Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: A4 avant: Speedboot effect: Van voor lager maken

  1. #1

    Standaard A4 avant: Speedboot effect: Van voor lager maken

    Hallo

    Ik heb net eens zitten kijken naar de kleurcodes van de veren.
    Volgens mij heb ik een normaal sportonderstel.
    Ik heb rode schokdempers.

    Voor: Blauw / Groen / Groen

    Achter: Blauw / Roze / Roze / Roze

    Mijn vragen, jullie ideeen en/of meningen:

    1) Is dit een sportonderstel? Hoeveel cm dan verlaagd?

    2) Zijn die rode dempers gelijk bij een s-line / sportonderstel?

    3) Van voor is deze 1 1/2 cm hoger dan van achter ( met volle tank ). Ik wil deze dan ietsie verlagen zodat deze gelijk komt te liggen
    met achteren. Is het dan mogelijk om andere veren bv van een s-line te plaatsten? Moet ik dan alleen voor doen?

    4) Sportonderstel is meen ik 20mm, S-line onderstel 30 mm?? Als ik hier vanuit ga, kan dan ik evt ook een eibach verensetje van 30mm
    voor plaatsen??

    5) 18 inch eronder knallen en lekker laten zitten met die hap, verschil is dan jammer?

    Vandaag ook ff naar Michels4 geweest voor velgjes en banden. Als het weer wat fatsoenlijker blijft dan ga ik ze halen bij hem :-)
    Ffies naar zijn Seat gekeken ennuuhh mooi ding michel!

    Laat horen jullie antwoorden / Meningen
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line

  2. #2
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ik heb zelf goede ervaringen met diepere veerschotels. Het veergedrag blijft hetzelfde maar ligt vooraan dan toch 1 a 1,5cm dieper.
    een set diepere veerschotels kosten rond de 60,-.

  3. #3

    Standaard

    Die diepere federtellers zie ik niet echt zitten. Das echt zo'n petjes methode vind ik. Een schroefset vind ik nu weer "te" voor die 1 1/2 cm. Ben best bereid geld uit te geven maar geen honderden euros voor deze kleinigheid.

    Ik lees op vele forums dit probleem. Kom echter niet achter de geschikte, goede, niet eindeloos dure oplossing.
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line

  4. #4

    Standaard

    Kwestie van meten, dan weet je hoeveel je verlaagd bent. Dus een standaard B6 en die van jou meten, dan weet je het verschil. Al denk ik ik dat het nooit meer dan 20 of 25mm is.

    En is er nergens op een (buitenlands) forum info te vinden verder? Ook Freunde niet?
    Laatst gewijzigd door Leon; 03-03-09 om 17:50.
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  5. #5

    Standaard

    Op vele forums zijn er topics met dit probleem. Echter kan ik er geen wijs uit trekken wat nu een goede oplossing is. Veel hebben s-line veren, de ander zegt dat het weer niet werkt. De andere heeft een eibac 30mm sportkit en is goed terwijl het bij de ander weer niet werkt.

    Ik dacht misschien dat jullie dat wel wisten. avieravant heeft andere H&R veren geplaatst van voor en bij hem is het goed. Ik wil graag weten wat andere hebben gedaan.
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    848
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Er is volgens mij geen goede oplossing anders dan een schroefset.
    Alleen dan kan je er vanuit gaan dat het geheel in balans te krijgen is, zowel optisch als met de wegligging.

    Gaan zitten prutsen met s-line veren alleen voor of schotels (eigen ervaring) is misschien optisch goed, maar of je wegligging dan ook goed blijft? Bij mij dus niet.

    Met een goed verensetje zoals van eibach weet je wel zeker dat je wagen goed blijft sturen, echter heb je ook hier weer dat je wagen voor hoger lijkt dan achter hetgeen komt doordat de voorste wielkastopening nu eenmaal groter is.
    Ik vindt ook dat je je wegligging ook altijd moet laten prevaleren boven het optische.
    Audi TT Roadster 2.0Tfsi

  7. #7

    Standaard

    Als ik op marktplaats kijk dan zie ik a4 avants, bv s-line's die gelijk staan. Dus zeg maar voor van gelijke hoogte als achter.
    Het moet dus wel kunnen lijkt me. Wel zie ik meestal dat dit 2.5 v6 tdi zijn. Misschien speelt het gewicht van de motor ook een belangrijke rol.
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line

  8. Ad
  9. #8
    Giel
    Guest

    Standaard

    Ik heb ook zo'n boot zeg maar.
    Welliswaar geen a6, maar de motor is een 2.7. dus motor gewicht genoeg.
    Ik vind het wel vreemd dat niet alle auto's dit hebben.
    Misschien af fabriek verkeerde veren gebruikt ??

    Zelf zit ik ook aan Eibach te denken, maar ik hoof dan wel dat ie voor en achter gelijk wordt.

  10. #9

    Standaard

    Ik struim ook internet af. In vele gevallen zijn het toch a4 b6 met dikke motoren. In enkele gevallen ook net als mij 1.8T. Snap dan niet
    waarom de auto bij hun zo mooi staat??

    Zal denk ik altijd een raadsel blijven aan de reacties hier te zien
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giel Bekijk Berichten
    Ik heb ook zo'n boot zeg maar.
    Welliswaar geen a6, maar de motor is een 2.7. dus motor gewicht genoeg.
    Ik vind het wel vreemd dat niet alle auto's dit hebben.
    Misschien af fabriek verkeerde veren gebruikt ??
    Vergeet niet dat de rijhoogte voor en achter het zwaartepunt van de auto bepaalt. het kan dus zijn dat ze met een zwaardere motor de voorkant iets meer laten zakken om zo meer balans in de auto te krijgen. Daarom ben ik zelf geen fan van de federtellers, daarmee verstoor je de balans in de auto.
    Laatst gewijzigd door Leon; 06-03-09 om 18:24. Reden: quote tag gemaakt
    Audi A3 1.9 TDI 130 pk S line (verkocht)
    Audi A4 1.9 TDI 130 pk S line exterieur (verkocht)
    Audi A4 1.9 TDI 115 pk Avant Pro Line Business

  12. #11
    Giel
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjupergrover Bekijk Berichten
    Vergeet niet dat de rijhoogte voor en achter het zwaartepunt van de auto bepaalt. het kan dus zijn dat ze met een zwaardere motor de voorkant iets meer laten zakken om zo meer balans in de auto te krijgen. Daarom ben ik zelf geen fan van de federtellers, daarmee verstoor je de balans in de auto.
    Mijn auto is juist hoger aan de voorzijde dat is het vreemde.
    Optisch gezien ziet het er niet uit !

    Ik hoop dus eigenlijk dat dit opgelost wordt door een andere set veren van bv eibach, of zou de verhouding van de hoogte voor/achter dan nog steeds zo zijn zodat de neus omhoog staat ?

  13. #12
    Der Torch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    511
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    misschien een set 50/30 veren monteren? Bijv weitec... zag hier een foto... 6e in volgende link... heb je zeker geen speedboot effect meer.

    http://www.audiblog.nl/?p=3433

  14. #13

    Standaard

    idd heel mooi! Alleen net te laag vind ik. Ook is het niet verstanding om lager dan 40mm te gaan met veren en originele dempers.
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •