Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Onderwerp: Welk merk banden en welke maat is het beste....?

  1. #1

    Standaard Welk merk banden en welke maat is het beste....?

    Gezien mijn vorige topic over het repareren van de velg is uitgesloten, zal ik toch naar nieuwe velgen moeten uitkijken (z.s.m.)

    Nu is mijn vraag welke banden en welke maat je het beste kan nemen?
    Het liefst heb ik RS4 velgen in de maat 225,45,17" (235 is denk ik te breed?).
    Op internet zie ik veel RS4 velgen sets tussen de 850 en 1000 euro (nieuw), deze zijn dan met goodyear F1 banden.
    Nu las ik ergens dat die goodyear's uit thailand komen, zijn dit dan de slechtere goodyear banden?

    Zelf zit ik liever te denken aan Michelin Pilot banden, ik heb er nu continental banden onder (225,45,17") deze vindt ik niet zo fijn.

    Kortom welk advies geven jullie over de banden?

    Marco
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  2. #2
    SLIM
    Guest

    Standaard

    Nee, de banden uit Thialand zijn niet slecht alleen is het een hardere compound (samenstelling van rubber) . Het probleem is dat er geen Europees merk ingedrukt staat en dat betekent dat je er niet mee mag rijden in Europa. Eigenlijk ben je strafbaar, maar dat ben je ook als je te hard rijdt. Je moet niet te zwaar trekken aan het E-merk maar volgens de wet mag het niet. Verder is het een orginele Good Year band. Probeer wel bij 225/45/17 te blijven want uit ervaring weet ik dat dat het voor een 17" de beste maat is. Suc6 met je beslissing.

  3. #3

    Standaard

    Nu kan ik een nieuwe orginele ! set RS4 velgen kopen (geen imitatie) met nieuwe Dunlop SP9090 banden, ik weet echter niet of ze passen.......

    Specs van de velgen:
    Orginele Audi RS4 velgen steek 5x112 et 32 banden dunlop sp9090 235x45x17".

    Kan dit onder mijn Audi a4 2.4 (b5 modeljaar 2000) zonder aanpassingen?
    Ik wil ze namelijk kopen, maar ik moet eerst zeker weten of ze passen..........

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  4. #4

    Standaard

    Het is dus een originele Audi velg in RS4 optiek (de originele zijn 8.5Jx18" ET20). Is het een 7.5J velg of een 7J? Zouden respectievelijk ET45 en ET43 moeten zijn. Als het 8J breedt zou zijn, neemt de ET waarschijnlijk nog verder af...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #5
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Het is dus een originele Audi velg in RS4 optiek (de originele zijn 8.5Jx18" ET20). Is het een 7.5J velg of een 7J? Zouden respectievelijk ET45 en ET43 moeten zijn. Als het 8J breedt zou zijn, neemt de ET waarschijnlijk nog verder af...
    Zou je mij dat even kunnen uitleggen die ET-waarde?
    (waar staat het voor, bijv....snapnie )

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...



  6. #6

    Standaard

    ET staat voor Einpress Tiefe, ofwel Inpers Diepte. Dit is de afstand tussen het montage vlak dat tegen de remtrommel of schijf ligt, en het midden van het velgbed. De ET waarde voor de standaardvelg is 39 mm.

    Gr,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  7. #7

    Standaard

    ET = Einpresstiefe, offset van het bevestigingsvlak van de velg ten opzichte van het midden. In ieder geval staat Einpresstiefe hier wel aangegeven.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Bij een te hooge ET-waarde,wordt het een abonement op wiel-lagers,daar de druk op de lagers te groot wordt.

    Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  10. #9

    Standaard

    En de stuurinrichting gaat het ook leuk vinden...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  11. #10
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Aha...da's duidelijk (zeker met die afbeelding) thanx!

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  12. #11

    Standaard

    En soms zelfs de zijkant van de banden

    Heb heel wat meegemaakt in mijn banden-monteur tijd!!!

    @Arlo,bij Vulkan-Progres)in de oostzijde(

    Gr,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  13. #12
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco
    Nu kan ik een nieuwe orginele ! set RS4 velgen kopen (geen imitatie) met nieuwe Dunlop SP9090 banden, ik weet echter niet of ze passen.......

    Specs van de velgen:
    Orginele Audi RS4 velgen steek 5x112 et 32 banden dunlop sp9090 235x45x17".

    Kan dit onder mijn Audi a4 2.4 (b5 modeljaar 2000) zonder aanpassingen?
    Ik wil ze namelijk kopen, maar ik moet eerst zeker weten of ze passen..........

    Marco.

    Sorry het is 5x112 met et-43 !! , passen deze nu wel of niet zonder problemen onder mijn audi? (het zijn echt orginele velgen van audi)

    Marco

  14. #13
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ja die weet ik wel.
    Zal een keer gaan kijken wat de ET-waarde van mijn velg is.

    Grtz. Arlo
    (die gaat nu pitten )
    One liter, driver's licence eater...


  15. #14

    Standaard

    Dan zijn het 7J velgen en 235-banden zijn volgens mij eigenlijk te breed voor 7J velgen. Is misschien als je de exacte omschrijving van de velgen weet.... ..J x 17"... ET43
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Dan zijn het 7J velgen en 235-banden zijn volgens mij eigenlijk te breed voor 7J velgen. Is misschien als je de exacte omschrijving van de velgen weet.... ..J x 17"... ET43
    Hoi,

    Ik kreeg net een mail van degene waar ik velgen van koop;
    Het zijn Audi RS4 velgen 5x112 7,5J ET43 met 235,45,17" banden.

    Hij heeft navraag gedaan bij de audi dealer en volgens de audi dealer moet het passen op mijn A4 2.4 modeljaar 2000 (type B5).

    Ik wil het wel zeker weten, ik zal het zelf ook nog even checken met mijn audi dealer.......of weet iemand anders ook zeker of dit past?

    Marco
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dara
    Bij een te hooge ET-waarde,wordt het een abonement op wiel-lagers,daar de druk op de lagers te groot wordt.

    Ray.
    Dat is toch juist bij een kleine ET....ET 40 staat meer naar "binnen" dan ET 0....die staat juist zo ver mogelijk naar "buiten" en dan is de druk erug groot.

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat was ook mijn indruk.

    Tom

  19. #18

    Standaard

    Kom net terug van de audi-dealer en ze blijken te passen...

    Audi a4 type b5 modeljaar 2000 met 2.4 30V is et-43 of et-45, ik kan ze dus kopen.......hoera...ik heb straks echte Audi RS4 velgen (geen imitatie) met 235 banden eronder.

    Zal wel erg gaaf staan, foto's volgen als deze eronder zitten..... 8)

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  20. #19

    Standaard

    Dat is toch juist bij een kleine ET....ET 40 staat meer naar "binnen" dan ET 0....die staat juist zo ver mogelijk naar "buiten" en dan is de druk erug groot.
    Klopt dacht weer eens verkeerd-om,excuses
    Desalniettemin als het wiel te ver naar binnen staat,wordt de druk op het lager ook anders,en het loopt overal tegen aan(kun je alleen nog maar rechtdoor,en je krijgt veranderingen in het camber wat ook niet bevordelijk is voor het rijgedrag(veel onderstuur)

    Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    ET-waarde is nog belangrijker voor het weggedrag dan diameter of breedte. Ik heb een setje velgen van een Porsche 924 (mooi en gesmeed dus oersterk) die qua steek prima onder een type 89 passen. De ET is iets van 19 of zo, dus ze komen veel te ver naar buiten. Staat wel bruut, rijdt voor geen meter.

    Tom

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •