Vandaag een setje stalen velgen met winterbanden met aardig goed profiel kunnen scoren voor 100 euro.
T zijn wel 15 inchers dus t ziet er een beetje iel uit op n A4.
Ben erg benieuwd de komende dagen aangezien ik nog nooit met winterbanden heb gereden....
Ik vraag me nog wel af of er nu de juiste bouten opzitten die heb ik namelijk 1 op 1 overgezet van de alu zomervelgen.
Heb t vandaag even nagekeken en er zaten idd de verkeerde bouten op. Op mn lichtmetalen set horen de iets langere bouten met conische kop. En op de stalen horen de standaard bolconische.
Als ik de conische had laten zitten dan zou t kunnen dat de wielbouten los gaan lopen.
Wel raar trouwens dat ze bij Coen Donkers adviseerden 190 Nm als aanhaalmoment te gebruiken!
Hmm ... interessante "boutendiscussie" ... toch maar eens kijken, bij de A2 heb ik ook niets veranderd...
Nu al twee maanden de Michelin Alpin onder de A4 liggen en die bevallen super! Enorme grip ook met sneeuw en modder. Kost een paar cent maar dan heb je ook wat. Had alleen voor mijn winterbandenset ook een set originele A4 lichtmetalen velgen aangeschaft en nu vraag ik me af waarom. De pekel doet niet echt goed voor de velgen en ik vraag me af of ik ze schoon kan houden met velgenreiniger.
Voor de 80 zijn de regenbanden voldoende voor die paar sneeuwkilometers.
Ben blij dat ik winterbanden heb!
helemaal toen ik vandaag weer weg reed uit het werk,, voor de zoveelste keer die sneeuw.
redelijk veel grip. Ben er echt blij mee.
Helemaal toen ik een straat hier achter bij een kruispunt stond en me buurvrouw voorbij kwam glijden van links!.. gelukkig kon ik wel op tijd remmen.
Ja de monteur waar ik normaal kom snapte ook niks van dat advies, erg slecht vind ik. Ik heb ze zelf op 125Nm gezet en moet ze nog even natrekken deze week voor de zekerheid.
Waar ik wel van baal is dat de onderkant carter nu af en toe de grond raakt bij stijle drempels. Mij lijkt t dat de wielomtrek nooit heel veel veranderd kan zijn....
Ik heb wel ontdekt dat ik een origineel sportonderstel eronder heb zitten, zal ook wel uitmaken..
Naast mijn A3 1.8T heb ik een 4X4 oldtimer, en dagenlang in het terrein spelen leren je voertuigbeheersing, -inzicht en zelfcontrole. Ik heb mijn 205 slofjes op 2.5 bar en pas mijn rijgedrag aan. Dat werkt prima. Om mij heen hoor en zie ik regelmatig gierende motoren, huilend rubber...Op Ijs... Nee, ik woon niet op Santa Pod of Zandvoort... Gewoon een straat in de randstad.
Hier het gevolg van onderandere verkeerde zuinigheid in de winter..............verplichten van w banden toch niet zo een gek idee?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6...g__.html?p=2,1
Ik hoorde het op de radio vanmorgen; idd verkeerde zuinigheid...
Het kan ook de andere kant om; ik kom dagelijks nog meerdere mensen tegen die nog op het winterrubber rijden, met de stalen velgen... ik snap dat niet ....
Eigenlijk moet ik voor de A3 ook wel weer winterbanden straks ... alleen twijfel twijfel; stalen velgen, of de huidige 16-inchen van winters voorzien en een mooi setje 18-inch voor de zomer eronder?
Ze moeten gewoon een veel hoger eigen risico invoeren als je in winterse omstandigheden op ongeschikt rubber rondrijdt. Dan betaald namelijk alleen de veroorzaker. Ik zou het niet eerlijk vinden als ik meer moet gaan betalen omdat andere denken dat winterbanden niets uitmaken.
Eddy
P.S. Ik rijd al jaren op winterbanden zodra het koud wordt, ondanks Quattro (dat maakt bij remmen namelijk niets of nauwelijks uit).