Het vliegwiel zit niet in je bak, maar aan je krukas vóór de versnellingsbak..
Niet iets van een aanlopende/loslopende riem/poelie? Alle vloeistoffen op peil (incl. bakolie)? Trilt de auto ook? Houdt-ie in? Uitgelezen?
Ik heb een A4 B5 1.9 TDI (AHU met DMV automaat) die sinds kort soms ratelt bij lage toeren. Het is buiten de auto moeilijk te horen maar je merkt het in de auto wel. Na even zoeken op het web dacht ik dat het misschien het vliegwiel (correctie: koppelomvormer) kan zijn. Het geluid veranderd wel iets bij schakelen maar soms ook als ik gewoon de rem intrap terwijl de auto stilstaat.
Update: ben naar 3 verschillende garages geweest en allemaal denken ze dat het gewoon resonantie is en dat er niets met de bak aan de hand is.
Gewoon lekker doorrijden dus
Het vliegwiel zit niet in je bak, maar aan je krukas vóór de versnellingsbak..
Niet iets van een aanlopende/loslopende riem/poelie? Alle vloeistoffen op peil (incl. bakolie)? Trilt de auto ook? Houdt-ie in? Uitgelezen?
Ha ja je was me net voor Ik heb de hele multiriem er af gehaald en ik zie geen problemen en ook de poelies draaien gewoon soepel. De automaat is 60k geleden gereviseerd en is geloof ik zo'n geseald type, ik zie in ieder geval geen dipstick. De rest van de vloeistoffen zijn op peil. Nee de auto trilt of schokt niet, een maand of twee geleden had ik wel het idee dat hij nu iets agressiever schakelt maar zeker weet ik dat niet.