Ga naar de gene die zegt dat ie het wel kan en laat het em maar bewijzen.
Et 45 -> 35 is toch een centimeter. Kan net genoeg zijn.
Ja dat heb ik weer. Koop ik dus de aerovelgen 7,5jX15 ET35 in een nette staat voor onder m'n 100 tq '89 om nw banden te plaatsen 205/60 VR15 ipv de oude velgen 6jX15 ET 45 waaronder ook 205/60 VR banden zaten. Loopt m,n linker achterwiel aan bij het inveren. Volgens m,n garage is dit dus af te stellen maar bij 2 banden fitters werdt mij verteld dat ze dit niet kunnen omdat de ET waarde niet goed is. Als ik naar het l. achterwiel kijk zie ik dat deze (in rijrichting) iets schreefer staat ( / ) dan het rechterwiel> Tot dusver zit ik tussen twee kampen de ene zegt dat het wel kan (fabrieks matig) en de ander van absoluut niet. De laatste fitter vertelde mij zelfs dat alle VAG wagens en afwijking hebben aan de linker kant?!? Zover als we kunne zien is er geen beschadiging van de ophaning aan de linker of rechterzijde en heb ik rechts ruimte genoeg.
Hey, dit klinkt boeiend, soortgelijk probleem heb ik ook, achter loopt het ook net even aan. Zou der bij mij ook wat aan te doen zijn?
http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewt...=3258&start=15
(-> Onderaan, plaatjes)
heb hetzelfde probleem bij mijn 100 avant van `90.
na het monteren van een setje andere velgen (by the way..thnx jeroen)
blijkt dat linksachter de band bij diep inveren het spatbord net raakt.
rechts is echter net genoeg plaats en raakt niets.??
geen schade te zien.zit nu 205-60-15 op.een oplossing is mischien
195-60-15?
Grappig, bij mij raken alleen beide zijden het spatbord/scherm/bumper stuk (zie: http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewt...?p=43661#43661).
Veer-weg-verkorters / of stoppers geen optie?
Ik heb dus ook al load-adjusters geplaatst want bij mij gebeurt het alleen maar bij het inveren .
Ik was vandaag bij de 44 meeting in D en iedereen verbaaste zich over dit fenomeen, met de 205/60 banden zou dit niet moeten gebeuren de mogelijkheid die aan werdt gedragen is in mijn geval om de dikte te meten van het wielagerhuis als deze de max waarde heeft kan dit tezamen met de remschijf het probleem geven. Over het feit dat de banden bedrijven ze niet konden uitlijnen werdt hartelijk gelachen quote olli (webmaster 100 online) "ze kunnen zeker niks uitlijnen van een quattro in holland zonder computer" met of zonder etwaarde is het schijnbaar dus wel mogenlijk om wielen uittelijnen.
Dus mijn volgende vraag wie kent of kan wel goed uitlijn(en)bedrijf ?
Als evt laatste oplossing kan je spacers tussen je velg en de remschijf doen.. daarmee zet je het wiel dus wat naar buiten.. Let wel op want die dingen zijn NIET APK goedgekeurd, aanlopende wielen ook niet trouwens.
eerst ff 4 wiel uitlijning laten doen en dan verder kijken.
Ik had het zelfde probleem bij mijn 40mm rondom verlaagde Audi 100 2.3E met 7.5x17" borbet velgen met ET30 en een banden maat van 215/40ZR17.
Mijn werd verteld dat dit bij alle voorwielaangedreven Audi's 100 het geval was in verband met de torsie achteras, Quattro's hebben dat probleem niet.
Er werd mijn verder verteld dat een torsie achteras bij diep inveren iets naar links gaat onder de auto waardoor het aanlopen veroorzaakt word.
Volgen zeggen moeten velgen onder een 100 een ET 38 waarde hebben alles minder kan aanlopen tot gevolg hebben.
Ik heb vervolgens mijn 17' velgen verkocht omdat ik er niet gerust om was als de banden bij 230 Km/u regelmatig aan liepen bij inveren.
Ik heb uiteindelijk mijn stalen 5.5x14" velgen naar 6.5x14" laten verbreden en er 215-60VR14" banden onder gemonteerd resultaat super weglegging in combinatie met 40mm verlaging.
mvg, Hans.
Maar bij mij loopt de band alleen aan op het randje scherm bij inveren, schijnbaar zorgt de starre achteras constructie voor een draaiende inveerbeweging ipv een rechte inveerbeweging waardoor het wiel licht naar achter kantelt en het scherm met de schuine kant van de band aantipt. Het gaat echt om een centimeter of 1,5 voor de band genoeg aan de binnenzijde zit om daar lekker door te veren. Hopelijk werken die rubberen inveer-stop-dingen een beetje.. ga tot die tijd in ieder geval niet met meer dan 2 mensen in die auto rijden.
Dat kan nou juist niet het wiel/band loopt aleen aan bij het extreem inveren van het wiel, nog breeder betekend altijd aanlopen.Oorspronkelijk geplaatst door MorningLight
Steven Geplaatst: Zo Mei 30, 2004 23:11 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
viermaal schreef:
Dus mijn volgende vraag wie kent of kan wel goed uitlijn(en)bedrijf ?
Bij de profile-tirecenter hebben ze zo'n laser uitlijnbank. Is dat niks voor je ?
Ik ben eigenlijk opzoek naar een echtevakman wat betreft uitlijnenen geen compjutterlaserbank waar alles uitgekauwt is onder het mom van "dat kan niet uitgelijnd worden want de waardes kloppen niet (dwz de standaart softwere) dus is het niet mogenlijk"
Helaas mijn audi is niet verlaagd; dat VAG links scheef staan??Oorspronkelijk geplaatst door loslimbo
Er kunnen max tolerantie's zijn waardoor de breete iets varieerd maar ruim een cm is wel erg veel. Voorzover te zien is is er geen schade en de inveering is als quattro anders als die van een starre achteras.
Je ziet echt dat het linkerwiel meer toespoor heeft als het rechter wiel de plaats waar de zichtzijkant van de band loopt loopt net ietsd voor het midden van de wielkast aan de binnen bovenzijde aan zo ongeveer op de tekst max load ed dit is dus ruim onder het loopvlak.