Hier is iemand anders al mee bezig geweest, zelfs de fabrikant van de HRC weet geen partnummer van die dingen. Hij heeft dus ook maar een nieuwe unit gekocht.
Wat is de diameter van je HRC? (je hebt een 10v?)
Hallo allemaal, ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een audi coupe (2.3e met motor en onderstel uit een donor s2) :-D .
Nu ga ik meteen een vraag neerzetten. Ik ben namelijk geconfronteerd met een kapotte hoofdremcilinder en heb veel topics uit het forum doorgelezen, maar kan niet vinden wat ik zoek :-? .
Het gaat namelijk om het middelste cupje dat kapot is en iedereen heeft het meteen over een nieuwe of andere hoofdremcilinder monteren. Coen Donkers had niets gengbaars liggen en een nieuwe kost ongeveer 300 a 400 € :oops: . Beetje tegen mijn principes om zoveel geld uit te geven, terwijl er slechts 1 rubberen cupje van hooguit een paar eurokwartjes kapot is.
Iemand van jullie een idee, waar deze nog te halen zijn? De dealer kan ze in elk geval niet leveren...
Dat verklaart deels dat ik zelfs hier geen antwoord kan vinden.
Nee ,ik heb geen 10-klepper, maar zoals bovenstaand geschreven was het orgineel een 2.3E, maar ligt er nu een 2,2 turbo intercooler uit een donorS2 in die tecnisch total-loss was, inclusief de assen, ophanging, diff, bak, etc. Alleen zijn de HRC en de ABS unit nog wel orgineel (dus niet overgebouwd).
Diameter heb ik nog niet opgemeten, zal ik vanavond even doen.
Er moet toch wel ergens aan die cupjes te komen zijn?!?
Is dat topic van degene die er al eens mee bezig is geweest nog te vinden? Dan hoef ik namelijk misschien niet van voor af aan te beginnen met m'n zoektocht in remmen- en hydrauliekland.
Da`s volgens mij dus dezelfde als mijn 7A, is 25,4mm iirc. Moment, kga ff zoeken...
Edit:
http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewt...%2A&&start=390
2e post (van Stragenmitsuko)
Ja, maar dit is juist géén S2 remcilinder. Die wordt toch hydraulisch aangestuurd vanaf de stuurbekrachtigingspomp? Deze HRC is gewoon van een 2.3E. Het merk is Ate of Ats da's niet duidelijk leesbaar.Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
Of zijn die redelijk makkelijk om te bouwen?
Wat betreft de diameter, voor zover ik het kan meten is hij 24,5 a 25 mm.
Nee, bij de Brezan hebben ze dat niet. Je mag trouwens hier bij de Brezan (Breda) sowieso al van geluk spreken dat je een medewerker treft die WEET wat een remcupje en/of HRC is! :-?
Enfin na bij een technische groothandel de binnenste O-ring gescoord te hebben (die niet aangetast kan worden door remvloeistof), bij APS automaterialen vestiging Tilburg (http://www.aps-bv.nl/?NODE=1007 en lid van de AD-inkoopgroep) geslaagd voor het kapotte remcupje. :-D
Het was de middelste en de belangrijkste, de voorste en achterste zijn niet los leverbaar, maar gaan ook nauwelijks of nooit kapot.
Dus voor diegenen die ook honderden Euro's uit willen sparen voor een nieuwe of gereviseerde HRC en zelf kunnen reviseren:
Onderdeelnummer Ate: 390199 Andere vermelde codes op de verpakking: Nutmanschette/Sleeve 03.3402-2508.1 Made in Germany en de streepjescode: 4 006633 274234 :idea:
Totale kosten 5Euro voor het bovengenoemde cupje en een paar eurocenten voor de binnenste 0-ring en de buitente afsluitring tegen de bekrachtiger aan. :shock:
Vanmiddag monteren en testen op de remtestbank en ik laat hier wel weten wat de uitslag is.
Ben trouwens ook maar donateur geworden (nog niet verwerkt), want ik zal hier nog wel vaker te vinden zijn en wie weet kunnen we elkaar helpen.
Groeten, Angelo
Foto's... mmm ff uitzoeken hoe dt moet en hoe groot ze mogen zijn etc. Is hier vast wel ergns te vinden.
Ik zie by the way in je profiel dat je een donor S2 hebt? Wat doe je later met de carosserie? En heb je nog onderdelen die je weg doet?
Grt, Angelo... die nu gaat uitzoeken hoe de fot's geplaatst kunnen worden...
Ah ok, zal ik ff opzoeken. 't was omdat er hier om gevraagd werd.Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
Van afstand is ie wel te doen, maar moet nog veel aan gebeuren. (zie mijn profiel). 't Is ook een meerjarenproject. Eerst eens kijken hoe de techniek zich houd (met af en toe een vrij rijden dag op het circuit) en als dat allemaal ok is, worden ook de buitenkant en vooral het interieur aangepakt.