Denk dat je met naven juist duurder uit bent hoor...
Hoi collega's
ik heb 4 zeer mooie Audi-velgen kunnen kopen met steek 5x112.
Aangezien m'n dakloze steek 4x108 heeft, moet ik adapters kopen.
Maar is het veel moeite om wielnaven van bvb een S2 (is toch 5x112 niet?) te plaatsen? Zodat ik geen (dure) adapters moet kopen?
Wat heb ik exact nodig van onderdelen?
Hartelijk dank!
Vriendelijke groeten.
Quote van 'Maarten':
Andere oplossing:
- achteras van een 200 eronder, of een 100turbo, die achterassen kun je compleet omzetten, en zijn 5*112
- wielnaven van een 200 voorin je veerpoten persen , even de juiste wiellagers opzoeken, en is zo om te zetten, je remschijven omboren,en je bent klaar. (en voordat iemand gaat mekkeren dat dat niet kan, dat kan wel)
weet niet of je er wat mee kan :oops:
http://www.concept-wheels.be/wheel-a...lts-m12x15.htm
Dat zou diegene zijn waar ik adapters zou kopen (als ik voor adapters zou gaan).
Idd, 2 gaten komen wel énorm dicht tegen mekaar...
De adapters zien er wel knullig uit moet ik zeggen, en ik betwijfel of de maat van de schroefdraad wel goed is.
Op onze coupes zitten de wielen vast met M14 bouten, en ik neem aan dat een cabrio dat ook heeft.
Het is wel de goedkoopste oplossing, maar of het ook de beste is durf ik te betwfelen.
Dat bedoel ik....je kunt met die adapters dan beter je wiel met 3 ipv 5 bouten vastzetten.Oorspronkelijk geplaatst door A4_OBD
De Duitse Tüv keurt die dingen resoluut af en niet voor niks. Niet dat ik hier moraalridder wil spelen maar als het om mijn veiligheid gaat (en die van anderen!) dan zou ik niet beginnen aan dat soort pruts-oplossingen.