Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Plas olie in intercooler slangen 1.8 turbo AEB Audi A4 B5

  1. #1
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Plas olie in intercooler slangen 1.8 turbo AEB Audi A4 B5

    Omdat ik de distributie ga vervangen van het blok heb ik het hele front gedemonteerd, dus ook de slangen tussen intercooler en turbo los gemaakt.
    Nou kwam ik tot de onaangename conclusie dat er een aardige plas olie uit de buis onder de radiator vandaan kwam.

    Waar moet ik nu gaan zoeken naar de oorzaak?

    Ik heb de slang van de turbo afgehaald en gevoeld of er speling zit op de turbine, dit is in de lengte richting niks en opzij een heeeeeeel klein beetje.
    Na wat te hebben gegoogled heb ik geleerd dat dit mag.
    Uitlaat of inlaat van de turbo is olie vrij (het gedeelte wat naar beneden steekt richting het intercooler traject.
    Intercooler zelf is wel nat.

    Ik ben een newby als het op turbo motoren aankomt en wil dit probleem graag oplossen, maar nu moet ik wel weten waar ik dit moet zoeken.

    Iemand tips?

    Het betreft een standaard K03 turbo op een volledig standaard 1.8turbo benzine blok met motorcode AEB.

  2. #2
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Plas olie in intercooler slangen 1.8 turbo AEB Audi A4 B5

    ik heb zelf ook een B5 1.8 turbo gehad, ook de AEB. "Elke keer" als ik de slangen eraf had kwam ik, voor mijn gevoel tenminste, aardig wat olie tegen.
    Het olieverbruik zelf was normaal tot prima, ca. 1 ltr op 10.000 km.

    Ik heb al eens gelezen dat de carterontluchting van de 1.8T niet geweldig is, en dat er van daaruit vrij veel olie(mist) in je inlaattraject terecht komt. Vervelend, maar niet echt heel erg. Nu is het wel zo dat oliemist het octaangetal van benzine vrij snel laat dalen, en dat wil je natuurlijk niet...

    Als de hoeveelheid olie meer dan "een doek vol" is bij het schoonvegen, dan zou ik er wel eens goed naar (laten) kijken.

  3. #3
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Plas olie in intercooler slangen 1.8 turbo AEB Audi A4 B5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    ik heb zelf ook een B5 1.8 turbo gehad, ook de AEB. "Elke keer" als ik de slangen eraf had kwam ik, voor mijn gevoel tenminste, aardig wat olie tegen.
    Het olieverbruik zelf was normaal tot prima, ca. 1 ltr op 10.000 km.

    Ik heb al eens gelezen dat de carterontluchting van de 1.8T niet geweldig is, en dat er van daaruit vrij veel olie(mist) in je inlaattraject terecht komt. Vervelend, maar niet echt heel erg. Nu is het wel zo dat oliemist het octaangetal van benzine vrij snel laat dalen, en dat wil je natuurlijk niet...

    Als de hoeveelheid olie meer dan "een doek vol" is bij het schoonvegen, dan zou ik er wel eens goed naar (laten) kijken.
    Inderdaad ongeveer een doek vol, eerste keer dat ik het eraf haal gezien ik de auto nog niet eens een maand heb.
    Motor wordt overgezet, dus ik ga de carterontluchting zeker nog nakijken en schoonmaken. Net zoals de zeef.

    Conclusie: nog niet heel erg veel om je zorgen over te maken?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •