Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 61

Onderwerp: Cabrio blijft trillend stuur houden

  1. #41
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.583
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heslie
    Steven, had jij er al eens compleet andere wielen onder gelegd?
    Nee want die heb ik niet maar ik heb recentelijk de hele handel incl. remschijf eens van de voor-as afgehaald. Alles goed opgeschuurd en zorgvuldig weer gemonteerd en de vibraties zijn aanmerkelijk minder.
    Omdat het stuur wat heviger begint te trillen bij remmen ga ik binnenkort de remschijven laten afdraaien.
    Dat heeft bij de A8 ook goed geholpen en kost niet zo duur (36 euro voor twee schijven) dus als het daar niet in zit/zat zijn er tenminste geen honderden euro's de toilet-pot in verdwenen.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #42

    Standaard

    Steven, hoe heb je de wielen laten balanceren? Gewoon op de ouderwetse manier, dynamisch? Tegenwoordig hebben de modernere balanceermachines een zogenaamde 'wegdrukrol' waarmee ze o.a. wegdruk kunnen meten, zijwaartse krachten, hoogteslag, enz. en balanceren ze tegelijkertijd dynamisch en statisch. Volgens mij wist je dit al aangezien ik je topic over wielen en banden en balanceren heb gelezen, maar misschien heb je hier wat aan :-)
    Huidig: '98 A4 Limousine 1.8 20V ADR Quattro
    Vorig: '91 80 type 89 1.8S Comfort Edition

  3. #43
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.583
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evers
    Volgens mij wist je dit al aangezien ik je topic over wielen en banden en balanceren heb gelezen, maar misschien heb je hier wat aan :-)
    [img][http://download.sezaro.com/smilies/yes.gif]http://download.sezaro.com/smilies/yes.gif[/img]



    De banden zijn grondig gebalanceerd. Het oude lood er af. Oude lijmplekken weggepolijst zodat de binnenkant van de velg brandschoon was alvorens de nieuwe gewichten er op werden geplakt.
    De velgen en banden vertonen geen hoogteslag enz.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #44
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Bij mij was het nadat ik alles goed schoon geschuurd had ook een stuk minder(het trillen), maar dat kwam geleidelijk aan weer terug. Bij mij is dus ook de voorste remmerij compleet vervangen, maar dat verhielp het trillen absoluut niet.
    Pas na het verwisselen van de wielen kwam ik erachter dat het daardoor kwam.
    Heeft er niet iemand een setje 4x108 liggen dat je er even onder kunt leggen om dat in ieder geval helemaal uit te sluiten?
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  5. #45

    Standaard schokken

    het schok-probleem kan hem inderdaad liggen aan de schijven:

    als de schijf heel warm staat en het rap afgekoeld word, door bvb.
    water of sneeuw... dan gaat die zijn "gebuigde houding aanhouden.
    Waardoor er dan bij het remmen of in sommige gevallen een zwaar geschok ontstaat.

    zelf heb ik het lichtjes ook. als ik van een autosnelweg rij en rem, durft ie lichtjes te schokken.

    op zich geen probleem, maar kan inderdaad best wel irriterend zijn, zeker als het zoals bij jou constant is.

    mvg

    Jhonny


  6. #46

    Standaard

    Nou.....
    Ik heb het op het moment ook een beetje, dattie *heeeeel* licht aan h et trillen is bij remmen, maar..... ik heb sinds dat m'n topmounts shot zijn, naarmate die gaarder worden, wordt het ook ietsje erger, ook de spoorgevoeligheid is met die rotte topmouns ENORM toegenomen, vooral bij aanremmen bij een bocht...

    snel nieuwe topmounts monteren (heb ze liggen, heb de tijd nog niet gevonden)
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  7. #47
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.583
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Met "topmounts" bedoel je "toplagers" Maarten ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  8. Ad
  9. #48

  10. #49
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.583
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Over het algemeen rij ik tot 120 a 130 trillingvrij maar daarboven begint het en wordt het navenant erger.

    Als ik het gas los, ook bij 120, begint het stuur wél in ene te trillen en dat wordt heftiger naarmate de snelheid minder wordt vanwege het uitrollen.

    Van trillen bij remmen heb ik geen last.

    Wat zou dat kunnen zijn, wetende dat subframerubbers, draagarmrubbers en stuurstang-uiteinden vervangen zijn en de wielen goed gebalanceerd zijn ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  11. #50

    Standaard

    fuseekogels?

    hehehe, ja, dat is het enige wat nog niet vervangen is?

    Ik heb op mijn auto:
    - draagarm rubbers nieuw
    - stuurkogels nieuw
    - fuseekogels nieuw
    - banden *perfect* gebalanceerd met rechte velgen, zonder hoogteslag/deuken/whatever

    (recent gedaan allemaal, ivm 20 jaar ouwe meuk)

    En ik had (voordat m'n toplagers verrot gingen) *nergens* last van, perfect sporend/sturend, never trillen, t/m 160, bij iedere snelheid goed, dus ik weet het niet voor jouw verhaal, de ophanging is voor zover ik het weet nagenoeg het zelfde in design/techniek als mijnes.

    Ik zou nog zeggen, toplagers, en fuseekogels?, en inderdaad dan de schijven afdraaien.

    Ben ook out of idea's voor jouw auto....
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  12. #51
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Van trillen bij remmen heb ik geen last.
    Heb je de schijven inmiddels al af laten draaien?
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  13. #52
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.583
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob F
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Van trillen bij remmen heb ik geen last.
    Heb je de schijven inmiddels al af laten draaien?
    Nee waarom zou ik. Remmen geeft geen trillingen.
    Het feit dat de boel begint te trillen bij gas los laten terwijl alle rubbers fris en fruitig zijn zou misschien op toplagers of bv. aandrijfassen kunnen duiden. Ook omdat de boel boven de 130 a 140 wel begint te trillen in het stuur. Gas los laten bij rijkswegsnelheden = shaky shaky. Gas er weer op en het trillen houd op (tenzij > 130km/u).

    Tot ca 90 km/u trilt de boel helemaal nooit of hooguit zéér gering (bijna niet merkbaar).

    Het is zoals ik al eerder gezegd heb begonnen direct na het weer in gebruik nemen na de winterstalling.
    (draagarmen opgebokt, banden van de grond en 3,3bar en af en toe een slag draaien tegen ei-vorming).

    Ik heb niet de luxe van een referentie-set wielen. De vier wielen die ik ter vergelijk onder de auto zou kunnen zetten moeten 100% zuiver zijn. Probeer daar maar eens aan te komen zonder hoge kosten te maken.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  14. #53
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob F
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Van trillen bij remmen heb ik geen last.
    Heb je de schijven inmiddels al af laten draaien?
    Nee waarom zou ik.
    Omdat je zegt dat het trillen ophoudt als je remt. Als er een onbalans in één van je schijven zit, zou het kunnen zij dat je dit opheft wanneer de blokken aangrijpen. Afdraaien is geen dure grap, dus wellicht de moeite van het proberen waard.

    Je zou ook eens als 'ie trilt bij 130 / 140 kunnen remmen, terwijl je het gas er ophoudt.
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  15. #54
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    nog iets verder gekomen?
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  16. #55
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.583
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Nee. Volgend jaar weer. Ik ben het ff zat om er nog geld en tijd in te steken.
    Begin volgend seizoen is ie weer aan de beurt.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  17. #56
    drag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    69
    Posts
    1.205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Rem schrijven eraf halen en laten afdraaien op een professionele draaibank.
    Met een schuurmachine kom je er niet. Als je ze op 1/1000 juist laat afdraaien ben je zeker en kun je ook beter onvolmaaktheden opsporen.
    Dan alles terug monteren en terug beginnen te testen doch niet van de eerste moment de schijven wit laten worden.

    Dit is dus mijn eerste vermoeden, het tweede zijn de aandrijfassen maar daar het ik geen oplossing voor buiten vervangen, wat misschien niet nodig is.
    Groeten Jonny

  18. #57

    Standaard

    Als ik Steeffie z'n verhaal zo lees, gok ik op de aandrijfassen.

    Alle rubbers zouden goed moeten zijn, remmerij en banden ook, en het enige wat dan echt het verschil maakt qua spanning tussen gas geven en loslaten zijn de assen, uit de bak kan het haast niet komen lijkt me. (Gevoel in stuur)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  19. #58

    Standaard

    Wat ruimte op een homokineet of zo dus.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  20. #59
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Nee. Volgend jaar weer. Ik ben het ff zat om er nog geld en tijd in te steken.
    Begin volgend seizoen is ie weer aan de beurt.
    Aha, even in de koelkast dus... Ben toch wel benieuwd, hou ons op de hoogte aub.
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  21. #60
    Eaurouge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.414
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    En al weer begonnen met zoeken heb een zelfde probleem beginnend op 70 km auto schud licht word dan weer minder bij 90 km in de 4e versn.
    Bocht naar rechts is het t best te voelen hoogst irritant
    It drives like a boat !

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •