Pagina 5 van 10 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 191

Onderwerp: RH 20"

  1. #81

    Standaard

    Ik zou het zef ook niet doen met spacers, die dingen geven me een raar gevoel.....

  2. #82

    Standaard

    rijeigenschappen komen op de laatste plaats

    brede banden vanachter staat superrrrrrrrrr gij weet wel wat ik bedoel romano

    welke breedte qua velgen en banden kan ik dan beter pakken ?
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  3. #83

    Standaard

    zou 265 te breed zijn ?
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  4. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ily1905
    zou 265 te breed zijn ?
    Ik denk het niet Ilyas. Met de juiste ET waarde moet het wel lukken.
    Als je dan toch achter veel bredere banden wilt hebben dan voor en je wilt (lees:moet) dezelfde rolomtrek houden dan moet je voor 235-35-20 plaatsen en achter 275-30-20.
    Dit is wel breed maar het gaat wel (ik heb het al eens gezien) maar waarschijnlijk moet je dan wel je wielkasten uit laten rollen.

  5. #85

    Standaard

    ik heb een set gevonden met 265/40/20 alle 4 de banden en de velgen hebben dezelfde maat

    ik moest de zelfde breedte hebben van banden en velgen ook dus alle 4 de banden moeten dan 235/35/20 zijn dan
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro


  6. #86
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Niet zozeer de breedte maar vooral de omtrek moet hetzelfde zijn. Voor de rij-eigenschappen is rondom dezelfde breedte ook wel prettig, daar is het chassis op afgestemd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #87

    Standaard

    235/35/20 is niet de goede maat voor de a8... Wel op een a6. Je moet 255/35/20 hebben.

    Ik zie niet in waarom je geen breder wiel kan monteren. Je kan iig 9j achter pakken. Heeft een s8 optioneel ook. Met spacers is slechter dan wanneer je een breder wiel monteert. je kan best 9.5 achter nemen. 11 is wat veel over de originele waarde heen.

  8. Ad
  9. #88
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als het maar goed staat...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #89

    Standaard

    ze hebben me wijs gemaakt dat bij een quattro systeem de banden even hoog en even breed moeten zijn en de velgen ook natuurlijk, ik had nog nooit gehoord van zoiets en nu weet ik het ook niet meer

    deze set ben ik aant volgen vandaar de 265 banden
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  11. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Als het maar goed staat...
    Als het dit maar goed gaat vraag ik me af...

    Ilyas, geen bredere banden achterop leggen tenzij de rolomtrek hetzelfde zou zijn als die van voor.

    Nogmaals, als je geen Quattro zou hebben net als a8stn1 dan zou het niet zo veel uitmaken anders rijd je heel de aandrijving kapot.......
    Je voor aandrijving voor gaat meer omwentelingen dan de aandrijving achter maken, je midden differentieel moet dit allemaal opvangen en houdt dit niet lang vol......

  12. #91

    Standaard

    hier een handige site om de verschillen in rolomtrek te berekenen als je toch voor verspringende bandenmaten gaat..


    http://www.205gti.com/techtyrecalc.htm

  13. #92

    Standaard

    Toms ironie werd even niet gevat. Rolomtrek is idd de belangriijke factor, die moet best aan elkaar gelijk zijn, anders gaat het middendifferentieel eraan. De breedte maakt op dat vlak niet uit, maar afwijking tussen vooras en achteras gaat wel het rijgedrag beïnvloeden.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  14. #93

    Standaard

    Ik begreep hem wel :-D
    Ik ken zijn redenering omtrent dit soort "aanpassingen".
    Niks mis mee hoor overigens!

  15. #94

    Standaard

    dan ga ik eens kijken voor 8,5 velgen voor en 9 achter ofzo
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  16. #95

    Standaard

    Ik heb 255 breed onder de a8, en dat gaat perfekt! 265 moet ook zeker kunnen, alleen veel breder lijkt me lastig zonder aanpassingen aan de wielkast.

    succes
    Ik haat bumperklevers... Had er vanmorgen nog een voor me!
    S8 360PK 2000

  17. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ily1905
    di brabussen van davy kosten amper 139/stuk

    zo gewoon zijn ze niet echt speciaal maar na een grondige polijstbeurt zien ze er geweldig uit

    http://img145.imageshack.us/my.php?i...1010002dn8.jpg

    http://img.photobucket.com/albums/v2...P1010005-1.jpg
    ik vrees toch dat dit geen echte brabussen zijn, nieuw zijnde kosten deze velgen een pak geld, bij de mijne zitten er ook papieren en al bij van brabus en dan gaat zo een set toch richting 4500 euro, is hetzelfde als die a8 velgen, heb je ook zat in kopie en bij audi kosten die ook rond de 4000 euro..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a8stn1
    Die brabus op de a8 van davy zijn wel onwijs mooi! Volgend jaar moet er zoiets op mijn a8 komen..
    alles is te koop he :-D

  18. #97

    Standaard

    ja... volgend jaar he!

  19. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a8stn1
    ja... volgend jaar he!
    Denk aan mij he!

  20. #99

    Standaard

    het gaan deze worden waarschijnlijk
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  21. #100

    Standaard

    Op die A6 staan ze idd netjes.

Pagina 5 van 10 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •