Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 60 van de 60

Onderwerp: Zimmermann sport schijven met blokken

  1. #41
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten

    Idee?
    draagarmrubbers gecheckt?

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flashboarder Bekijk Berichten
    draagarmrubbers gecheckt?
    Ja, onlangs alles nog nagelopen. Geen bijzonderheden.

    Ik kan het natuurlijk fout hebben, maar ik zoek het toch in de schijven en/of blokken. Zie nogmaals mijn bevindingen.
    Uiteraard zonder iets uit te sluiten.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  3. #43
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.380
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    wat voor velgen??
    Originele??
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Ja, originele audi velgen.
    Na vervanging van de oude remset was het goed. Het lijkt erop dat door slijtage e.d. de schijven en/of blokken verglazen.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  5. #45
    Franky D
    Guest

    Standaard Zimmermann sport schijven met blokken

    Ik was bij fransencarparts echt goedkoper uit als in Duitsland.
    Heb op diverse sites gekeken en vergleken, maar heb nu 311,-€ voor 4 schijven betaald.
    Nu zullen de schijven voor mijn 8 altijd duurder zijn, waarom? Gewoon omdat ik A8 rijd 😉.
    Alles waar A8 voor staat is gewoon duurder, helaas 😳.
    Ik krijg er wel een hoop luxe voor terug.
    Let wel op verzendkosten in duitsland.
    Schijven zijn nogal zwaar, en ik moest gemakkelijk tussen de 30€ en 35€ verzendkosten betalen als ik ze in Duitsland bestelde.
    Ik betaalde nu geen verzendkosten, Maastricht / Vaals is in 30 min te doen.
    Ook bij onverwachte problemem is het toch fijner om in NL te bestellen, stuur maar eens een setje schijven terug als het niet zou passen of wat dan ook, moet je ook weer zelf betalen.
    Het is maar wat je wilt, ik ga voor zeker, dan maar iets meer betalen.
    Zoals ze wel eens zeggen, goedkoop is duur koop, maar niet altijd.
    Suc6 met je keuze.


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 😁


  6. #46

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Wat jij omschrijft kan prima door hot/flatspots op de schijven komen. Inspecteer ze goed, als je glimmende of blauwige plekken ziet, dan heb je daar je reden. Je rijdt een automaat, dus je loopt een verhoogd risico op dit fenomeen: na afremmen met de voet op de rem stil blijven staan zorgt er voor dat opgebouwde hitte niet meer goed weggevoerd kan worden op de plek waar de blokken de schijf vasthouden.

    Je schijf gaat dan niet krom staan, dat kan vrijwel niet, maar oververhit zeer lokaal. Het metaal gaat dan een andere reactie aan met de (dunne) frictielaag die erop is aangebracht, en vormt tot een snoeiharde "legering" van iets (naam even kwijt). Die plekken zijn zo veel harder dan de rest van de schijf, dat de rest van de schijf afslijt maar dit punt niet. Op termijn vormt dat dus een voelbare 'trilling' tijdens het (licht) afremmen, en kan zelfs voor een meetbaar hoogteverschil zorgen (je zal dan te horen krijgen dat je schijven krom zijn). Jouw probleem is waarschijnlijk al maanden geleden ontstaan, misschien zelfs vlak na de montage al, vermoedelijk omdat de remmen nu weer goed werkten, en er een paar keer goed hard mee geremd werd.

    Dit zijn voorbeelden van de genoemde hotspots:




    Remedie? Als je afremt, zorg er voor dat je regelmatig even 20cm kan rollen, om de hotspot te verplaatsen (en te voorkomen dat het te heet wordt). Andere remedie: grotere remblokken (oppervlak) zorgen voor minder 'punthitte', en gepaard met grotere schijven voor een grotere dissipatie (het wordt dus minder heet in totaal, maar ook minder heet onder de blokken): een big brake kit.

    Remblok formaat verschil (oem B6 312mm vs Cayenne 350mm):





    Goed leesvoer hierover:
    http://www.stoptech.com/technical-su...nd-other-myths
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #47
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Nu zullen de schijven voor mijn 8 altijd duurder zijn, waarom? Gewoon omdat ik A8 rijd.
    Alles waar A8 voor staat is gewoon duurder, helaas.
    Niet waar! De dealer doet dat wel met bepaalde onderdelen maar voor je Zimmermann remmen is de prijs puur gebaseerd op de afmetingen/type schijven/blokken die nodig zijn voor je auto (en dat is voor je auto toevallig anders dan voor een fiat punto!)
    Laatst gewijzigd door flashboarder; 04-04-13 om 09:20.

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flashboarder Bekijk Berichten
    Niet waar! De dealer doet dat wel met bepaalde onderdelen maar voor je Zimmermann remmen is de prijs puur gebaseerd op de afmetingen/type schijven/blokken die nodig zijn voor je auto (en dat is voor je auto toevallig anders dan voor een fiat punto!)
    En dat is omdat de A8 grotere schijven heeft, dus kom je weer op 'alles waar A8 voor staat is duurder' . De olie kan wel hetzelfde zijn tussen een 4.2V8 TDI en een Fiat 1.9JTD, maar de V8 heeft wel 2,5 keer zo veel nodig (dus duurder) .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #49
    Franky D
    Guest

    Standaard Zimmermann sport schijven met blokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    En dat is omdat de A8 grotere schijven heeft, dus kom je weer op 'alles waar A8 voor staat is duurder' . De olie kan wel hetzelfde zijn tussen een 4.2V8 TDI en een Fiat 1.9JTD, maar de V8 heeft wel 2,5 keer zo veel nodig (dus duurder) .
    En zo is het maar net! Het is niet voor niets dat ik vaak hier op het forum roep dat een A8 kopen de kunst niet is, maar onderhoud des te meer.
    Een a8 rijden kan je als, je dikke beurs hebt, of als je veel zelf kunt en doet, let wel, voor mij zijn er ook grenzen.
    FF een voorbeeld, diversen modules (bijv parkeer module) van de A8 zijn het zelfde als die van de A6, alleen de nummers zijn anders, en wat denk je? Die van de A8 is duurder als die van een A6, maar werken doet een module van een A6 het niet in een A8.
    En zo zijn er meer dingen die gewoon duurder zijn, gewoon omdat het voor en van een A8 is.

  11. #50
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Het kan zelfs nog kritischer, ik heb net gekeken tussen het verschil in prijs voor de schijven van een Typ89 en B4 coupe...

    De 256mm schijf voor de Typ89...€136,00

    http://www.franssenautoonderdelen.nl...53-100-1214-52

    De 280mm schijf voor de B4...€130,40

    http://www.franssenautoonderdelen.nl...01-100-1222-52

    Nu weet ik wel, het is mierenn#$kerij op de paar euro verschil, maar ik snap wel dat die schijven bv voor een porsche cayenne veel meer moeten kosten dan die voor mijn coupe.
    Schijven voor een Cayenne is simpelweg gewoon meer materiaal, grotere schijfdiameter en veel dikker dan de 22mm van mijn coupe.....lijkt mee meer dan logisch.

    Wat Franky D zegt over spullen halen in duitsland......ik ben nu bezig om 1 keskin velg uit duitsland te halen omdat ie daar heel wat goedkoper was, ik heb nu een partij ellende op mijn nek...dat wil je niet weten!
    (sorry voor de off topic trouwens)
    Wiel weer terug gestuurd naar duitsland omdat er schade aan zit....jawel aan een splinternieuw wiel.
    Komt er nog is bij dat er onderling nog erg slecht contact is ook....je kan ze mailen..maar geen antwoord...
    Ik heb ze maar is gebeld van de week...gelukkig wordt het wel geregeld, er komt een nieuw wil aan....hopen dat deze niet beschadigd is.

    Maar wat ik wil zeggen...duitsland klinkt leuk...meestal is het niet leuk.
    Dan maar idd iets meer geld kwijt zijn, maar je krijgt er wel service voor terug mochten je spulletjes niet in orde zijn.

    Terug on topic...het gaat tenslotte over Zimmermann schijven...niet over wielen..;-)
    Laatst gewijzigd door audi89coupe; 04-04-13 om 18:15.

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    [QUOTE=Bastet;1403609]Wat jij omschrijft kan prima door hot/flatspots op de schijven komen. Inspecteer ze goed, als je glimmende of blauwige plekken ziet, dan heb je daar je reden. Je rijdt een automaat, dus je loopt een verhoogd risico op dit fenomeen: na afremmen met de voet op de rem stil blijven staan zorgt er voor dat opgebouwde hitte niet meer goed weggevoerd kan worden op de plek waar de blokken de schijf vasthouden.

    Je schijf gaat dan niet krom staan, dat kan vrijwel niet, maar oververhit zeer lokaal. Het metaal gaat dan een andere reactie aan met de (dunne) frictielaag die erop is aangebracht, en vormt tot een snoeiharde "legering" van iets (naam even kwijt). Die plekken zijn zo veel harder dan de rest van de schijf, dat de rest van de schijf afslijt maar dit punt niet. Op termijn vormt dat dus een voelbare 'trilling' tijdens het (licht) afremmen, en kan zelfs voor een meetbaar hoogteverschil zorgen (je zal dan te horen krijgen dat je schijven krom zijn). Jouw probleem is waarschijnlijk al maanden geleden ontstaan, misschien zelfs vlak na de montage al, vermoedelijk omdat de remmen nu weer goed werkten, en er een paar keer goed hard mee geremd werd.

    Remedie? Als je afremt, zorg er voor dat je regelmatig even 20cm kan rollen, om de hotspot te verplaatsen (en te voorkomen dat het te heet wordt). Andere remedie: grotere remblokken (oppervlak) zorgen voor minder 'punthitte', en gepaard met grotere schijven voor een grotere dissipatie (het wordt dus minder heet in totaal, maar ook minder heet onder de blokken): een big brake kit. [QUOTE]

    Bedankt Bastet,

    Ik denk dat dit het wel is. Echter, de punten die je omschrijft ter voorkoming neem ik al ik acht. Wanneer ik bij een verkeerslicht moet wachten probeer ik zo min mogelijk de rem op een plaats vast te houden, door ruimte te nemen om kruipen. Meestal rem ik met verstand. Maar het zou ook zo maar kunnen zijn dat ik juist te voorzichtig de remmen gebruikt heb.

    Kan ik dit nu nog weer verhelpen zonder grote ingrepen of is het nu over en uit voor deze schijven? Kunnen grotere blokken zomaar in de standaard remklauwen?
    Grotere schijven kan ik niet gaan plaatsen omdat ik dan in de problemen kom met mijn winterset met 16'' wielen.
    Laatst gewijzigd door slt; 04-04-13 om 18:42.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  13. #52

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Als dat 'cementite' er in zit, is 't klaar. Als 't héél oppervlakkig is kan je de schijven misschien afdraaien, maar da's is lappen en geheid niet succesvol. Je kan geen grotere blokken in jouw klauwen monteren, helaas, dus dat houdt even op. Heb je nu al 312mm schijven? Ik dacht dat de 3.0 V6 QTT nog altijd 288mm had - als je nog maar 288mm hebt, dan kan het de moeite lonen om naar 312mm te gaan (is best een groot verschil, onderling!), en dat past nog in 16".

    Mocht je er serieus achteraan gaan, dan kan je misschien kijken naar een 320mm Porsche set, die passen ook nog net in een 16" afhankelijk van klauwkeuze. Zou ik ook even moeten uitzoeken of en zo ja wat er dan past bij jou.

    Te voorzichtig remmen levert dit overigens niet op, dit komt door hitte. Wat door te voorzichting remmen wél kan gebeuren, is dat die frictielaag niet aankomt, en dat je dus 'abrasive' remt - je blokken slijten dan wat harder.

    Bad news dus

    Ik had soortgelijke ervaringen met mijn ex A6, de 2.8 QTT. Die remde na een jaar ook weer trillend en stotend, alles nieuw gemonteerd daarvoor. Die reed nog wel met 288mm.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Als dat 'cementite' er in zit, is 't klaar. Als 't héél oppervlakkig is kan je de schijven misschien afdraaien, maar da's is lappen en geheid niet succesvol. Je kan geen grotere blokken in jouw klauwen monteren, helaas, dus dat houdt even op. Heb je nu al 312mm schijven? Ik dacht dat de 3.0 V6 QTT nog altijd 288mm had - als je nog maar 288mm hebt, dan kan het de moeite lonen om naar 312mm te gaan (is best een groot verschil, onderling!), en dat past nog in 16".

    Mocht je er serieus achteraan gaan, dan kan je misschien kijken naar een 320mm Porsche set, die passen ook nog net in een 16" afhankelijk van klauwkeuze. Zou ik ook even moeten uitzoeken of en zo ja wat er dan past bij jou.

    Te voorzichtig remmen levert dit overigens niet op, dit komt door hitte. Wat door te voorzichting remmen wél kan gebeuren, is dat die frictielaag niet aankomt, en dat je dus 'abrasive' remt - je blokken slijten dan wat harder.

    Bad news dus

    Ik had soortgelijke ervaringen met mijn ex A6, de 2.8 QTT. Die remde na een jaar ook weer trillend en stotend, alles nieuw gemonteerd daarvoor. Die reed nog wel met 288mm.
    Er zitten nu al schijven van 320 op. Dit past idd net met m'n winterset. Ik heb geprobeerd het eruit te remmen.. maar niet het gewenste resultaat. Bij gematigd stevig remmen, rem je ahw er een beetje doorheen. Maar voor het overige is het gewoon pet.
    Ik ga maar eens kijken wat afdraaien me gaat kosten en anders maar een echt set erop. De discussie hier heb ik gevolgd en al een beeje rond gekeken wat me dit gaat kosten. Je begrijpt dat ik niet voornemens ben om ieder jaar een nieuw set schijven/blokken te monteren.

    Wat ik wel een beetje vreemd vind, maar ook weer niet, denk ik, dat het nu met 235 breed veeeeel.. beter te voelen is dan bij de winterbanden van 205 breed.

    Nog even een vraagje. Moet de remzadel gedemonteerd worden om de remschijf te kunnen demonteren/monteren? Welk gereedschap heb ik hiervoor nodig, toch geen ripsleutel hoop ik.
    Welk soort vet wordt er tegenwoordig gebruikt? Vroeger was dit kopervet, maar waar ze het tegenwoordig mee doen, weet ik niet.
    Je weet wel, vet achter de blokjes tegen eventueel piepen. En vet op de plaats waar de blokken op ''glijden''.

    BVD
    Laatst gewijzigd door slt; 08-04-13 om 18:53.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  15. #54
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Zojuist een setje Zimmermann sport schijven besteld voor de Coupe...hopelijk volgende week binnen.
    Ik ben benieuwd hoe dat gaat remmen icm HP+ blokken :-)

  16. #55
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Sinds vanmiddag binnen...ik kon het niet laten......het moest er op....weg met die imi OEM meuk van remmen zooi...







    Ook ik heb dat sommige gaatjes voor de helft dicht zitten na het in remmen Franky D.......als ik het zo zag is dat het zinklaagje wat eerst op het rem oppevlak zat.
    Morgen wel eens uitblazen met de compressor :-)

  17. #56
    Franky D
    Guest

    Standaard Zimmermann sport schijven met blokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi89coupe Bekijk Berichten
    Sinds vanmiddag binnen...ik kon het niet laten......het moest er op....weg met die imi OEM meuk van remmen zooi...







    Ook ik heb dat sommige gaatjes voor de helft dicht zitten na het in remmen Franky D.......als ik het zo zag is dat het zinklaagje wat eerst op het rem oppevlak zat.
    Morgen wel eens uitblazen met de compressor :-)
    Het is idd de zinklaag wat nu opgestroopt zit in de gaatjes.
    Ik heb de gaatjes opengemaakt met een spijker, die precies in de gaatjes paste en idd doorgeblazen.
    Allemaal een voor een opengeprikt, was er wel ff mee bezig, kheb 4 schijven x ??? Gaatjes 😁.
    Tot nu toe zijn ze nog steeds open, weet niet wat het op de langere duur gaat doen, maar gewoon ff checken bij elke poetsbeurt in kombinatie met het poetsen van de velgen.
    Het remmen gaat bij mij beter, ff aanraken van de rem, en er gebeurt al iets.
    Heb wel ook meteen de remolie laten vervangen, dat helpt natuurlijk ook mee aan het beter werken van je remmen.

  18. #57
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Ik zal ze morgen eens even bekijken en schoon maken....ik moet toch nog de wielen er af pakken aan de voorkant....1 spoor stang werkt niet mee...wilde em uit laten lijnen vorige week....links zit zo vast als een huis....morgen het spoorstangetje links even uitbouwen en in de bankschroef zetten...dan eens kijken wie er gaat winnen ;-)

    Remolie helpt zeker als die vers er in gaat en goed ontlucht is....bij mij is er vorig jaar zomer nieuwe castrol remolie in gegaan (ik mot niks anders dan castrol in mijn coupe ).
    Maar remmen doet de coupe nu weer als een malle...geweldig spul die Zimmermann sport en HP+ combi!
    Laatst gewijzigd door audi89coupe; 14-05-13 om 22:43.

  19. #58

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Het is idd de zinklaag wat nu opgestroopt zit in de gaatjes.
    Ik heb de gaatjes opengemaakt met een spijker, die precies in de gaatjes paste en idd doorgeblazen.
    Allemaal een voor een opengeprikt, was er wel ff mee bezig, kheb 4 schijven x ??? Gaatjes 😁.
    Tot nu toe zijn ze nog steeds open, weet niet wat het op de langere duur gaat doen, maar gewoon ff checken bij elke poetsbeurt in kombinatie met het poetsen van de velgen.
    Het remmen gaat bij mij beter, ff aanraken van de rem, en er gebeurt al iets.
    Heb wel ook meteen de remolie laten vervangen, dat helpt natuurlijk ook mee aan het beter werken van je remmen.
    Mooi dat het toch wat beter gaat .

    Over die gaatjes: heter stoken! Ik heb ze nooit doorgeprikt, en bij mij blijven ze engiszins open (net als 10 minuten na montage en de eertse keer remmen). Die laag verbrandt wel als ze goed heet zijn.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #59
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Ik heb bij de A4 destijds geen last gehad van "dichtslibben" van de gaatjes...

    Ik heb ze dan ook veel heter gestookt in het begin, e.e.a. volgens dit principe:
    http://www.stoptech.com/technical-su...nd-other-myths

    Ook beschreven in:
    http://www.audiforum.nl/forum/onders...rt-remmen.html

    Temperatuur rustig opbouwen met wat lichte tot matige remacties, hierna een aantal forse remacties (max ca. 75% van remdruk), en dan rustig al rijdend af laten koelen (en een aantal keer rustig remmen tijdens afkoelen). Hierbij VERMIJDEN dat je stil komt te staan!

    Ik heb ERG genoten hierna van de combi Zimmermann-Ferodo DS2500. (je ogen vallen zo`n beetje uit je kop bij hard remmen..!)

    EDIT, gevonden op de site van "Hawk"

    Hawk Performance raadt de volgende inrem procedure aan voor de Motorsport remblokken:

    4x van 80 naar 50km rustig afremmen daarna rustig doorrijden om te koelen (5 min)
    5x van 100 naar 50km hard afremmen daarna rustig doorrijden om te koelen (5 min)
    3x van 120 naar 50km hard afremmen, 20 seconden tussen de beremmingen
    Daarna de auto stil zetten tot de remschijven zijn afgekoeld (niet op de handrem)
    Verder nog een aantal aandachtspunten:

    Gebruik geen versleten of beschadigde schijven icm nieuwe remblokken
    Sleep niet met de remmen tijdens het inremmen
    Geen rem gebruiken tijdens het afkoelen
    Bij de start van een race de remblokken wel opwarmen.
    Indien men gebruikte schijven heeft bij montage van nieuwe remblokken, de schijven licht opschuren, daarna goed afspoelen en droog maken.
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 15-05-13 om 10:38.

  21. #60
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Zimmermann sport schijven met blokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Mooi dat het toch wat beter gaat .

    Over die gaatjes: heter stoken! Ik heb ze nooit doorgeprikt, en bij mij blijven ze engiszins open (net als 10 minuten na montage en de eertse keer remmen). Die laag verbrandt wel als ze goed heet zijn.
    Laag "vet" eerst zo goed mogelijk verwijderen met remmenreiniger!! (standaard bij alle schijven)
    Als je dit niet doet dan brand het vet vast in je schijven en blokken, en dat komt het e.e.a. niet ten goede.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •