Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: beschermplaat onder motor

  1. #1

    Standaard beschermplaat onder motor

    Het is me al vaker opgevallen dat die platen onder de motor bij audi (a3) en golf vaak los hangen, ook bij mij is dat het geval! Heeft iemand ervaring met het vervangen van deze plaat, cq een goed adresje om ze te bestellen (behalve bij audi zelf natuurlijk)...
    Vastschroeven is bij mij helaas geen optie meer, de "zijkantjes" zijn afgebroken waardoor ik 'm niet meer goed kan vastmaken.

  2. #2

    Standaard

    Verlaagd karretje?

    Dan is vervangen feitelijk gewoon wachten tot het weer gebeurt.

    Het beste kun je de plaat repareren zodat hij opnieuw vast komt, anders blijf je bezig.

    Zonder rijden zou ik ook niet doen.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bij de Golf IV is het een zaak van een te slap onderstel, zelfs de niet verlaagde Golf van mijn ouders zit regelmatig aan de grond. De A3 krijgt daar voornamelijk last van als je 'm verlaagt of hard over drempels rost.

    Ik zou 'm ook repareren, een paar stukjes bandstaal er tegenaan popnagelen helpt aardig.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    Yup, en speciale reparatiepasta voor kunststof, bij de betere reparateur te krijgen.

    Heb ik mijn low-decker ook mee gedaan, en dat gaat best!

    Matje er op, die rommel er overheen smeren, en het is in no-time harder dan ooit tevoren.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  5. #5

    Standaard

    Ik mis een stuk van mijn plaat ook bij mijn A3. Is niet echt een ramp, CD zei dat je er geen last van hebt om zonder te rijden, ze hadden ze iig niet op voorraad. Gebeurt te veel, niet aan te slepen was het antwoord. Maarja, Mijn A3 is ook neit verlaagd. (vorige eigenaar heeft um gesloopt overigens )


  6. #6

    Standaard

    Zonder rijdt 'ie ook prima, maar je krijgt alles onder de bagger.

    En dat verschil merk je érg goed als je in de loop van de jaren iets los moet draaien! ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    En je verbruik valt iets lager uit met plaat, scheelt wat in de stroomlijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Bij mijn A3 zit de kap niet helemaal onder de motor door. Het schijnt dat dat alleen bij de diesels van hetzelfde bouwjaar gebeurd is. Bij mij zit er een kap van een cm of 30 lang onder. Was helemaal aan stukken gescheurd en trilde onder het rijden. Heb m vervangen voor een zelfde, originele van de dealer. Kostte 25 euro ex btw. Wat de volledige dichte kap kost (zoals wel op een Golf gemonteerd) weet ik niet. Misschien dat dit wel scheelt met geluid?
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

  10. #9

    Standaard

    25 euro? ik kreeg een prijsopgave van 180 euro, voor alleen de plaat! (dus ex montage) Vreemd hoor dat dat ding zovaak loslaat (a3'tje is niet verlaagd)

    Echt belachelijk zo'n prijs voor een klein plaatje, hij zit welliswaar over de hele lengte ..maar toch.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •