Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 52

Onderwerp: RS4 remmen

  1. #21

    Standaard

    (waar is het hoofd-op-tafel-sla-emoticon gebleven)
    S4 B8 - couple of NSX'es :)

  2. #22

    Standaard

    hehehe, vond ut wel een mooi idee.... conclusie is zoals ik ut zie nu alleen dat als je remt er een flinke kracht op je klauw komt :P maar dat wisten we al

  3. #23

    Standaard

    Koeling en beschikbare ruimte blijven ook nog steeds mogelijke redenen.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  4. #24

    Standaard

    en als je dan nagaat dat een klauw met 2bouten vast zit...

    wel sterke 10.9 bouten,maar toch...
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  5. #25
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W
    en als je dan nagaat dat een klauw met 2bouten vast zit...

    wel sterke 10.9 bouten,maar toch...
    Weet je wat die 10.9 betekend? een treksterkte van 1000N/mm² en de rekgrens bij 900N/mm²
    10N is dan ong. gelijk aan een kilo.. kunnen best wat hebben hoor.


  6. #26

    Standaard

    Dus 8.8 en 12.9 staan respectievelijk voor 800N/800N en 1200N/900N?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #27

    Standaard

    Ja dat weet ik, maar het gaat om het idee.


    Heb meegemaakt dat remmenupgrades gebeuren met gewone rvs bouten!

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Dus 8.8 en 12.9 staan respectievelijk voor 800N/800N en 1200N/900N?
    Half goed.

    Het is een berekening:

    Het eerste getal komt overeen met 1/100e van de nominale treksterkte in N/mm². Het tweede getal geeft het 10-voud van de rekgrensverhouding aan tot aan de nominale treksterkte.

    Voorbeeld voor 8.8 :
    Nominale treksterkte 100 x 8 = 800 N/mm²
    Nominale 0,2% rekgrens 10 x 8 x 8 = 640 N/mm²

    In Nederland: 9,81 N = 1 Kg

    Dus: bij ca. 80 Kg per mm2 doorsnede breekt hij af, en bij ca. 64 Kg per mm mm2 doorsnede begint de bout permanent op te rekken.

    Voorbeeld voor 12.9 :
    Nominale treksterkte 100 x 12 = 1200 N/mm²
    Nominale 0,2% rekgrens 10 x 12 x 9 = 1080 N/mm²

  10. #29
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Dus 8.8 en 12.9 staan respectievelijk voor 800N/800N en 1200N/900N?
    Nee 12.9 is 12X10 de treksterkte en 12X9 de rekgrens.. standaard regeltje.. 8)

  11. #30
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Euh.. X 10..

  12. #31

    Standaard

    Hierbij een .pfd met een overzichtstabel. Dat scheelt veel rekenen!

    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  13. #32

    Standaard

    Als we (ik) toch over bouten bezig zijn: hier een mooi overzicht van MCB met alle mogelijke informatie over stalen en RVS bouten.

    Duidelijk, in het Nederlands en met de nodige tabellen.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro84
    Euh.. X 10..
    Het was al laat en zaterdagavond.

  15. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Escuro
    Toch zware gespreksstof precies. Over de plaatsing van de remklauw zal ik niet oordelen want zou het echt nie weten.
    Nu heb ik zondag een tripje naar Nurburg gemaakt en zag ik wel nog een paar onopgeloste vragen ivm dit onderwerp. (fotos en verslagje volgen)
    Tegen de middag kwam er een RS4 B5 langs met zo een handremsysteem. Dit had ik ook nog niet eerder gezien. Precies hetzelfde als de B7. Kan natuurlijk achteraf omgebouwd zijn.
    Later in de middag stond er een RS4 B7 zonder dit systeem. 1 enkele klauw achterop. Nu ben ik weer de draad kwijt natuurlijk.
    Weet iemand hier meer van?
    Ik heb vanmiddag eventjes gekeken, maar ik zag niet die vreemde 'extra' handrem remklauw. Van welk bouwjaar is die B7 foto?

  16. #35

    Standaard

    Wsl hebben die RS4s niet meer de standaard remmen, maar big brake kits van Brembo.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  17. #36

    Standaard

    ik zie trouwens wel wat in die uitleg van arne:

    als je het zo bekijkt wil de schijf tijdens het remmen de klauw omhoog duwen tegen de zwaartekracht van de auto in, zoals tens3 al uitlegt duikt de auto bij het remmen (dus zwaartepunt rust bijna volledig op de voorwielen) en dit resulteert dus in een kracht die het voorwiel extra naar beneden drukt voor meer tractie bij het remmen denk ik

    of het is gewoon vanwege koeling of ivm ruimte
    of bijvoorbeeld de lengte van de remslangen
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  18. #37

    Standaard

    want dat bedenk ik me ineens ook de hoofdremcilinder zit tussen de voor en achterwielen! dus de remleidingen zijn het kortst als de klauw achter op de voorste schijf zit en voor op de achterste schijf

  19. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
    de schijf wil de klauw omhoog duwen tegen de zwaartekracht van de auto in... en dit resulteert dus in een kracht die het <wiel extra omhoog> drukt]
    klauw en wiel zitten op dezelfde balk (vereenvoudigd gezien) dus dat gaat niet op. Als je in een zeilboot zit en je blaast tegen je eigen zeil aan ga je ook niet vooruit.

    Er komen wel krachten op de klauw uiteraard, die omhoog of naar beneden wil afhankelijk van de plaatsing, maar als je een stapje afstand neemt, is het gewoon een ronddraaiend ding dat in een keer stil staat. Daar wordt niets buiten dat systeem, warm of koud van. (Letterlijk zelfs). Daar binnen wel, iets dat dat ding stopt moet al die bewegingsenergie opvangen. Dit wordt 99% omgezet in warmte en 1% in een slijtend remblok, of zoiets. Dat zou denk ik ook betekenen dat betere remblokken heter worden, want minder slijten.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
    of het is gewoon vanwege de lengte van de remslangen
    mwoa dat scheelt slechts 30 cm of zo, kan me niet echt voorstellen dat dat zwaar meespeelt, maar misschien wel ja.
    S4 B8 - couple of NSX'es :)

  20. #39

    Standaard

    als de remschijf niet helemaal gelijk zou zijn qua gewicht, dan zou het wat anders zijn - dan wordt het een soort slinger maar dat is dus niet zo

    Dan is namelijk de kracht omhoog groter dan de kracht naar beneden, of omgedraaid.
    S4 B8 - couple of NSX'es :)

  21. #40

    Standaard

    Opvallend en 'vast' geen toeval...
    1. Lotus Elise
    2. Porsche Carrera GT (zie ook (Brembo) handremklauw)
    3. Porsche 997 (GT3)
    4. Porsche GT1
    5. Lamborghini Gallardo
    6. Ferrari F430
    7. Chevrolet Corvette
    8. Aston Martin Vanquish
    9. Ford GT
    10. McLaren F1 (zie ook (Brembo) handremklauw)
    11. Mosler MT900
    12. Ultima GTR
    13. Noble M12
    14. Audi R8 (LMP)
    15. Maserati MC12


    Een mogelijk reden moet toch niet zo moeilijk te verzinnen zijn...(CG)
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •