Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 191

Onderwerp: Nieuwe remmerij besteld. Update, foto's!

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Lager gewicht is maar een deel van het hele verhaal, volgens mij. Het wordt zeker niet als eerste argument genoemd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22

    Standaard

    ik kan een aantal argumenten verzinnen

    -schijfoppervlak
    -koeling
    -water/vuil afvoer
    -gewicht

    en ik zit me nu af te vragen of een geprofileerde schijf niet gewoon simpelweg stroever is, ik bedoel die groefjes/gaten happen misschien een beetje in het remblok

    en schijfoppervlak kun je vergroten door simpelweg een grotere diameter te nemen maar dan heb je ook weer een hoger gewicht

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    399
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Volgens mij is het bij boren van schijven vooral om betere warmteafvoer te doen.
    Als je blokken gaat upgraden, moet je ook schijven hebben die deze hogere temperaturen aankunnen. Daarom werken Zimmermanns i.c.m. ferodo's niet op eszes z'n auto, maar brembo's voor dit type weer wel, omdat die warmtebehandelt zijn (en daardoor flink duurder).
    Keramische schijven kunnen zeer hoge temperaturen hebben, zodat de noodzaak tot boren daar niet zo snel is

  4. #24
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    De 10 punten voor het juiste antwoord kan ik helaas nog niet uitdelen...

    De perforatie is zinvol, omdat er tijdens het remmen gloeiende gassen onstaan op het contactvlak tussen blok en schijf. De perforaties zorgen voor een beter aanhoudend contact tussen beiden en remmen dus beter van hogere snelheden.

    Bijkomend voordeel is het betere aangrijpen bij nat weer.

    Sleuven hebben alleen de functie om de blokken 'scherp' te houden.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  5. #25
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    @Eszes

    Heb je nu OEM remschijven besteld of aftermarket.
    Zoals ik het lees heb je voor, voor geperforeerd gekozen.

    Kun je dan bij OEM ook kiezen tussen wel of niet geperforeerd?

    Zou je voor mijn auto ook denken aan een ander merk of gezien de gesapige prestaties gewoon lekker alles orgineel houden.

    Mijn ervaring op dit moment is dat de aanvangsbite een beetje weg is, maar dat met wat meer kracht de ankers best uit gaan.
    Blokken lopen ook op de laatse mm en moeten eind van het jaar vervangen worden.
    Ik heb de dealer eigenlijk niet over mijn schijven gehoord.
    Ik voel daar ook wel een randje, maar dat is minimaal.
    Zeker geen 2 mm, sterker nog, ik denk nog niet eens 1 mm.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd


  6. #26

    Standaard

    Randje kunnen ze er gewoon vanaf slijpen. Als ze nog (lang) niet de minimale dikte bereikt hebben en niet voor trillingen zorgen (bijv. door cementiet vanwege oververhitting of omdat ze "gewoon" krom zijn) kan je ze lekker laten zitten.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  7. #27

    Standaard

    Ik heb nu geperforeerde schijven en ik moet zeggen, het bevalt me best. Zeker bij nat weer voel je een betere bite tov de standaard schijven.

    Daarbij komt het feit dat aftermarket (van een redelijk merk) vaak evengoed is dan OEM. Audi produceert ze zelf ook niet, die haalt ze ook bij een toeleverancier.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad
  9. #28
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    nou mijn pretpakket is vandaag binnen gekomen.Postbode gelijk in de ziektewet pakket weegt 30 kilo.

    2x 312 zimmerman
    EBC green stuff

    2x 245 zimmerman
    EBC green stuff

    nu nog een vrije dag :-?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A2 1.4 aua

  10. #29
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    @coupe: ik ben heel benieuwd hoe de combi Zimmermann/EBC groen remt
    Wanneer gaat de set eronder?

  11. #30
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    zo snel mogelijk.Ik heb al eerder zimmermans met ebc green gehad en ben er zeer over te spreken.De ferodo`s slijten mij net iets te hard en zeker met een automaat..
    Audi A2 1.4 aua

  12. #31
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Ziet er super uit Raoul! Ben benieuwd...

    @Poets.
    Voor jou zijn er Zimmermannschijven verkrijgbaar.
    Zimmermann had helaas voor de S6 geen units.
    Ik heb OEM schijven besteld die door een specialist worden geboord. Achterschijven ging niet, omdat de cnc programmering daar niet voor was. De gaten moeten natuurlijk niet door de steunvlakken gaan tussen de schijfhelften. Achter is ook niet zo'n punt.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  13. #32
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.564
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje
    Blokken lopen ook op de laatse mm en moeten eind van het jaar vervangen worden.
    Ik hoop dat je "maand" bedoeld ipv. "jaar" als je blokken zo goed als op zijn ? :shock:
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  14. #33
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    volgens dealer gingen ze waarschijnlijk nog 10000 km mee voor dat de indicatie gaat branden.
    Is voor mij eind van het jaar 8)
    ik rijd maar 10000-12000 km per jaar namelijk.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  15. #34
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.564
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Voor jou zijn er Zimmermannschijven verkrijgbaar.
    Zimmermann had helaas voor de S6 geen units.
    Ik heb exact het zelfde probleem met m'n A8. Voor de pre-facelifter zijn ze wel te krijgen (geboord, 314x30) maar voor de 1999-2002 versie van de A8 (323x30) zijn ze gewoon niet te krijgen . Niemand die ze maakt. Ook Brembo niet


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Ik heb OEM schijven besteld die door een specialist worden geboord. Achterschijven ging niet, omdat de cnc programmering daar niet voor was. De gaten moeten natuurlijk niet door de steunvlakken gaan tussen de schijfhelften. Achter is ook niet zo'n punt.
    Wat voor merk OEM schijven is dat en bij wie laat je ze boren ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  16. #35
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Bel maar eens naar Kfz-ersatzteile Donner im Nachbarland, met je kenteken in de hand...

    Adh van das Fahrgestellnummer geven ze je exacte info. In mijn geval SEBRO, die regelt ook de gatenkaas.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  17. #36
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.564
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Kfz ken ik wel. Die verkopen ook Zimmermann's voor m'n A8 maar dat zijn dan wel normale OEM schijven.

    Sebro heeft zo te zien schijven voor m'n A8 maar dat zijn wederom normale geventileerde.
    Die kunnen ze dus CNC boren en goed balanceren and everything ?


    Vooral dat balanceren is super belangrijk. Ik heb al verhalen gehoord van toko's (vooral in Duitsland) die bv. Zimmermann's opkopen en ze dan gaan boren. Is goedkoper voor de consument dan echte "Zimmermann Sport" schijven maar dat ze binnen no-time je tanden uit je tandvlees vibreren moet je dan maar voor lief nemen.

    Dat boren en balanceren moet wel gruwelijk precies gebeuren.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  18. #37
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Ik vroeg of ze m'n achterschijven ook konden boren. Dat deden ze niet vanwege de complexe machineinstellingen. Ik ga er dus vanuit dat het goed gebeurt.

    Zo niet? Dan zien we wel verder...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  19. #38

    Standaard

    IK heb ook geboorde oem schijven met met porsche klauwen, maar ze maken wel behoorlijk wat meer lawaai.

    Door de gaten resoneerd het nog allemaal eens extra heb ik het idee... een onschuldig piepje wordt ineens een aardig gegil.
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  20. #39
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Ik zal het je over een weekje of wat weten te vertellen...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  21. #40
    guido
    Guest

    Standaard

    Ik boor (CNC) al jaren zelf allerlei schijven en balanceer ze ook. Heb er nog nooit problemen mee gehad. Wat een onzin over een programma dat ze niet hebben voor een bepaalde schijf. Een programma is zo gemaakt.

Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •