Bilstein is top spul.
Had verdomme bijna een set gekocht van een Duitser.
Is net aan m'n neus voorbij gegaan.
Staat toppo Michel 8)
Op de foto's kun je zien dat er een kleine veer onder de grote zit; mijn gedachte was dat die de kleine bewegingen kon afvangen. Nou, niet dus. Het gewicht van de S6 drukt die veer helemaal plat en ze hebben dus geen actieve functie.
antwoord,
De schroefset is ruim verstelbaar. De veer heeft ook een deel met een lagere veerconstante (minder straf traject). Dit zorgt ervoor dat de veer altijd onder spanning blijft bij volledige uitslag zoals tijdens opkrikken. Is er dus niet voor het comfort.
Dus de veer heeft verschillende veerconstantes
Gerard
Nee helaas niet Eszes,
Hiervoor moet je toch bij Bilstein (engineering) zijn, maar ze zullen ongetwijfeld een technical product support hebben waar hun dealers terecht kunnen.
Bij iedere setup hoort een verwachtingspatroon en dat lijkt bij jouw veel stugger te zijn uitgevallen, anders had je die zeker niet aangeschaft.
Stel je voor zeg, verkeerd type veer in de doos?
Precies, de kleine veer zorgt voor extra negatieve veerweg. Zodat het wiel onder alle (euh, de meeste**) omstandigheden contact houdt met de weg.Oorspronkelijk geplaatst door GKJPS
En zover ik weet maakt Eibach de veren voor Bilstein. Bilstein maakt de schokbrekers (productie in Roemenie en dergelijke landen).
** Ik herinner me net een klein sprongetje over een bruggetje in de buurt van de Meern :oops:
leuk setje... jammer dat het niet het gewenste resultaat had.
Kan me nog een setje herinneren uit dat kleine rode monstertje wat ook in het album staat de 205Mi16.. die had ook knalharde vering, maar een wegligging....... ongelooflijk.
Je geeft in het begin aan dat het je om de symetrie gaat in de wielkast (onder andere) maar dan had je volgens mij ook niet echt hoeven te verlagen toch? als ik de eerste foto zie als de auto op de brug staat dan ziet dat er behoorlijk symetrisch uit.
Had je in dat geval niet beter uitgeweest met slechts een ander soort veer wellicht?
En even een ander vraagje welke niet direct met de veren te maken heeft, maar wat ik op de foto zag:
heb je de originele remschijven en blokken er nog onder zitten? Zelfs na alle power aanpassingen?
zo ja, voldoen ze naar jouw mening nog steeds om alles goed en constant op tijd te vertragen?
1. Verlaging was onvermijdelijk met de nieuwe schroefset; alleen de mate waarin is instelbaar. Veren alleen? Niet met een auto die bijna 300 km/u kan rijden... Ik hoopte een specifiek probleem op te lossen. Dat is niet gelukt.Oorspronkelijk geplaatst door micdee
2. De remmen zijn goed, maar niet groots. Tot zo'n 160 km/u vertragen ze heel goed. Ik heb ze een keer getest van 290 km/u (échte km/u) en dan had ik, voor m'n gevoel, net zo goed m'n schoen buiten de deur op de weg kunnen drukken.
D'r staan andere remmen op de rol; maar de jury is nog nog niet binnen over wat dat moet worden. Probleem is een beetje de prijs. Voor een topset (klauwen en rotors) betaal je zo € 5000,=. Da's me te gortig.
Ik neem aan de je begrijpt dat ik bedoelde een andere set veren bij de dempers welke je nu eronder hebt zitten.. dat zou volgens mij toch een ander soort demping moeten geven... en wellicht minder hard dan dat het nu met die Bilsteins is. Dat is toch ook de manier waarop de Bilsteins e.d. hun verschillende karakteristieken vandaan halen, natuurlijk tesamen met de dempers zelf, maar andere veren op de zelfde demper geeft natuurlijk wel een verschil? Of zit ik er nu helemaal naast? :-?Oorspronkelijk geplaatst door eszes
Die remmen is wellicht wel leuk voor een ander draadje, maar zal eerst even zoeken of er niet al 1 is... 8)
OK.Oorspronkelijk geplaatst door micdee
Daar wordt aan gewerkt. Het zit er allemaal nog maar koud onder. Pedro heeft contact met Bilstein en linksom of rechtsom wordt dit probleem wel opgelost. Ik heb 100% vertrouwen in Pedro en diens inzet.
Mocht Bilstein niet met een oplossing kunnen komen, dan wijk ik uit naar andere banden.
Ik heb vandaag de hele dag bij m'n dealer doorgebracht (ander draadje in dit topic) en heb ondermeer op een andere set wielen rondgereden. Dat was aanmerkelijk beter. Het probleem zit écht in de combinatie met de RFT banden, waar deze set niet voor is gemaakt.
Mooi verslag, je "kunsten" brengen toch regelmatig een glimlach op mijn gezicht ghehehehe.
Gaat vast helemaal goed komen.
Wat anders. Als de demping/vering te stijf is, heeft dat dan niet een negatief effect het bochtengedrag op (voornamelijk) slecht wegdek? Stel er zit een kuil of een verzakking in de weg, vlieg je daar dan niet gewoon kontaktloos overheen?
Ter verduidelijking van mijn vraag;
Ik ben een tijd geleden eens wat (te) hard (100) door een kleine rechts/links/rechts (rechtdoor uiteindelijk dus) situatie gereden met vlak voor de eerste knik naar rechts een kuil van een metertje doorsnee in het wegdek (gewoon een glooiende kuil). Door die kuil raakte de auto uit onbalans en voordat hij weer stabiel op de weg lag had ik toch wel een keertje of 6 koortsachtig moeten corrigeren omdat de achterkant telkens ergens anders naartoe wilde. Kleine correcties, maar op het randje van heel erg fout gaan (met die snelheid). Niet geremd, beetje op het gas gebleven.
Nou staat mijn 100 vrij hoog op zijn poten, en kon de schokbreker die kuil (naar mijn gevoel) volgen. Maar ik kan me dus voorstellen dat als je met zo'n stijve afstelling rondrijdt dit effect van onbalans juist versterkt wordt.
Weet niet veel op dit gebied, dus als ik domme dingen vraag of schrijf wil ik het ook wel horen.
ps. Domste ding hoef ik niet te horen, ik reed gewoon veel te hard voor die bocht, dat weet ik :wink: .
Nee hoor, het contact met de weg is perfect. Alleen de banden zelf verzachten niets, maar dan ook niets.Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
Normaal gespoken zijn de zijwangen van een band een behoorlijke factor in het weggedrag en comfort van de auto. Die RFT-banden hebben hele stijve zijwangen die niets toegeven. Voordeel: superstrak sturen en bij lekke band band, lekker doortuffen. Nadeel: geen enkele demping (en een hoog gewicht).
Ook voor duidelijkheid van mijn kant... ik ben het volkomen eens met Gerard.. en.. de vragen of dingen die ik voorstel zijn dan ook veelal van informatieve waarde (vooral voor mijzelf <--leerproces) en wellicht dat het in sommige gevallen kan meehelpen tot ene oplossing (dan zijn we blij... :-D )Oorspronkelijk geplaatst door GKJPS
Ik waardeer het dan ook zeer dat er ook (zoals ik het bezie) door je de tijd wordt genomen om mijn vragen en of andersoortige opmerkingen te beantwoorden dan wel toe te lichten.
En ik geloof ook zeker dat je op 1 of andere wijze tot een oplossing zal komen.