Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Ratelend, sjirpend geluid bij het draaien (Audi A4 2005)

  1. #1

    Standaard Ratelend, sjirpend geluid bij het draaien (Audi A4 2005)

    Sinds vorige week donderdag hebben wij onze auto. Hij reed/rijd perfect niks op aan te merken maar sinds daarnet maakt hij een gek geluid bij het flink naar links of rechts sturen. Zowel bij stilstand als al rijdend... Kan het geluid omschrijven als beetje ratelend maar vooral sjirpend, piepend geluid. De auto was wel niet warm gereden moest iemand gaan ophalen op een 10 minuutjes van hier. Het is de eerste keer dat ik het opmerk maar maak me wel zorgen.

    Uiteraard is er garantie maar wat moet ik dan zeggen hij maakt een raar geluid bij het sturen? Toen we hem gingen ophalen piepte hij ook even maar dat was zo weer over de garage zei ons dat dat komt omdat de airco op volle toeren moest draaien??? Het was heel warm die dag dat wel.

    Iemand een idee om welk probleem het kan gaan?

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Ratelend, sjirpend geluid bij het draaien ( Audi A4 2005)

    Best lastig om zo te zeggen wat dit is. Kan een slippende riem, een versleten lager, een te strakke riem... van alles zijn. Langs een garage gaan lijkt me de beste oplossing.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard re: Ratelend, sjirpend geluid bij het draaien ( Audi A4 2005)

    Heb de garage gecontacteerd... ben eens nieuwsgierig. Had gehoopt dat we geen last zouden krijgen maar ja dan toch beter tijdens de garantieperiode. Het vervelende is, is dat de garage op bijna een uurtje van bij ons vandaag is dus je rijd niet voor je plezier heen en weer. Maar goed we zullen zien.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Ratelend, sjirpend geluid bij het draaien ( Audi A4 2005)

    Misschien een beetje laat, maar het is de vrijlooppoulie van je dynamo.
    Heb het zelfde probleem gehad.

  5. #5

    Standaard Re: Ratelend, sjirpend geluid bij het draaien ( Audi A4 2005)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door truckerteuntje Bekijk Berichten
    Misschien een beetje laat, maar het is de vrijlooppoulie van je dynamo.
    Heb het zelfde probleem gehad.
    Gek dat ik hier nu nog reactie op krijg zeker omdat het net gemaakt is van de week. Ja het heeft wel effe nodig gehad. Het was idd de poulie maar hij heeft heel de alternator moeten vervangen omdat hij de vijzen van de poulie niet loskreeg... Heel apart allemaal. Het heeft ons uiteindelijk wel 600 euro gekost MAAR het is gemaakt. Hopelijk blijft nu alles goed gaan. Want rijden doet deze auto nog steeds perfect!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ratelend, sjirpend geluid bij het draaien ( Audi A4 2005)

    Zonde, want met speciaal gereedschap haal je de poulie van de dynamo af en was je maar € 45,-- kwijt geweest.

  7. #7

    Standaard Re: Ratelend, sjirpend geluid bij het draaien ( Audi A4 2005)

    I know. Ik voel me dan ook serieus in het zak gezet! Maar gelukkig is de blijdschap groter dat ik eindelijk met een stille auto kan rijden!! Maar die gaat me niet meer zien...

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •