Bekijk Poll Resultaten: Winterbanden

Stemmers
843. Je mag niet op deze poll stemmen
  • ja

    638 75,68%
  • ik niet, onzin in NL

    147 17,44%
  • niet nodig, ik heb quattro

    58 6,88%
Pagina 28 van 93 EersteEerste ... 182425262728293031323878 ... LaatsteLaatste
Resultaten 541 tot 560 van de 1852

Onderwerp: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

  1. #541
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.265
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Razende1978 Bekijk Berichten
    Vast niet passend op de nieuwe A4...... Het bleek erg lastig om daarvoor leuke set tegen mooie prijs te vinden!
    Geen idee, 5x112 ET43 18" naaf 57.1 .....is de nieuwe A4 dan veel anders? , hogere ET denk ik.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  2. #542

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Geen idee, 5x112 ET43 18" naaf 57.1 .....is de nieuwe A4 dan veel anders? , hogere ET denk ik.

    Mijn set: 17 inch 7JX17 H2, ETwaarde 46mm, steek 5X112 en naafgat 66.6. Aanbod is veel beperkter daardoor.
    A4 Avant S-Edition Zwart 2.0 TFSI 180 pk 245/40 x 18 (Winter 225/50 x 17)

  3. #543
    Chris r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Vandaag een setje stalen velgen met winterbanden met aardig goed profiel kunnen scoren voor 100 euro.
    T zijn wel 15 inchers dus t ziet er een beetje iel uit op n A4.
    Ben erg benieuwd de komende dagen aangezien ik nog nooit met winterbanden heb gereden....

    Ik vraag me nog wel af of er nu de juiste bouten opzitten die heb ik namelijk 1 op 1 overgezet van de alu zomervelgen.
    Laatst gewijzigd door Chris r; 03-02-10 om 19:10.

  4. #544
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.265
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris r Bekijk Berichten
    Vandaag een setje stalen velgen met winterbanden met aardig goed profiel kunnen scoren voor 100 euro.
    T zijn wel 15 inchers dus t ziet er een beetje iel uit op n A4.
    Ben erg benieuwd de komende dagen aangezien ik nog nooit met winterbanden heb gereden....

    Ik vraag me nog wel af of er nu de juiste bouten opzitten die heb ik namelijk 1 op 1 overgezet van de alu zomervelgen.
    Kijk er wel mee uit, imi alu heeft vaak konische bouten en origineel audi lm/staal heeft bolletjes, dus dan kan het loskomen, ook de bouten van lm imi zijn vaak langer en kan daardoor aanlopen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #545
    Chris r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Ok dan zal ik het morgen nog even goed nakijken...


  6. #546
    brainsgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris r Bekijk Berichten
    Vandaag een setje stalen velgen met winterbanden met aardig goed profiel kunnen scoren voor 100 euro.
    T zijn wel 15 inchers dus t ziet er een beetje iel uit op n A4.
    Ben erg benieuwd de komende dagen aangezien ik nog nooit met winterbanden heb gereden....

    Ik vraag me nog wel af of er nu de juiste bouten opzitten die heb ik namelijk 1 op 1 overgezet van de alu zomervelgen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Kijk er wel mee uit, imi alu heeft vaak konische bouten en origineel audi lm/staal heeft bolletjes, dus dan kan het loskomen, ook de bouten van lm imi zijn vaak langer en kan daardoor aanlopen.
    Ik heb in iedergeval voor mijn Borbet lichtmetalen velgen andere bouten dan voor mijn originele Audi stalen velgen. Zou het dus inderdaad nog even nakijken.
    Ben ik een week aan zee, dan wil ik naar de bergen.
    Ben ik in de bergen, dan wil ik weer naar zee.
    En u denkt nu, waarom ga je niet naar Bergen aan Zee.

  7. #547
    Chris r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Heb t vandaag even nagekeken en er zaten idd de verkeerde bouten op. Op mn lichtmetalen set horen de iets langere bouten met conische kop. En op de stalen horen de standaard bolconische.

    Als ik de conische had laten zitten dan zou t kunnen dat de wielbouten los gaan lopen.

    Wel raar trouwens dat ze bij Coen Donkers adviseerden 190 Nm als aanhaalmoment te gebruiken!

  8. Ad
  9. #548

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Hmm ... interessante "boutendiscussie" ... toch maar eens kijken, bij de A2 heb ik ook niets veranderd...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #549
    Proost's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Nu al twee maanden de Michelin Alpin onder de A4 liggen en die bevallen super! Enorme grip ook met sneeuw en modder. Kost een paar cent maar dan heb je ook wat. Had alleen voor mijn winterbandenset ook een set originele A4 lichtmetalen velgen aangeschaft en nu vraag ik me af waarom. De pekel doet niet echt goed voor de velgen en ik vraag me af of ik ze schoon kan houden met velgenreiniger.
    Voor de 80 zijn de regenbanden voldoende voor die paar sneeuwkilometers.
    Audi A6 2.0 TDI Avant Multitronic 130kw C7/4G
    Audi A4 1.9 TDI Avant 81kw B5
    Audi 80 1.8 55kw B3

  11. #550
    Daro
    Guest

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Nu het 3'e jaar op winterbanden onder de S4...Bridgestone Blizzak..bevallen mij prima
    Ik heb dezelfde velgen destijds gekocht als me zomervelgen 18 Inch RS6 velgen, kan ze zelf opslaan en wisselen werkt perfect.

  12. #551

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Cker winterbanden, ook onder mijn A4 quattro.

    Heb nog een bmw met RWD. Dat ding rijdt 2 METER per uur met 245 zomerbanden in de sneeuw.

  13. #552
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.265
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris r Bekijk Berichten
    Heb t vandaag even nagekeken en er zaten idd de verkeerde bouten op. Op mn lichtmetalen set horen de iets langere bouten met conische kop. En op de stalen horen de standaard bolconische.

    Als ik de conische had laten zitten dan zou t kunnen dat de wielbouten los gaan lopen.

    Wel raar trouwens dat ze bij Coen Donkers adviseerden 190 Nm als aanhaalmoment te gebruiken!
    Like i said , ik had het zelf ook namelijk, met 3 setjes wielen moet je wel goed kijken.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #553

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Ben blij dat ik winterbanden heb!
    helemaal toen ik vandaag weer weg reed uit het werk,, voor de zoveelste keer die sneeuw.
    redelijk veel grip. Ben er echt blij mee.
    Helemaal toen ik een straat hier achter bij een kruispunt stond en me buurvrouw voorbij kwam glijden van links!.. gelukkig kon ik wel op tijd remmen.
    Een Ford die roest, een Opel nog meer,
    Ik rij een Audi, danke de Heer!!!

    Blijf klagen!
    In perfectie zit geen verbetering!

  15. #554
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris r Bekijk Berichten
    Heb t vandaag even nagekeken en er zaten idd de verkeerde bouten op. Op mn lichtmetalen set horen de iets langere bouten met conische kop. En op de stalen horen de standaard bolconische.

    Als ik de conische had laten zitten dan zou t kunnen dat de wielbouten los gaan lopen.

    Wel raar trouwens dat ze bij Coen Donkers adviseerden 190 Nm als aanhaalmoment te gebruiken!
    zelfs bij de verschillende types LM heb je soms verschillende type bouten (kwam ik achter met m'n cq, met dank aan de oplettende garagist, leve de echte vakman).

    190Nm, is dat niet erg veel? ik doe ze altijd aanhalen met 120Nm


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  16. #555
    Chris r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    zelfs bij de verschillende types LM heb je soms verschillende type bouten (kwam ik achter met m'n cq, met dank aan de oplettende garagist, leve de echte vakman).

    190Nm, is dat niet erg veel? ik doe ze altijd aanhalen met 120Nm
    Ja de monteur waar ik normaal kom snapte ook niks van dat advies, erg slecht vind ik. Ik heb ze zelf op 125Nm gezet en moet ze nog even natrekken deze week voor de zekerheid.

    Waar ik wel van baal is dat de onderkant carter nu af en toe de grond raakt bij stijle drempels. Mij lijkt t dat de wielomtrek nooit heel veel veranderd kan zijn....
    Ik heb wel ontdekt dat ik een origineel sportonderstel eronder heb zitten, zal ook wel uitmaken..
    Laatst gewijzigd door Chris r; 11-02-10 om 16:19.

  17. #556

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Naast mijn A3 1.8T heb ik een 4X4 oldtimer, en dagenlang in het terrein spelen leren je voertuigbeheersing, -inzicht en zelfcontrole. Ik heb mijn 205 slofjes op 2.5 bar en pas mijn rijgedrag aan. Dat werkt prima. Om mij heen hoor en zie ik regelmatig gierende motoren, huilend rubber...Op Ijs... Nee, ik woon niet op Santa Pod of Zandvoort... Gewoon een straat in de randstad.

  18. #557
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Hier het gevolg van onderandere verkeerde zuinigheid in de winter..............verplichten van w banden toch niet zo een gek idee?

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/6...g__.html?p=2,1
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  19. #558

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Ik hoorde het op de radio vanmorgen; idd verkeerde zuinigheid...

    Het kan ook de andere kant om; ik kom dagelijks nog meerdere mensen tegen die nog op het winterrubber rijden, met de stalen velgen... ik snap dat niet ....

    Eigenlijk moet ik voor de A3 ook wel weer winterbanden straks ... alleen twijfel twijfel; stalen velgen, of de huidige 16-inchen van winters voorzien en een mooi setje 18-inch voor de zomer eronder?
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  20. #559
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Hahaha...jij twijfelt???

    Wat vermoed je dat de gemiddelde Af-er zal roepen?
    Haast 19 inch zou ik zeggen.

    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  21. #560
    EddyUnk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    453
    Kudos
    5
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Ze moeten gewoon een veel hoger eigen risico invoeren als je in winterse omstandigheden op ongeschikt rubber rondrijdt. Dan betaald namelijk alleen de veroorzaker. Ik zou het niet eerlijk vinden als ik meer moet gaan betalen omdat andere denken dat winterbanden niets uitmaken.

    Eddy

    P.S. Ik rijd al jaren op winterbanden zodra het koud wordt, ondanks Quattro (dat maakt bij remmen namelijk niets of nauwelijks uit).
    Audi e-tron S

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •