Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: A3 SB : standaard sportvering versus Eibach e.a. vragen

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juip
    whahahaha wat een verhaal..
    Middagje vrij, ff neuzen en dan kom je dit tegen.

    ben blij dat 99% van dit forum een hoger IQ heeft.
    Heel toevallig lees ik dit nog eens.

    'k Moet toegeven dat ik in 2006, toen ik dagelijks op en neer pendelde tussen Eindhoven en België (160 km heen, 8 tot 12u per dag werken in E, erna 150 km terug naar Leuven) ik door allerlei omstandigheden soms wat gefrustreerd was en in de auto reageerde ik me dan af, ttz ik had vaak (te) weinig geduld voor tuffende medemensen die aan 110 km/u of minder op het linkervak reden ook als er op de middenstrook of rechts geen 3de auto te bespeuren viel binnen een straal van ~30m.

    Mijn manier van posten in dit topic kwam wellicht verkeerd over maar ik ben hier niet alleen met deze mening, een paar maand geleden las ik in een topic identiek hetzelfde (over t/s uffende linkervakrijders) en er waren binnen 1 dag meer dan 20 reacties, geen enkele negatieve. Ik heb alles gelezen en had elke situatie ook al vaak meegemaakt en 'k vond het weinig zin hebben om daar te posten dat ik 100 % akkoord ben als iedereen dat al vindt.

    Maar waar het echt om draaide was :
    -De P206 (met benzinemotor van 1 liter) was veel te soepel afgeveerd en dat merkte ik al de eerste 3 km ik er mee reed want ik zat bijna in de vangrails bij een snel inhaalmanoeuver.
    -Toevallig was het toen ipv lente, herfstweer en ik was effectief een speelbal van de elementen, vooral als ik ff uit de luwte zat naast een vrachtwagen maar dan de wind terug volle bak in de flank kreeg.
    -Erna heb ik met 2 (firma) A3 wagens gereden, geen (zij)windgevoeligheid en veel strakker afgeveerd, maw ik kon probleemloos sportief rijden.
    -Voor die huurwagen P206 had ik een basis Focus I en die was eveneens (veel) strakker afgeveerd dan die P206 en was niet windgevoelig.
    -Mijn ouders hebben al heel wat bmw's gehad en momenteel nog altijd : pa heeft na enkele bmw 's 5 eerst een mercedes E gehad, erna een A8 en momenteel een 635d en ma rijdt al een kleine 10 jaar met bmw 3 cabrio's.
    Elke bmw 5 van pa was zijwindgevoelig evenals elke bmw 3 cabrio van mijn ma. Of zijn 635d daar ook last van heeft weet ik niet, hij heeft hem nog niet lang.

  2. #22
    paulb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    741
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ik kan het niet laten:

    Ik heb zelf een 206 XS HDI en een GTI gehad, Na een paar A4's heb ik nu een A3 SB. Voor de deur staat tevens nog een 206 van mijn vriendin.

    Peugeot is een frans merk, die staan bekend om hun comfort. Bij Peugeot moet je dan ook echt een sportief model kopen om een strakke vering te krijgen. Bij duitse merken zijn auto's standaard veel straffer afgeveerd. Een 206je met een 1 liter motor is een klein licht autootje met smalle banden en een relatief soepel onderstel, dit is een stads auto, en niet een kilometervreter. Het is dan ook helemaal niet vreemd dat zo'n auto gevoeliger is voor zijwind, en in de handen van iemand die zo agressief rijdt, een gevaar is. Als dezelfde auto echter normaal bereden wordt is er niks aan de hand. Met een 206 kan je ook heel hard en scherp rijden, maar dan moet je idd een andere versie nemen, met sportonderstel, 16" ipv 13" enz enz. Zo'n uitvoering heeft ook normaalgesproken een heel andere motor en heel andere remmen.

    Dan nu de A3, die heeft standaard servo electronische stuurbekrachtiging met zijwind correctie. I.c.m. het veel stuggere duitse onderstel en de bredere banden geeft een totaal ander resultaat. Een A3 kost ook 2 tot 3 keer zoveel als een 206 in aanschaf, het is een totaal andere klasse auto.

    Mijn vriendin heeft laatst 1 dag in een gloednieuwe Smart gereden omdat haar 206 naar de garage moest voor de APK. Toen was het ook slecht weer, en haar ervaring was ook dat de Smart een gevaarlijke auto was in vergelijking tot haar 206. Ze zou er nooit een kopen. Dit wil dus helemaal niet zeggen dat die auto slecht is, maar je vergelijkt met appels met peren.
    Afgelopen Nieuwjaarsmeet heb ik meegereden in de R8 van Carclean, daarna reed mijn A3 met 185pk ook niet zo geweldig........gek he!

    Mijn advies: leer je aanpassen aan het verkeer, en het caliber auto dat je in stapt.
    A4 Avant 2.0 TFSI quattro S-Line

  3. #23

    Standaard

    Volledig akkoord !

    Toch kan ik het ook niet laten verdere informatie te geven waardoor alles duidelijk zal worden : ik was toen consultant, in loondienst bij een Belgische firma en was gedetacheerd in Eindhoven (bij welk bedrijf kun je wellicht wel raden). Ik kreeg een firmawagen maar in afwachting heb ik een week of 3 met een huurwagen gereden (uiteraard op kosten van de firma) vanaf mijn eerste werkdag, de fameuze P206

    Maar de verhuurmaatschappij vond mijn adres niet dus kwamen ze een dik uur later dan afgesproken aan waar ik woon en toen moest ik dus nog 160 km bollen naar Eindhoven. Ik starte in die wagen, zag dat er amper 50 km op de teller stond en dus wou ik dat karretje zeker niet afraggen.
    Op een viaduct richting autosnelweg wou ik een vrachtwagen voorbijsteken en aangezien ik dan erna altijd direct rechts terug invoeg dacht ik dat het zoals gewoonte gezwind zou gaan maar zwaaide de P206 nogal ferm uit en wist ik direct hoe laat het was. Dat was dus amper 3 km van mijn deur en wees gerust dat ik die 3 weken heel kalm gereden heb met de P206 :roll:

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •