Gebruik de zoekfunctie even, hier is pas nog een topic over geweest.
Niet goed uitgelijnd of er is iets versleten in het onderstel.
Nu is door de hulp van dit forum het zwaar schakelen van mijn auto achterhaald, valt me iets heel anders op .
Mijn auto is cotinue aan zoeken tijdens het rijden. Als ik mijn stuur stil houdt dan nog gaat hij de ene keer naar links of naar rechts.
Nou weet ik dat door spoorvorming met grote banden je er last van kan hebben.
Ik ben er op gaan letten en ook als ik op een nieuw glad stuk weg rijd voelt de auto zenuwachtig aan. Ik ben continue aan het corrigeren.
Bij de garage hebben ze hem voor me uitgelijnd maar dat lost het probleem ook niet op ben ik achter.
In welke richting moet het probleem gaan zoeken?
ps. mijn auto is een: A4 S-line 2.0 uit 2002 en heeft bijna 80000 gelopen
Heeft de auto schade gehad? Waarschijnlijk heb je een Caster probleem. Sporing kan dit veroorzaken (theoretisch niet zeggen ze op school) maar in de praktijk kan dit soms wel helpen. De meeste garage's meten alleen de sporing op. Laat hem eens compleet uitmeten bij een Profile Tire center, die meten alles op.
Dus je:
Caster, (langshelling fusee, denk aan slingerend winkelwagenwieltje)
Camber, (dwars helling wielen, negatief of positief)
KPI, (ik meende dwarshelling fusee, maar ben niet zeker meer)
Toe / Uitspoor ( naar buitenstaande wielen of naar binnen)
Uitspoor in de bocht. (ene wiel stuurt meer in de bocht als andere, en hoeveel)
Als dit alles goed staat kan je auto niet gaan zoeken. Iets staat niet goed.
Mijn CQ reed ook als een dwijl terwijl de vorige eigenaar er nieuwe draagarmen en uitlijnen bij had laten doen.
Heb dat eens opnieuw laten doen bij mijn ex werkgever en nu rijd het perfect.
4-punt uitlijnen kunnen ze niet overal even goed.
Hier wel: http://www.stuband.nl/
Altijd zeggen dat je via Jeroen komt he.. :-D