Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Stalen wielbouten

  1. #21
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    @Sickness
    Wat de profs adviseren,, is de max bandenspanning te gebruiken,, staat in de tankdop( tenminste als je op hetzelfde aantal inch rijd als in de tankdop staat, anders de site van de fabrikant van de band, dus de hoeveelheid druk bij volle belasting.. Dat is a. goed voor het verbruik... b. je wagen is beter bestuurbaar en staat sneller stil.. Als je ze te hard oppompt,, dan kan het wat trikkie worden bij nat weer...

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  2. #22
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Weet iemand zo de maatvoering van de standaard wielbouten van Audi? Wil wat langere bijbestellen.
    Voorzover ik begrijp moeten ze iig bolconisch zijn.

  3. #23
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Was even binnengelopen bij Audi Almere want was in de buurt en inmiddels begrepen dat de Audi wielbouten "Bol " genoemd worden. Langere exemplaren hadden ze niet. Boutje kost trouwens daar normaal bijna € 5,- Erg veel geld. Heb inmiddels een boutje meegekregen zodat ik 'm eens op kan meten.

  4. #24
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.583
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    Weet iemand zo de maatvoering van de standaard wielbouten van Audi? Wil wat langere bijbestellen.
    Voorzover ik begrijp moeten ze iig bolconisch zijn.
    Je hebt een A6 uit 2002. De wielbouten zijn dan M14 x 1,5 x 27,5.
    (Don't worry, een velgenleverancier weet wat dat precies betekend)

    Als je orig. Audi velgen hebt, moet je idd. Bolconische bouten hebben.
    De meeste immitatie-velgen zijn juist "normaal" conisch.

    Wielbouten bij een dealer kosten bijna het dubbele tov. een universele leverancier (maar dat had je al gemerkt lees ik).
    Bovendien hebben zijn alleen de originele bouten en zelden tot nooit langere. Daarvoor moet je bij een goed gesorteerde banden/velgen winkel zijn.

    Waarom wil je eigenlijk langere bij-bestellen ?
    De "nieuwe lengte" is makkelijk te bepalen.
    Als je van velg "A", met ET-waarde 35, naar velg B met ET waarde 32 gaat, moeten de bouten voor velg "B" 3mm langer zijn.
    Let op !! Dit gaat echter lang niet altijd op want het heeft ook te maken met hoe diep de bout-uitsparingen in de velg verzonken zitten. Het kan dus ook net zo goed zijn dat de bouten helemaal niet langer of korter moeten worden. Er is maar één manier om achter de waarheid te komen en dat is door bij een goed bedrijf langs te gaan en ze de boel na te laten kijken cq. op te laten meten.
    Als er sprake is van spacers dan gaat het verhaal wél altijd op omdat je met spacers de ET-waarde aanpast buiten de invloed van de velg zelf.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  5. #25
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Steven bedankt! Ik heb spacers van 8mm bij Ebay op de kop getikt en kan in die shop een keur aan bouten bij kopen voor ca. € 1,80 p.s. maar het luistert zo nauw. Ik wist niet of ik nou M14 of M12 nodig had?
    reden: Heb de RS6 (design) originele Audi's van 18x8 ET43 liggen voor winterbanden maar "moet" naar een ET van 35-38.

    Quote " ..Als je van velg "A", met ET-waarde 35, naar velg B met ET waarde 32 gaat, moeten de bouten voor velg "B" 3mm langer zijn. " Maak je nu niet een denkfout? De ET-waarde van de velg bepaalt niet de lengte van de bout! Zoals je zegt: bij gebruik van spacers wel.
    Laatst gewijzigd door Golfer; 08-10-09 om 10:48. Reden: tikfout


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •