Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: Hulp gevraagd van TT rijders.. en anderen

  1. #1

    Standaard Hulp gevraagd van TT rijders.. en anderen

    Hey mede TT rijders. :-D

    Ik rij een TT uit 2002, is een 225pk quattro.

    Alleen heb ik bij hogere snelheden het gevoel dat de TT erg licht gaat aan voelen. :-|

    Als ik rechtdoor 150 rij, moet ik steeds kleine stuur correcties maken om rechtdoor te blijven gaan. :-?

    Boven de 200 voelt ie gewoon echt erg licht aan. Een beetje een zwabber.

    In lange hoge snelheids bochten heb ik ook het idee of ie een beetje zwabbert met de kont. (Die gaat steeds van binnen naar buiten)

    Dit alles bij constante snelheid! Tijdens acceleratie nergens last van!
    Hoe liggen jullie TT's?

    Als een blok op de weg ook op hogere snelheden? 8)
    Of hetzelfde als bij mij? :-?


    Indien jullie hier geen last van hebben, wat kan het zijn?

    HELP!!!!..... Want dit rijdt gewoon echt klote.

  2. #2

    Standaard

    Oja,

    Uitlijning is gecontroleerd <-- alles binnen de toleranties!
    Schokbrekertest zegt dat al mijn schokbrekers 95% zijn.

    Ik weet het niet meer wat kan het zijn>?

  3. #3

    Standaard

    Banden/bandenspanning o.k.?, probeer eens iets minder druk (~0,2 bar)
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
    Banden/bandenspanning o.k.?, probeer eens iets minder druk (~0,2 bar)
    Banden spanning is nu 2.6 rondom

    Heb al verschillende spanningen gecontroleerd ben begonnen op 2.4 zelfs tot 3.2 bar geprobeert.
    Wat is de laagste spanning waar een band op mag?

  5. #5

    Standaard

    225/40/18 hangt rond de 2.3 - 2.7 bar.

    Ik heb er geen last van,en heb toch al 240 gereden 8)
    lijkt me toch dat je het meer moet zoeken in de ophanging dan.
    Hoewel het wel realtief is wat je uitlegt é,het kan zijn dat het normaal is maar dat het voor u zo aanvoelt maar voor mij dan weer niet.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dit was een kwaaltje van de eerste TTs, daarvoor is die spoiler (en een onderstelmodificatie).

    In zo'n eerste TT zonder spoiler heb ik ooit eens op de 160 gehad, harder durfde ik niet want hij was zo licht van achteren dat ik het gevoel had alleen nog op de voorwielen te rijden. Als ik op de remmen was gegaan, had ik een boom midscheeps gehad en was ik gaan spookrijden. Heeeel langzaam gas loslaten dus, en laten uitrollen...
    Latere TTs hadden dit kenmerk niet, dat onderstel is echt een stuk beter (grappig genoeg reden die dingen steeds beter, elke keer dat ik proefreed).

    Heeft je auto misschien die onderstelmodificatie niet gehad of is het onderstel aangepast op een manier die de Audi-modificatie ongedaan maakt?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    Boven de 240 ook geen last.
    De TT heeft natuurlijk wel een directe besturing, het is natuurlijk ook een sportwagen.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm, ik lees net dat je een auto uit '02 hebt, die hadden al het gemodificeerde onderstel. Uitlijning, banden, bandenspanning, schokbrekers, onderstelrubbers?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Oja,

    Uitlijning is gecontroleerd <-- alles binnen de toleranties!
    Die toleranties zeggen me niks. Ik zou hem eens precies goed laten zetten ;-)
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT
    Oja,

    Uitlijning is gecontroleerd <-- alles binnen de toleranties!
    Die toleranties zeggen me niks. Ik zou hem eens precies goed laten zetten ;-)
    Ik heb mijn vorige auto ooit laten uitlijnen op het modernste ding wat er bestaat ergens in Hengelo. Een wereld van verschil. Ben er toen heen geweest met de Belgische importeur van Brock.

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Hmmm, ik lees net dat je een auto uit '02 hebt, die hadden al het gemodificeerde onderstel. Uitlijning, banden, bandenspanning, schokbrekers, onderstelrubbers?
    Idd die zou dat alles dus al moeten hebben!

    Enige wat ik me dan nog zou kunnen bedenken is dan toch dat
    de auto ergens in de ophanging niet goed is!

    Als ik de enige TT rijder ben die hier last van heeft
    zal het toch aan me auto moeten liggen!

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wojtek
    Ik heb mijn vorige auto ooit laten uitlijnen op het modernste ding wat er bestaat ergens in Hengelo. Een wereld van verschil. Ben er toen heen geweest met de Belgische importeur van Brock.
    Is dat zo een apparaat waar er op elke velg een vierkante plaat met
    rondjes erop gezet wordt,
    en dan vanuit 2 palen hier met lasers op gekeken wordt voor de waardes
    te bepalen?
    Want op zo een ben ik geweest!

    Zo niet, please vertel me waar het was dan rij ik daar meteen heen!

    Heb het op moment niet meer zo met mijn TT vanwege dit weggedrag :cry:

  14. #13

    Standaard Re: Hulp gevraagd van TT rijders.. en anderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roellies
    Hoe liggen jullie TT's?

    Als een blok op de weg ook op hogere snelheden?
    Nee, hier geen last met de wegligging.. Ik zou je ook geen andere richting kunnen geven dan die hier al gegeven is..

    Stike
    Audi A4 2.0 TFSI (Hartog Tuned @ 240pk)
    Audi RS6 (Not yet Hartog Tuned...)

  15. #14

    Standaard

    Verlagen misschien?
    Ik heb er één met het S-line onderstel en ik kan niet anders zeggen maar dat rijdt alles behalve zwabberig.
    Ben er mee op de Audi Driving Experience geweest en reed alle andere deelnemers (met A3 3.2, A4 2.0T en A6 (ook met S-line)) zoek op de slalom en het circuit.

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NRG
    Verlagen misschien?
    Ik heb er één met het S-line onderstel en ik kan niet anders zeggen maar dat rijdt alles behalve zwabberig.
    Ben er mee op de Audi Driving Experience geweest en reed alle andere deelnemers (met A3 3.2, A4 2.0T en A6 (ook met S-line)) zoek op de slalom en het circuit.
    Tja om het nog leuker te maken er zit af fabriek het sport
    onderstel op.

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roellies
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wojtek
    Ik heb mijn vorige auto ooit laten uitlijnen op het modernste ding wat er bestaat ergens in Hengelo. Een wereld van verschil. Ben er toen heen geweest met de Belgische importeur van Brock.
    Is dat zo een apparaat waar er op elke velg een vierkante plaat met
    rondjes erop gezet wordt,
    en dan vanuit 2 palen hier met lasers op gekeken wordt voor de waardes
    te bepalen?
    Want op zo een ben ik geweest!

    Zo niet, please vertel me waar het was dan rij ik daar meteen heen!

    Heb het op moment niet meer zo met mijn TT vanwege dit weggedrag :cry:
    Idd zo 1.

  18. #17

    Standaard

    Mijn TT is uit 2000 en gelukkig heb ik nergens last van.
    Wat me wel is opgevallen bij het wisselen van bandenmerk is dat de Michelins heel wat rustiger reden. Dus wat voor banden liggen eronder?
    Zitten die wel goed gemonteerd, rijrichting etc?

    Vergeet niet dat dat kleine stukje rubber op de weg het einge contact is dat je maakt,dus heel belangrijk.

    succes ermee,

    gr,
    charlotte

  19. #18

    Standaard

    Sorry, maar mijn TT heeft nergens last van en die heb ik al een paar keer op topsnelheid gereden (in Duitsland 8) )
    ik kan je helaas niet verder helpen, vrees ik.
    everything counts...nothing less!

  20. #19

    Standaard

    als ik t zo hoor zou ik zeggen banden

    maar er kunnen 1001 dingen mankeren aan een onderstel
    moeilijk te zeggen vanachter de computer

  21. #20

    Standaard

    Het lijkt me dat je, zoals CharloTTe al aangeeft, eens naar de banden moet kijken. Heb je slijtplekken of onregelmatige slijtage?

    Vorige week mijn TT in Duitsland geprobeerd en hetgeen wat mij opviel is dat "ze" juist op de hoge snelheden heel stabiel blijft. Als top was er 240 af te lezen (231 echte kilometers, gemeten met GPS), terwijl 190 aanvoelde of ik zo'n 140 reed, waarmee ik bedoel dat het voor mij een uiterst stabiel gevoel gaf.

    Succes.

    Ron

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •