Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: Probs = 16618 - Boost Pressure Regulation P0234

  1. #21

    Standaard Re: Probs = 16618 - Boost Pressure Regulation P0234

    Mag ik nog vragen welk product je juist gebruikt hebt?

    Bij mij heel raar: gisteren en eergisteren heeft hij het weer gehad, op exact dezelfde locatie: bij het uitkomen van een tunnel (bergop en daarna licht bergop), plankgas in 4de versnelling, bij een snelheid van ongeveer 110km/u.
    Laatst gewijzigd door auweray; 11-09-13 om 08:36.
    Audi A4 Avant 2.0TDIe 136PK MY2013 manueel MMI DVD moessongrijs
    Audi A4 Avant 1.9TDI 115PK MY2005 manueel dolfijngrijs

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Probs = 16618 - Boost Pressure Regulation P0234

    dat is typisch, het prob is beter maar nog steeds aanwezig
    had het ook dikwijls in 4de rond die snelheid en bij terugschakelen enzo, dan moet de regeling echt werken.
    product naam weet ik niet echt meer, vroeger gebruikte ik Total engine conditioner en dat was een super product (voor in de inlaat te spuiten) maar dat zou blijkbaar niet meer bestaan.
    heb laatste keer een ander product gehad maar weet niet meer welk, het product voor bij de diesel weet ik ook niet meer maar als je een kwalitatief product daarvoor koopt zal dat al moeten beteren.

    grtz

  3. #23

    Standaard Re: Probs = 16618 - Boost Pressure Regulation P0234

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MCjezus Bekijk Berichten
    dat is typisch, het prob is beter maar nog steeds aanwezig
    had het ook dikwijls in 4de rond die snelheid en bij terugschakelen enzo, dan moet de regeling echt werken.
    product naam weet ik niet echt meer, vroeger gebruikte ik Total engine conditioner en dat was een super product (voor in de inlaat te spuiten) maar dat zou blijkbaar niet meer bestaan.
    heb laatste keer een ander product gehad maar weet niet meer welk, het product voor bij de diesel weet ik ook niet meer maar als je een kwalitatief product daarvoor koopt zal dat al moeten beteren.

    grtz

    Dus als ik het goed begrijp heb je 2 producten gebruikt:
    - een om in de inlaat in te spuiten
    - een om in je tank te gieten

    Ik heb me geinformeerd bij een auto onderdelen handel, en heb beide gezien.
    Vermits het vloeibare nogal prijzig was, ben ik begonnen met de spuitbus om in de inlaat te spuiten.
    Momenteel heb ik slechts 4 keer 1 seconde gespoten. Is dit voldoende? De gebruiksaanwijzing zegt zolang herhalen tot het probleem opgelost is, maar hoe weet je dat nu als je maar zelden een probleem hebt?
    Product is van merk WARM UP, en noemt EGR CONTROL, en werkt op EGR en turbo.

    vriendelijke groet.
    Laatst gewijzigd door auweray; 16-09-13 om 08:28.
    Audi A4 Avant 2.0TDIe 136PK MY2013 manueel MMI DVD moessongrijs
    Audi A4 Avant 1.9TDI 115PK MY2005 manueel dolfijngrijs

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Probs = 16618 - Boost Pressure Regulation P0234

    [QUOTE=auweray;1473608]Dus als ik het goed begrijp heb je 2 producten gebruikt:
    - een om in de inlaat in te spuiten
    - een om in je tank te gieten


    idd, hoe de producten heten weet ik niet meer van buiten maar dat zal je wel van verschillende merken hebben en ik ga niet beweren dat het ene beter is dan het andere.
    4seconde? ik heb de hele bus inneens erdoor gejaagd hoor !
    bij mijn weten is het product voor in de inlaat veel duurder dan voor bij de diesel hoor...
    het product dat ik vroeger gebruikte voor de inlaat noemde Total engine conditioner maar dat verkopen ze blijkbaar niet meer. op de bus staat altijd vermeld hoeveel je ervan moet gebruiken dus dat zal wat afhangen welk je gebruikt.
    EGR kampt met zelfde probleem als turbo dus reinigt normaal hele systeem denk ik

    je kan ook zelf voelen of de stang van de regelbare geometrie los zit, die zit achter de motor op de turbo en kan je bijna met de hand zelf naar beneden duwen.(maar bij mij zat deze los en had ik ook soms nog probs dus een zekerheid is dat niet)
    via OBD vagcom heb je ook een testknop dat je kan aanklikken die je turboregeling helemaal aanstuurt

    testen? even de autosnelweg op, warm rijden en ongeveer 100 rijden en van 5de terug in 4de. kickdown met die handel en 4de afgaan. je zal wel zien ik denk dat het meestal vanaf 3000rpm misloopt ongeveer.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •