Indien de volgende foutcode zich voordoet: P1556 - laaddruk turbocompressor, regellimiet niet bereikt.
Moet je de temperatuursensor van de koelvloeistof eens vervangen.
Mijn AWX met 320k en 170pk gaat bij 170km per uur in noodloop.
Hij gaat dan ook zwart roken als ik gas geef.
Bij 3500 toeren gaat hij ook in noodloop.
Na circa 1min gaat de noodloop dan vanzelf weg.
Ik heb al een andere N75 geprobeert.
En ff de interkoelerslang gecheckt.
De turbo werkt tot de noodloop goed.
Al heb ik dan wel het idee dat ik circa 20pk mis.
Met uitlezen gaf hij de laaddruk aan als fout.
Schoepenverstelling vast of vuil?
lekke slang?
LMM?
brandstoffilter?
Alvast bedankt voor jullie tips.
Audi A4 B6
2001
320k
170pk
EGR dicht
kat weg.
Indien de volgende foutcode zich voordoet: P1556 - laaddruk turbocompressor, regellimiet niet bereikt.
Moet je de temperatuursensor van de koelvloeistof eens vervangen.
Ik heb ook een probleem, misschien past het hier niet, maar ik vond geen passend topic. ik heb een audi a4 1.9 tdi avant 1998. Het probleem is wanneer ik optrek, soms hapert hij net alsof hij naar adem snakt. Ik haal makkelijk 180, maar de happeringen zijn echt storend. Het lijkt alsof hij telkens een seconde op de moter remt en dan weer verdr optrekt. Soms heb ik ook dat hij traag optrekt en dat ik niet meer haal dan 145. Dit probleem is meestal opgelost wanneer ik het contact uit doe en weer aanzet. Het is wel lastig wanneer ik op de snelweg zit. Ik kan dan niet stoppen om eens even mijn motor opnieuw te starten. Heeft er iemand een idee wat de oorzaak is ? Ps de auto heeft 367000 km , ongevalvrij.
Ik heb ff een andere geleende LMM geplaatst.
Hij rijd dan weer super.
Dus ff de LMM vervangen.
Welke Pierburg moet ik nemen?
Voor een AWX motor.
Bij gerrit Speek staat deze 7.22684.08.0
En bij wiki deze A 611 094 00 48
Hier de log van van auto.
http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=61228&highlight=
Probleem gevonden.
15k geleden het luchtfilter vervangen.
Hij lag vol met bladeren.
Dus kreeg te weinig lucht.
Filterhuis schoon gemaakt,en een nieuw filter.
Ik denk dat hij 20% minder lucht kreeg.
Blijkt dus wel dat een standaart filter boven de 3200toeren maar net genoeg lucht levert.
Dus altijd op tijd vervangen.
Of een colt air intake
Het was slecht contact van de fiches fzo, was in een kwartiertje gefixed, lmm heeft nog slechts 1 keer het laten afweten xp spurt nu steeds naar zijn top zonder probleem, bedankt, vraag mij wel af of het normaal is bij een audi a4 1.9 tdi 1998 dat de koppeling maar helemaall op het einde grijpt, ik moet die bijna volledig laten uitkomen.