Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 49

Onderwerp: Continental winterbanden niet leverbaar

  1. #21

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Mijn bandenboer heeft ook moeite met leveren van Continental. Zijn leverancier heeft nog maar een zeer beperkt aantal Conti's liggen en dat lijken banden uit 2010 te zijn. Volgens mijn bandenboer worden winterbanden wellicht pas na de zomer gefabriceerd en komt de productie nu dus langzaam op gang.

  2. #22

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Gewoon op ww.topbanden.com bestellen had mijn michelin 235/40/18 winterbanden
    2 dagen later keurig netjes in huis. Is vertrouwd zakendoen.

  3. #23

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    tja, mijn bandenboer verklaarde dat ondanks zijn bestelling in februari, er nog maar 10% van de A-merken geleverd werd. Ze zouden de levering vertragen. Eens de vraag de hoogte in gaat, beginnen ze opnieuw met voldoende hoeveelheden te leveren en ofc met een betere prijs. Hoe de vork precies in de steel zit, komen we toch niet te weten. De mijne zijn alvast besteld.

  4. #24

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SkyBuMp Bekijk Berichten
    Je hebt me wel een aparte attitude meneer dino F.

    In elk geval als jij zo zeker van de zaak bent dat Continental niet kan leveren t/m half november, dan bedankt voor de het vermelden hier op het forum. Er zijn zat alternatieve leveranciers te vinden dan jou dealer, zoals eerder vermeld in dit topic.

    Zo te horen heb je de keus al gemaakt om te wachten tot je banden bij de dealer staan. Wat is je nu punt nu verder nog eigenlijk?...

    Geen punt : een s p e c i a l e prijs en een s p e c i a l e levertijd : februari 2012 :-)
    Laatst gewijzigd door azesje; 18-09-11 om 11:14.
    3 keer links is ook rechts

  5. #25
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    ik heb mijn conti winterbanden voor me s4 net binnen...

    de ts830p wel dan in 205/50r17 wellicht dat deze maat iets minder hardloper is dan de "standaard maten"
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM


  6. #26

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Ik heb ook de ts830p op het oog, maar volgens twee bandenleveranciers momenteel niet leverbaar in 225/55-17 101V. Naar het schijnt hebben de bandenfabrikanten alleen de winterbanden geproduceerd die in juni j.l. besteld waren. Er is nog wel een zeer beperkt aantal banden die in 2010 (of eerder) gemaakt zijn. Maar dat wil je natuurlijk niet.

  7. #27
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Ik heb een setje van 4 ts830P 205/55/16 van april dit jaar kunnen bemachtigen, ze zijn er dus wel. Maar waarom zou je geen banden van 2010 willen?
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  8. Ad
  9. #28
    dino ferreti
    Guest

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Zojuist knoop doorgehakt en een set nieuwe 2011 Michelin Pilot Alpin's besteld. Donderdag zijn ze binnen. Mijn dealer legt ze erop. Continental Nederland is een waardeloos bedrijf. Ze kunnen hun "eigen" markt (VW, Audi, Skoda etc) niet eens voorzien van banden. De inkoopmanager die daar aan het roer staat moeten ze kielhalen.

  10. #29

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skippie Bekijk Berichten
    Ik heb een setje van 4 ts830P 205/55/16 van april dit jaar kunnen bemachtigen, ze zijn er dus wel
    Sommige maten zijn beter leverbaar. Leveranciers kunnen (willen) niet of nauwelijks vantevoren aangeven uit welk jaar de banden zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skippie Bekijk Berichten
    Maar waarom zou je geen banden van 2010 willen?
    Omdat banden verouderen naarmate ze ouder worden, ook al gebruik je ze niet. In verband met onze beperkte kilometrages in de winter hebben we tot nu toe al onze winterbanden moeten vervangen vanwege ouderdom, niet vanwege profieldiepte, dus vandaar graag zo vers mogelijk

  11. #30
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider Bekijk Berichten
    Omdat banden verouderen naarmate ze ouder worden, ook al gebruik je ze niet. In verband met onze beperkte kilometrages in de winter hebben we tot nu toe al onze winterbanden moeten vervangen vanwege ouderdom, niet vanwege profieldiepte, dus vandaar graag zo vers mogelijk
    Duidelijk!! wat is ongeveer de maximale leeftijd van banden? ik meen iets van 5 jaar te hebben gelezen?
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    autobandenmarkt.nl is feitelijk een Duits bedrijf, die via de site aan NL levert. De banden worden vanuit Duistland verzonden. Dus ongetwijfeld op voorraad, want in DE heb je het over iets andere aantallen winterbanden dan die paar setjes die hier in NL verkocht worden. En waarom conti's? Die troep slijt veel te hard. Michelin Pilot Alpin's goeie keuze!
    Laatst gewijzigd door Mark Avant; 23-09-11 om 21:29.
    Audi A6 4F 2.4 V6 Avant

    Snerpende huil boven de 4000 rpm... een V6.. heerlijk.

  13. #32
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Avant Bekijk Berichten
    En waarom conti's? Die troep slijt veel te hard. Michelin Pilot Alpin's goeie keuze!
    Kwestie van smaak, ik ga nog liever lopen dan er Michelins onder mijn Audi komen.

    Verder hier de resultaten van een test, zegt natuurlijk niets alles. Michelins scoren iets beter qua slijtage, rest is gelijk of minder dan de Conti's
    http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto...5-45-r17-h.pdf
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    58
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harlin Bekijk Berichten
    Kwestie van smaak, ik ga nog liever lopen dan er Michelins onder mijn Audi komen.

    Verder hier de resultaten van een test, zegt natuurlijk niets alles. Michelins scoren iets beter qua slijtage, rest is gelijk of minder dan de Conti's
    http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto...5-45-r17-h.pdf
    De resultaten van de door je vermelde test in aanmerking genomen, begrijp ik niet waarom je liever zou gaan lopen dan Michelins te monteren?

  15. #34
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TIBOSCH Bekijk Berichten
    De resultaten van de door je vermelde test in aanmerking genomen, begrijp ik niet waarom je liever zou gaan lopen dan Michelins te monteren?
    Persoonlijke ervaring, onder mijn vorige auto had ik michelins een groot dweilorkest bij regen. Wellicht mijn gebrek maar ik moet dat rare witte mannetje niet meer zien.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  16. #35
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Talking Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harlin Bekijk Berichten
    Kwestie van smaak, ik ga nog liever lopen dan er Michelins onder mijn Audi komen.

    Verder hier de resultaten van een test, zegt natuurlijk niets alles. Michelins scoren iets beter qua slijtage, rest is gelijk of minder dan de Conti's
    http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto...5-45-r17-h.pdf
    !

    Dus een bandenkeuze heeft met smaak te maken!
    Deze had ik nog nooit gehoort.

    Geef mij maar gewoon de beste band.
    Je smaakt zou maar Wanli zijn.
    Dan kun je glijend naar je werk.

  17. #36
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Met vrijwel alles heeft smaak een meespelende rol....

  18. #37
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert888 Bekijk Berichten
    !
    Dus een bandenkeuze heeft met smaak te maken!
    Deze had ik nog nooit gehoort.
    Geef mij maar gewoon de beste band.
    Ik heb erg slechte ervaringen met michelins onder een vorige auto, wat ik al schreef dat kan mijn gebrek (onderbuikgevoel) zijn.
    Ik vind het contact met de weg erg belangrijk hoe de band(en) aanvoelen bij het rijden in verschillende condities. Kwestie van smaak toch? De beste band, tja de beste auto, beste gereedschap, beste ......... zoveel banden zoveel meningen. De testen zijn een duw in de goede richting, niet meer dan dat.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  19. #38

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v Bekijk Berichten
    En zou de banden ook niet bij de dealer weg halen, dan weet je zeker dat je teveel betaald.
    Uiteindelijk kan het meevallen. Ik vroeg een offerte bij de Audi-dealer. Prijs was zo'n 60 tot 70% hoger dan bij een internetleverancier. Toen ik zei dat ik het prijsverschil wel schokkend vond, ging er meteen een enorme korting vanaf, zodat de Audi-dealer nog maar 10% duurder was...

  20. #39
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Dus een kwestie van gevoel!
    Niet van smaak.

  21. #40
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Continental winterbanden niet leverbaar

    Voor dit seizoen heb ik weer voor Autobandenmarkt gekozen.

    Ik kies altijd voor de goedkoopste 'bekende merk' banden met M+S keurmerk. In mijn geval waren dat Kleber Krisalp banden.
    Ze zijn geleverd met stalenwielen en heb via Ebay een mooi setje originele wieldoppen op de kop getikt.

    Mijn moeder doet ook mee aan deze 'gekte' voor haar Citroën C1 hebben we ook een complete set gekocht maar dan van het merk SAVA Eskimo S3's.
    Deze band heb ik ook gehad onder mijn 306 GTI.

    @ Dino.

    Prima dat je nu wel winterbanden hebt. Ik snap jou wel, je wilt iets hebben en de dealer belooft steeds iets maar kan niet leveren.
    Altijd balen!
    Laatst gewijzigd door jeroenbreuer; 25-09-11 om 07:19.
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •