wel even gelukkiger nu. En met testrijden toch een merkbaar groter verschil. Volgens Coen gaan deze garettes niet gemakkelijk kapot.
    Top !
    Ik was gelukkig ook geen 1300 Euro armer, maar alleen 67euro voor olie-retourleiding.

    Geniet van de boost!!

  10. #29
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé Bekijk Berichten
    Goed bezig kerel, mooi dat hij weer lekker rond tuft
    Is wel zorgkindje. Ma zolang ik kan...anders op stal tot ik weer kapitaal heb. Ma momenteel nog wat kosten dus stuk voor stuk
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  11. #30
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    En hopla, ik sta hier weer net over de duitse grens, geslepen worden naar thuishaven.
    Turbo die het weer begeeft...
    Eerst maar bestek laten maken bij garage en dan is naar Veghel bellen. Want mee naar kroatie rijden mag ik vergeten. Dan maar met papies auto...
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    58
    Kudos
    0

    Standaard Re: Nieuwe of gereviseerde turbo?

    Jemig, wat een pech. Sterkte.

  13. #32
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe of gereviseerde turbo?

    ok, net gedaan met wat zelf te sleutelen. Echter een zeer vettig boeltje aan die kant. Dus ik vermoed een aantal lekkages.

    Na wat uit te bouwen kom ik allerhande zaken tegen:

    -Namelijk de EGR zit volledig dicht met roet. (iemand een vermoeden waar het hieraan ligt?) korte rijafstanden?
    -de magneetklep (N75) heeft 3 leidingen. 1 aan ene kant, die naar de turbo gaat(met moer). 2 aan de andere kant, eentje naar de drukdoos(haakse) en eentje naar het schutbord (vermoed naar het regelapparaat) <<<Echter op mijn tekening via elsa, staat dat die naar drukaansluiting moet???

    -De turbobouten, aan de uitlaat krijg ik niet los. Om zo te kunnen controleren of deze ook vol roet gaat zitten

    ik probeer echter deze te demonteren zonder de aircocompressor te moeten demonteren.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  14. #33
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe of gereviseerde turbo?

    Magneetklep heeft normaal 3 aansluitingen:
    1 naar luchtfilter
    1 naar vacuümpomp
    1 naar waste gate klep.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  15. #34
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe of gereviseerde turbo?

    Op deze foto's zie je de staat van de egr.


    Nu probleem met het de leidingen.
    Zoals je ziet gaat er een leiding van de N75 naar het schutbord? (het regelapparaat met sensor spruitstukdruk G71)?
    Volgens tekening moet deze op dikke darm, drukaansluiting.

    Ook drukomvormer links bovenaan is een leiding die niet ergens opzit. in etka (beeldtafel 131-17) bij nummer 16. Waar moet deze dan op?

    Waar vind ik mijn laadluchtkoeler en regelapparaat?

    Audi Cabrio 1.9TDI AHU. 90pK
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  16. #35
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe of gereviseerde turbo?

    begrijp ik het goed?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk Berichten
    Magneetklep heeft normaal 3 aansluitingen:
    1 naar luchtfilter die verdwijnt onder mijn batterij. En op mijn slang van luchtfilter, drukaansluiting zit niks. Die is open
    1 naar vacuümpomp drukdoos?
    1 naar waste gate klep.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  17. #36
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Intercooler gevonden, nu die leiding zoeken die naar het regelapparaat moet gaan. En het regelapparaat zoeken.
    Ondertussen turbo (met uitlaatcollector) er uit gekregen. Beide turbines draaien nog. De retourleiding van de turbo is wel korrelig aan de zijkant.

    Ik begrijp als in een nieuwe turbo steek in ook het motorblok moet spoelen. Maar ik vind nergens iets van we volgordes. Weet iemand hoe ik dat dan doe?
    Laatst gewijzigd door Veek; 17-07-12 om 21:01.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  18. #37
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    De kosten om de turbo te reinigen met glasparels en eventueel nieuwe turbines in te plaatsen kost om en rond 400€

    Een nieuwe kost me 550€. Dus het prijsverschil lijkt me nihil om mijn oude gelijk te vernieuwen.
    Wel ga in gelijk n75 vernieuwen en de lmm en drukregelaar proberen te testen
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  19. #38
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Nieuwe of gereviseerde turbo?

    draaien bij jou beide wielen(turbine en compressorwiel) onafhankelijk van elkaar dan?
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  20. #39
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Nee,tesamen
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  21. #40
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Een schoepje afgebroken dus kies ik voor een nieuwe turbo te kopen.
    Raar dat na de controle de turbo goedwerkend te hebben bevonden en de ledingen te hebben gecontroleerd. De turbo stuk is en de leidingen van de n75-magneetventiel foutief aangesloten te zijn.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •