Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Vorstbescherming koelvloeistof

  1. #1
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Vorstbescherming koelvloeistof

    Weet iemand in welke verhouding voorgemengde koelvloeistof -36 gemengd is met het bestanddeel dat voor de vorstbescherming zorgt?

    maw, als je bijvoorbeeld de helft bij nood vervangt door water, welke vorstbescherming hou je dan over?

  2. #2

    Standaard Re: Vorstbescherming koelvloeistof

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Weet iemand in welke verhouding voorgemengde koelvloeistof -36 gemengd is met het bestanddeel dat voor de vorstbescherming zorgt?

    maw, als je bijvoorbeeld de helft bij nood vervangt door water, welke vorstbescherming hou je dan over?
    ik denk de helft : - 18 wat nog meer als voldoende is.
    Bij Fiat (ahum) is dit standaard, laatst meegemaakt bij de auto van mij vrouw, garage gooit er de helft water bij.(goede dealer geen brasser)
    3 keer links is ook rechts

  3. #3
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Vorstbescherming koelvloeistof

    bedankt voor je reactie!

    ik heb laatst volgens mij gelezen dat ca. 50% bestaat uit water, de overige 50% zou bestaan uit andere stoffen. 50% hiervan zou dan weer bestaan uit het goedje dat voor de vorstbescherming zorgt.

    Kan iemand hier met zekerheid iets over zeggen?

  4. #4

    Standaard Re: Vorstbescherming koelvloeistof

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    bedankt voor je reactie!

    ik heb laatst volgens mij gelezen dat ca. 50% bestaat uit water, de overige 50% zou bestaan uit andere stoffen. 50% hiervan zou dan weer bestaan uit het goedje dat voor de vorstbescherming zorgt.

    Kan iemand hier met zekerheid iets over zeggen?
    Gezien de hoeveelheid per jaar, nog geen 0,5 l gaat bij mij de originele erin, een op een.
    3 keer links is ook rechts

  5. #5
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Vorstbescherming koelvloeistof

    Het volgende gevonden:

    Samenstelling Koelvloeistof

    Samenstelling koelvloeistof: 50/50 mengsel van water, antivries en additieven. Omdat het antivriespakket bestaat uit (ongeveer) 92% glycol, 5% additieven en 3% water, bestaat 100% koelvloeistof uit 51,5% water, 46% glycol en 2,5% additieven. Het water moet aan een aantal eisen voldoen om geschikt te zijn als koelwater. De zuurgraad, de hardheid, en de hoeveelheden sulfaten, chloor en andere ongewenste stoffen moeten binnen bepaalde grenzen vallen.


    ALS de werking van de antivries-middelen lineair is met de hoeveelheid dan zeg ik ook: de helft van de koelvloeistof vervangen door water levert een vorstbescherming van (circa) de helft op.
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 10-06-13 om 22:13.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •