Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 46

Onderwerp: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

  1. #21
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V6freak Bekijk Berichten
    Ik had er bewust voor gekozen om achteraan een bredere velg te nemen. Zoals eerder gezegd ben ik fan van driedelige velgen en die kan ik in deze brede wielkasten aardig kwijt. Ik heb ook meerdere RS4's gezien die dit ook hadden gedaan dus ging er vanuit dat dit geen probleem moest zijn.




    Originele velgen zijn ook helemaal niet verkeerd, maar ik hou wel van iets aparts.
    ahha, de auto vind ik al apart genoeg hoor
    Hoe is het met je uitlaat trouwens???
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  2. #22
    V6freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    43
    Posts
    501
    Kudos
    26
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teejeemmm Bekijk Berichten
    ahha, de auto vind ik al apart genoeg hoor
    Hoe is het met je uitlaat trouwens???
    Uitlaat is goed, maar kan nog beter dmv downpipes.
    Ik had in eerste instantie de middendemper eruit gehaald. Deze bleek al een vervanger te zijn voor de standaard/originele middendemper, maar zonder deze klonk het al een stuk beter. Het ging mij trouwens niet op de performance maar wilde de zescilinder wat meer horen omdat dat gewoon een supergeluid is. Vervolgens heb ik de einddemper vervangen voor eenexemplaar van Supersprint. Echt een superheerlijk geluid geeft ie nu. Ik vind alleen de brom iets te zwaar, zeker als ik met de familie erin zit.
    Misschien dat de middendempervervanger daarom een keer wordt terug geplaatst. Mede vanwege deze brom twijfel ik eraan om andere downpipes te monteren. Het geluid zal vast super zijn maar ik wil er wel normaal ik kunnen rijden met de familie.

  3. #23
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Je kunt mijn reactie wel verkeerd opnemen, maar dan zit er iets serieus fout in je houding ten opzichte van dit onderwerp. Dergelijke veiligheidsgerelateerde zaken kun je, zeker bij een auto als deze, niet ondergeschikt maken aan je smaak. Je brengt je eigen veiligheid in gevaar als je het onderstel van zo'n snelle auto op een dergelijke manier aanpakt. Als het de bedoeling was, deed de fabrikant het wel maar ook getunede exemplaren zijn niet op deze manier aangepakt. En wil je echt meer onderstuur?
    Het verhaal van getrokken banden valt in dezelfde categorie, prima op een showauto die op een trailer naar meetings wordt gereden maar niet op een auto waarmee je serieus hard door bochten kunt.

    Het irriteert mij net zo dat mensen zonder enig verstand van techniek dergelijke beslissingen nemen die hun eigen veiligheid en die van anderen in gevaar brengen en dan niet luisteren naar adviezen van mensen die er wel verstand van hebben 'omdat het mooier staat'. Een auto is geen speeltje.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #24
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V6freak Bekijk Berichten
    Uitlaat is goed, maar kan nog beter dmv downpipes.
    Ik had in eerste instantie de middendemper eruit gehaald. Deze bleek al een vervanger te zijn voor de standaard/originele middendemper, maar zonder deze klonk het al een stuk beter. Het ging mij trouwens niet op de performance maar wilde de zescilinder wat meer horen omdat dat gewoon een supergeluid is. Vervolgens heb ik de einddemper vervangen voor eenexemplaar van Supersprint. Echt een superheerlijk geluid geeft ie nu. Ik vind alleen de brom iets te zwaar, zeker als ik met de familie erin zit.
    Misschien dat de middendempervervanger daarom een keer wordt terug geplaatst. Mede vanwege deze brom twijfel ik eraan om andere downpipes te monteren. Het geluid zal vast super zijn maar ik wil er wel normaal ik kunnen rijden met de familie.
    De MTM bromde ook, niet ernstig maar natuurlijk wel hoorbaar. Dat hoefde voor mij niet zoals je weet. Ben wel van "het originele"......Anyway om aan te sluiten bij @tom: onderstel zoveel mogelijk origineel houden lijkt me het veiligst, zou daar zelf niets willen opofferen voor looks oid. Succes met de puzzel!
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  5. #25

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Aan de andere kant moeten we ook niet overdrijven; het is niet zo dat er achter 335 breed op komt, en voor 215.. Ik zou 't bij vóór OEM houden (235/35/19 voor de B5 RS4?), achter iets in de maat 255 zoeken.

    Als tellerafwijking niet heel interessant is:
    Code:
    Specification  Sidewall  Radius  Diameter  Circumference    Revs/km  Difference
    225/35-19          79mm   320mm     640mm         2011mm        497        0.0%
    255/30-19          76mm   318mm     636mm         1997mm        501       -0.7%
    Het verschil van 30mm gaat de auto ook niet ineens veranderen in een ongeleid projectiel.. That said, ik zou rondom dezelfde maat hanteren, maar da's een ander verhaal .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #26
    V6freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    43
    Posts
    501
    Kudos
    26
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    @tom
    Ik neem je reactie niet verkeerd op. Ik bedoelde in het algemeen dat bepaalde reacties/uitspraken op het forum en in dit topic verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden.
    Tis geen aanval op jouw persoonlijk. Ik neem jouw en ieder ander advies ten harte, dat zou je ook met de mijne kunnen doen.

    Anyway, ik denk toch dat ik voor de 235-35-19 en de 275-30-19 gaat. Deze banden zijn qua hoogte en rolomtrek bijna identiek aan elkaar, scheelt slechts 0,08%.
    Het verschil in bandenprofiel kan ook al oplopen tot meer dan 2%, dus de marges zijn acceptabel. Als ik naar mijn RS4 kijk zie ik dacht dat achterbanden het zwaarder hebben te verduren dan de voorbanden. Achter zijn de banden kaal en voor nog ca 4mm profiel, dus een nog grotere afwijking.
    Verder heeft een R8 ook een veel bredere maar wel plattere achterband dan van voren. Misschien is dit wel appels met peren vergelijken maar heb mij er wat meer in verdiept, rondgebeld en forums geraadpleegd. Meningen zijn nogal verdeeld, het mooiste zou zijn om 4 dezelfde banden te monteren maar het is ook mogelijk, net als bij een R8 verschillende te gebruiken mits er niet teveel afwijking in zit.

    Wat betreft veiligheid, dat is ook een belangrijke punt voor mij. De auto wordt grotendeels als gezinsauto gebruikt en af en toe laat ik hem eens alleen uit en dat doe ik helemaal niet extreem en zoek zeker niet de grenzen op van de auto. Vandaar dat ik zeker geen extreem getrokken banden wil hebben en wat betreft het onderstuur, zo ver heb ik de RS4 nog nooit gekregen en dat zal ik niet proberen ook.

  7. #27

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Beetje lol trappen mag best in zo'n auto hoor vind ik, onderstuur/overstuur opzoeken hoort er wel een beetje bij . De vergelijking met de R8 is op zich waar, maar die is ook 70% rear biased, jouw RS4 is 50/50 .

    Wat mij betreft: als je dit in je achterhoofd houdt, en rekening houdt met mogelijke gevolgen, dan kan je dit prima doen. Het belangrijkste is dat je het weet. Voor 't zelfde geld is er niks aan de hand. De afrolomtrek is prima, en als 't past, why not.... je kan wel meer veel gekkere dingen doen. Houd er dus alleen rekening mee dat je in de regen misschien eerder een uitbrekende achterkant hebt, dan dat je een 4-wiel drift aan gaat..

    (En ja, ik snap je gevoel met reacties die non-OEM afkraken.... )
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #28
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    De keuze van velgen boeit me niet (al kies je de maandaanbieding van de kwikfit), het gaat alleen om het principe van brede banden achter op een vierwielaangedreven auto waarvan het onderstel niet is gebouwd op een dergelijke configuratie. Maar goed, rijgedrag is blijkbaar ondergeschikt aan jouw idee van esthetiek.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #29
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Ronald, veel duitsers rijden dus gewoon wel met een breedset op een RS4 maar zelf zou ik het laten.

    je kan misschien nog overwegen om rondom 9.5 breedte te gaan rijden als je je velgranden kan wisselen...maar ik denk niet dat dat is wat je wilt.

    Mijn voorgevoel zegt dat 275 gaat aanlopen maar je kan evt je schermen wat uitrollen.
    Laatst gewijzigd door Marc R; 28-06-13 om 19:38.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  11. #30
    V6freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    43
    Posts
    501
    Kudos
    26
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc R Bekijk Berichten
    Ronald, veel duitsers rijden dus gewoon wel met een breedset op een RS4 maar zelf zou ik het laten.

    je kan misschien nog overwegen om rondom 9.5 breedte te gaan rijden als je je velgranden kan wisselen...maar ik denk niet dat dat is wat je wilt.

    Mijn voorgevoel zegt dat 275 gaat aanlopen maar je kan evt je schermen wat uitrollen.
    Ik heb bewust voor deze set gekozen. Kon ook nog een setje kopen met 8,5 en 9 breedte maar die hadden geen ideale ET.
    Om ze rondom 9,5J te maken is best prijzig.

    In duitsland reed iemand met 19 inch Sportecs die ook 10J breed waren maar met ET20 en die reed ook met 275-30 banden.
    Ik durf niet te zeggen dat hij zonder aanpassingen reed, maar ik heb een velg gepast en ik denk/hoop dat het net past.

  12. #31
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Ik hoop het voor je,ik kan je hiermee niet verder helpen helaas.

    Heb wel vanmiddag de rs6 wielen voorzien van michelin pilot super sports..gaat wel mooi staan.
    Laatst gewijzigd door Marc R; 28-06-13 om 21:40.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  13. #32
    V6freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    43
    Posts
    501
    Kudos
    26
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc R Bekijk Berichten
    Ik hoop het voor je,ik kan je hiermee niet verder helpen helaas.

    Heb wel vanmiddag de rs6 wielen voorzien van michelin pilot super sports..gaat wel mooi staan.
    Dat was ik zojuist nog vergeten toe te voeg.
    Ik zit te twijfelen tussen Hankook (goede ervaringen mee), Vredestein of Michelins
    Vredestein is eigenlijk al een beetje afgevallen voor mij.

  14. #33

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Waarom is Vredenstein afgevallen?

    Ik ga bij mijn komende bandenwissel juist voor Vredenstein verwacht ik. Goed betaalbaar en goede praktijkervaringen over gelezen.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  15. #34
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Ik ben trouwens toch wel echt benieuwd om deze in het echt te zien
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  16. #35
    V6freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    43
    Posts
    501
    Kudos
    26
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Ik ben trouwens toch wel echt benieuwd om deze in het echt te zien
    Dat komt goed 😉

    Had je toevallig mijn laatste mailtje nog gelezen?

  17. #36

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V6freak Bekijk Berichten
    Dat was ik zojuist nog vergeten toe te voeg.
    Ik zit te twijfelen tussen Hankook (goede ervaringen mee), Vredestein of Michelins
    Vredestein is eigenlijk al een beetje afgevallen voor mij.
    Zoals in het andere forum ook geschreven is, neem banden met een merk specificatie. Die zijn qualitatief beter dan zonder die specificatie. En let op de draaglast

  18. #37
    V6freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    43
    Posts
    501
    Kudos
    26
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    Waarom is Vredenstein afgevallen?

    Ik ga bij mijn komende bandenwissel juist voor Vredenstein verwacht ik. Goed betaalbaar en goede praktijkervaringen over gelezen.
    Ik moet er een beetje op terug komen, ik zit nogal in twijfel. Ik vind het moeilijk om een band te kiezen aangezien de reviews/testen nogal persoonlijk zijn.
    Momenteel rij ik met Continentals maar heb het idee dat die harder slijten dan gemiddeld. Hiervoor reed ik met verschillende merken maar Vrederstein en Hankook zijn meest recent.

    De Hankooks (19 inch) reed ik met ca 240 pk en deden het naar mijn idee goed. Grip op droog weg dek is goed, maar nat kan beter. Het rijgeluid viel ook wel mee.
    De Vredesteins (18 inch) heb ik gehad op mijn standaard RS4 velgen. Ook deze zijn op droog wegdek goed maar op nat beter dan de Hankooks. Het rijgeluid kon beter.
    De Michelins heb ik geen ervaring mee, maar die schijnen van deze drie de beste grip op zowel nat als droog te hebben, maar lees dat het slijtagepercentage beduidend hoger is dan de Hankooks of Vredesteins maar wellicht dat deze banden meer op trackdays worden gebruikt waardoor ze meer te verduren hebben. Verder zijn dit uiteraard de duurste banden van de drie.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik een tijdje geleden een voorkeur had aan Hankook alleen weet ik niet meer waarom
    Als ik erover nadenk ik Vredestein net zo goed, misschien iets beter.

  19. #38
    V6freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    43
    Posts
    501
    Kudos
    26
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wjn Bekijk Berichten
    Zoals in het andere forum ook geschreven is, neem banden met een merk specificatie. Die zijn qualitatief beter dan zonder die specificatie. En let op de draaglast
    Alle drie de banden die ik op het oog heb, zijn 96Y is 710x2 > 1420 kg per band.
    Ze hebben niet allemaal de indicatie R01.

  20. #39

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Is de Potenza S001 verkrijgbaar in jouw gewenste maten? Echt één van de fijnste banden die ik heb gehad (would buy again). Helaas niet de meest slijtvaste, na een kleine 30K (1,5 seizoen) waren de voorbanden tot 2mm afgesleten (400Nm op de voorwielen).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #40
    V6freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    43
    Posts
    501
    Kudos
    26
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Bandenadvies voor mijn RS4 (8,5J en 10J)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Is de Potenza S001 verkrijgbaar in jouw gewenste maten? Echt één van de fijnste banden die ik heb gehad (would buy again). Helaas niet de meest slijtvaste, na een kleine 30K (1,5 seizoen) waren de voorbanden tot 2mm afgesleten (400Nm op de voorwielen).

    Heb de Potenza even nagekeken. Op zich een hele goede band, net iets minder dan Michelin.
    Alleen de draaglast van de voorbanden is een stuk minder dan mijn andere voorkeurbanden. Daarnaast ligt de snelheidscategorie ook een stuk lager.

    30k met een setje banden, daar doe ik een moord voor.
    De RS4 velgen die ik er nu onder heb zitten hadden ca 4,5mm profiel toen ik ze monteerde.
    Na 4000 a 4500 km zijn de achterbanden compleet kaal/glad. Waarschijnlijk hebben de voorbanden het makkelijker, daar zit nog 3,8 mm op.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •