Oja,
Uitlijning is gecontroleerd <-- alles binnen de toleranties!
Schokbrekertest zegt dat al mijn schokbrekers 95% zijn.
Ik weet het niet meer wat kan het zijn>?
Hey mede TT rijders. :-D
Ik rij een TT uit 2002, is een 225pk quattro.
Alleen heb ik bij hogere snelheden het gevoel dat de TT erg licht gaat aan voelen. :-|
Als ik rechtdoor 150 rij, moet ik steeds kleine stuur correcties maken om rechtdoor te blijven gaan. :-?
Boven de 200 voelt ie gewoon echt erg licht aan. Een beetje een zwabber.
In lange hoge snelheids bochten heb ik ook het idee of ie een beetje zwabbert met de kont. (Die gaat steeds van binnen naar buiten)
Dit alles bij constante snelheid! Tijdens acceleratie nergens last van!
Hoe liggen jullie TT's?
Als een blok op de weg ook op hogere snelheden? 8)
Of hetzelfde als bij mij? :-?
Indien jullie hier geen last van hebben, wat kan het zijn?
HELP!!!!..... Want dit rijdt gewoon echt klote.
Banden/bandenspanning o.k.?, probeer eens iets minder druk (~0,2 bar)
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
225/40/18 hangt rond de 2.3 - 2.7 bar.
Ik heb er geen last van,en heb toch al 240 gereden 8)
lijkt me toch dat je het meer moet zoeken in de ophanging dan.
Hoewel het wel realtief is wat je uitlegt é,het kan zijn dat het normaal is maar dat het voor u zo aanvoelt maar voor mij dan weer niet.
Dit was een kwaaltje van de eerste TTs, daarvoor is die spoiler (en een onderstelmodificatie).
In zo'n eerste TT zonder spoiler heb ik ooit eens op de 160 gehad, harder durfde ik niet want hij was zo licht van achteren dat ik het gevoel had alleen nog op de voorwielen te rijden. Als ik op de remmen was gegaan, had ik een boom midscheeps gehad en was ik gaan spookrijden. Heeeel langzaam gas loslaten dus, en laten uitrollen...
Latere TTs hadden dit kenmerk niet, dat onderstel is echt een stuk beter (grappig genoeg reden die dingen steeds beter, elke keer dat ik proefreed).
Heeft je auto misschien die onderstelmodificatie niet gehad of is het onderstel aangepast op een manier die de Audi-modificatie ongedaan maakt?
Is dat zo een apparaat waar er op elke velg een vierkante plaat metOorspronkelijk geplaatst door Wojtek
rondjes erop gezet wordt,
en dan vanuit 2 palen hier met lasers op gekeken wordt voor de waardes
te bepalen?
Want op zo een ben ik geweest!
Zo niet, please vertel me waar het was dan rij ik daar meteen heen!
Heb het op moment niet meer zo met mijn TT vanwege dit weggedrag :cry:
Mijn TT is uit 2000 en gelukkig heb ik nergens last van.
Wat me wel is opgevallen bij het wisselen van bandenmerk is dat de Michelins heel wat rustiger reden. Dus wat voor banden liggen eronder?
Zitten die wel goed gemonteerd, rijrichting etc?
Vergeet niet dat dat kleine stukje rubber op de weg het einge contact is dat je maakt,dus heel belangrijk.
succes ermee,
gr,
charlotte
Het lijkt me dat je, zoals CharloTTe al aangeeft, eens naar de banden moet kijken. Heb je slijtplekken of onregelmatige slijtage?
Vorige week mijn TT in Duitsland geprobeerd en hetgeen wat mij opviel is dat "ze" juist op de hoge snelheden heel stabiel blijft. Als top was er 240 af te lezen (231 echte kilometers, gemeten met GPS), terwijl 190 aanvoelde of ik zo'n 140 reed, waarmee ik bedoel dat het voor mij een uiterst stabiel gevoel gaf.
Succes.
Ron