Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 39

Onderwerp: 5x112 ipv 4x108

  1. #1

    Standaard 5x112 ipv 4x108

    Hoi collega's

    ik heb 4 zeer mooie Audi-velgen kunnen kopen met steek 5x112.

    Aangezien m'n dakloze steek 4x108 heeft, moet ik adapters kopen.

    Maar is het veel moeite om wielnaven van bvb een S2 (is toch 5x112 niet?) te plaatsen? Zodat ik geen (dure) adapters moet kopen?

    Wat heb ik exact nodig van onderdelen?

    Hartelijk dank!

    Vriendelijke groeten.

  2. #2

    Standaard

    Denk dat je met naven juist duurder uit bent hoor...
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  3. #3

    Standaard

    De oplossing daarentegen is wel mooier...
    S6

  4. #4

    Standaard

    idd, denk het ook...maar wil het gewoon effe berekenen Leon... Misschien kan ik ergens 2de hands nog iets vinden.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dEX
    De oplossing daarentegen is wel mooier...
    dàt vind ik dus ook...ben niet zo voor die adapter-toestand.


  6. #6

    Standaard

    S2 naven gebruiken betekent volgens mij ook aandrijfassen omzetten (iig bij de quattro bakken)
    my first quattro was a wilkinson

  7. #7
    Jeltuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.493
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Quote van 'Maarten':
    Andere oplossing:

    - achteras van een 200 eronder, of een 100turbo, die achterassen kun je compleet omzetten, en zijn 5*112
    - wielnaven van een 200 voorin je veerpoten persen , even de juiste wiellagers opzoeken, en is zo om te zetten, je remschijven omboren,en je bent klaar. (en voordat iemand gaat mekkeren dat dat niet kan, dat kan wel)

    weet niet of je er wat mee kan :oops:

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Wielnaven van een S2 passen alleen voor op een Cabrio, achter gaat niet lukken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard

    cabrio is achter een b3, dus een 200 achteras zou theoretisch moeten passen (een b3 = b2 90, is uitwisselbaar met een 100/200)
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  11. #10

    Standaard

    @tom de aandrijfassen passen 100% zeker in de s2 naven?
    my first quattro was a wilkinson

  12. #11

    Standaard

    achteraan schijfremmen (lagerhuis en remschuif zouden 1 onderdeel zijn) van een A4 B5 monteren.
    (remmen en astap zijn bij de eerste A4 dezelfde als bij een 80 B4)
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  13. #12
    quattro84
    Guest

    Standaard

    En de lengte van de aandrijfassen? Homokineten overzetten is mss wel een optie.

  14. #13

    Standaard

    In ieder geval geen adapterschijven gebruiken tenzij je levensmoe bent.

    Adapters van 4x108 naar 5x112 zijn technisch onmogelijk veilig te maken.
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  15. #14

    Standaard

    http://www.concept-wheels.be/wheel-a...lts-m12x15.htm

    Dat zou diegene zijn waar ik adapters zou kopen (als ik voor adapters zou gaan).

    Idd, 2 gaten komen wel énorm dicht tegen mekaar...

  16. #15
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    De adapters zien er wel knullig uit moet ik zeggen, en ik betwijfel of de maat van de schroefdraad wel goed is.
    Op onze coupes zitten de wielen vast met M14 bouten, en ik neem aan dat een cabrio dat ook heeft.
    Het is wel de goedkoopste oplossing, maar of het ook de beste is durf ik te betwfelen.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4_OBD
    Dat zou diegene zijn waar ik adapters zou kopen (als ik voor adapters zou gaan).

    Idd, 2 gaten komen wel énorm dicht tegen mekaar...
    Dat bedoel ik....je kunt met die adapters dan beter je wiel met 3 ipv 5 bouten vastzetten.

    De Duitse Tüv keurt die dingen resoluut af en niet voor niks. Niet dat ik hier moraalridder wil spelen maar als het om mijn veiligheid gaat (en die van anderen!) dan zou ik niet beginnen aan dat soort pruts-oplossingen.
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  18. #17
    gentes41's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    als je S 2 naven gebruikt zit je toch met je remschijven die niet passen ...of mis ik iets of zijn er remschijven die passend zijn ?

    ik loop al een tijdje te dubben om het om te bouwen van 4x108 naar 5x112


    jw

  19. #18

    Standaard

    passen dan niet ook gewoon de remschijven van een S2?
    my first quattro was a wilkinson

  20. #19
    gentes41's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    en hoe zit het dan met de grote en diepte van de remschijven komt die overeen met de originele en de aandrijfassen passen die in de astappen van een S2

    wil zoveel mogelijk alles uitsluiten en zekerheid voor ik het allemaal heb gedemonteerd

    jw

  21. #20

    Standaard

    met s2 stuff is het bolton.
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •