Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: schroefset bij keuring steeds op specifieke hoogte zetten als attest ?

  1. #1
    Cedric23's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard schroefset bij keuring steeds op specifieke hoogte zetten als attest ?

    Hallo mensen,
    wagen is al een tijdje verlaagd met nodige documenten etc..
    nu vorig jaar voor de keuring hadden ze de wagen vanvoor enorm hoog gezet dat hij met de snuit in de lucht stond --' en die gegevens dus ook op attest gezet, wat ikzelf enorm lelijk vind !

    ik ben namelijk bezig met verbouwingen en wagen staat dus al opnieuw een tikje hoger dan verlaagd
    nu vroeg ik me af of ik op keuring gewoon over het gekende 'balkje' moet rijden of dat het echt weer word opgemeten aan de wielkasten? anders moet ik opnieuw beginnen vijzen terwijl ik ernu ookal over kan..
    ik weet dat de geometrie niet opnieuw gedaan wordt etc. maar ik vroeg me dus af of ik gewoon hoog genoeg moet staan op specifieke hoogte van attest

    iemand ervaring met jaarlijkse keuring met schroefset?

    alvast bedankt !!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: schroefset bij keuring steeds op specifieke hoogte zetten als attest ?

    Dag Cedric,

    Tussen één van de documenten zit het opmetingsverslag. Op dat verslag staat de hoogte van de auto tijdens de geometriekeuring.
    Deze hoogte moet iedere dag aangehouden worden... (in theorie)

    Voor de jaarlijkse keuring moet je dus uw auto terug schroeven tot uw auto terug op dezelfde hoogte staat als in het document staat verwezen.
    Van mij staat de neus dan ook omhoog en is echt lelijk.
    Na mijn geokeuring heb ik de auto terug verlaagd die ik leuk vond, dan laten uitlijnen zodat ik iedere dag met een goed uitgelijnde auto kan rijden.
    Voor de keuring draai ik de boel omhoog zodat deze kan gekeurd worden zonder uitlijning. na keuring terug zakken.
    Ik heb alles netjes op papier staan (tekening/schets) met alle hoogtes op gemeten tegenover bovenste montagepunt. zo weet ik op een 5/100mm juist wat de hoogtes zijn en blijft de wagen correct uitgelijnd voor dagelijks verkeer.

    Succes

  3. #3

    Standaard Re: schroefset bij keuring steeds op specifieke hoogte zetten als attest ?

    @Johntampon,

    kijken ze dan ook echt naar dit papier en meten ze dit na op de keuring? Zit nu bij hetzelfde probleem als TS dat auto hoger staat dan de 11cm, maar hij staat niet op de hoogte van papieren. Dan ga ik hiervoor afgekeurd worden? Zou spijtig zijn want wagen is uitgelijnd en lichten afgesteld op deze hoogte. Had mij laten vertellen dat je gewoon over het 'blokske' moest rijden

    mvg Mats

  4. #4

    Standaard Re: schroefset bij keuring steeds op specifieke hoogte zetten als attest ?

    Ik denk dat dit sterk afhankelijk is van de keurmeester, en het verschil tussen je huidige hoogte en de hoogte op de papieren. Als je attest is gemaakt op -30mm voor en -20mm achter, en je rijdt nu rond op -40mm voor en -25mm achter, plus je komt over de 11cm heen, dan zal er denk ik geen enkele keurmeester met een liniaal langs gaan. Je kan dan altijd nog zeggen dat de boel wat zwaarder is (vollere tank, wat meer bagage, etc.).

    Als je auto gekeurd is op -30mm en je rijdt nu met -65mm rond, dan zien ze dat verschil echt wel, zelfs als je nu nog over de 11 (9)cm heen komt.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: schroefset bij keuring steeds op specifieke hoogte zetten als attest ?

    Als je de auto aanbied voor keuring moet die "leeg" zijn.

    een centimeter verschil kan geen kwaad meer geen 35mm...
    Ik weet niet met welke auto u rondrijd maar mijn auto regelt automatisch de stand van de lichten... dus hoe hoog die komt, doet er niet toe...

    lichten afregelen is nu ook het werk niet. Maar als je alles gaat gaan optellen van arbeid om die erdoor te krijgen...

    Ik denk dat je vooral over die 9cm moet kunnen zonder veel discussie en zo geen slapende honden hoeft wakker te maken.

    Succes!


  6. #6

    Standaard Re: schroefset bij keuring steeds op specifieke hoogte zetten als attest ?

    oke, het probleem is een beetje dat op de papieren de wagen maar halve centimeter verlaagd is. (Laat de vader nergens meer hene gaan, had nog speciaal gezegd dat ze hem zo laag mogelijk moesten zetten maarja) en ik hang nu op een goeie 11 cm. Was verleden jaar afgekeurd op lichten, dus had deze nog eens laten afstellen, en met uiltijning enzo erbij kom je toch al aan een mooi bedrag

  7. #7

    Standaard Re: schroefset bij keuring steeds op specifieke hoogte zetten als attest ?

    Uitlijnen en lichten is max. 100 euro.. als je daar meer voor neerlegt ben je afgezet en bedrogen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: schroefset bij keuring steeds op specifieke hoogte zetten als attest ?

    Ja daar kom ik niet aan van 1 keer te laten doen, maar gaat dan nu derde keer moeten gebeuren, eerst op te lage hoogte, dan deze hoogte en dan gaat het nu op de hoogte van de papieren nog eens moeten

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •