Pagina 17 van 31 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 340 van de 611

Onderwerp: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

  1. #321

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Ik heb zojuist mijn coupé van binnen weer eens 'unt-schmutst'. Dit maal eens met OXI-boost bekledigingsreiniger van de Action voor 1,69.
    Stevige vlek die er dan nog inblijft. Stofzuigen/innevelen/ met de zachte kant van een schuursponsje inwrijven/ droge badstofdoek nawrijven.
    Schrik niet van je doekie dan.. En dan nog eens stofzuigen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #322

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    @peternorth: Ikzelf heb de CSF Delirium Orange Drying Towel. Ben er erg tevreden over! Droogt mijn auto (je weet welke auto ik heb, dus dan weet je ook hoe groot hij is ) in 1 keer, hoef niet uit te wringen. Voor het drogen van de auto is het ook niet de bedoeling om hem overigens droog te wrijven: als hier en daar een spetter overblijft, laat je die gewoon verdampen. Uiteindelijk ga je toch de hele auto af met QD, dus dan kan je ook watervlekken wegwerken.
    In der Heimat des Audis

  3. #323
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Die doek is het echt helemaal. Ook een C5 avant is in één keer droog!
    Duurder merk is weggegooid geld.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  4. #324

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    @peternorth: Ikzelf heb de CSF Delirium Orange Drying Towel. Ben er erg tevreden over! Droogt mijn auto (je weet welke auto ik heb, dus dan weet je ook hoe groot hij is ) in 1 keer, hoef niet uit te wringen. Voor het drogen van de auto is het ook niet de bedoeling om hem overigens droog te wrijven: als hier en daar een spetter overblijft, laat je die gewoon verdampen. Uiteindelijk ga je toch de hele auto af met QD, dus dan kan je ook watervlekken wegwerken.
    Wat is QD??

    Thanks, heb deze niet besteld maar de Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm. Had anders de CSF besteld maar die is een tijdje niet leverbaar en ik wil de auto voor m'n vakantie (maandag a.s.) nog wassen. Die poorboys schijnt ook super te zijn en een stuk goedkoper dan de Mguiars variant.

    Toen ik toch bezig was ook maar meteen een vervanger besteld voor mij spons (jaja..ik weet het). Dat is de Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt geworden. Pakketje gisteren besteld en m'n vriendin smste net dat het al binnen was. En wat zie ik op de bestelling? ook nog een flesje Valma ruitenschoon gratis erbij. Topservice carclean! Eerste wat ik bij jullie besteld heb maar tot zo ver een uitstekende service.

    Vanaf morgen 9 dagen vrij dus dan kan ik beide auto's meteen aanpakken. De A3 is echt super smerig aan de buitenkant dus die kan wel een vertroetelbeurt gebruiken.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  5. #325

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Quick Detailer


  6. #326

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    ah ja, en zo ga ik verder en verder merk ik wel want bij de quick detailer hoort vast weer een mooie doek die ook weer 20,- kost. Maar als je een auto wast en daarna helemaal droogt met de doek dan ga je daarna nog eens met QD aan de slag? Voorziet dit de lak weer van een laag oid? Zit een beetje tussen wax en shampoo in? Heb gezocht en je leest dat iedereen het doet maar het waarom is me een beetje onduidelijk..
    Laatst gewijzigd door peternorth; 19-08-10 om 12:42.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  7. #327

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Ik gebruik het niet daarvoor. Ik heb trouwen geen QD maar S&W (Spray en Wipe van de poor brother) en gebruik het met name voor het kleien. Ik betrapte me er tijdens een mooie zomerdag op dat ik bijna een teug van het spul nam. Het ruikt namelijk 1:1 naar Passoa.

  8. Ad
  9. #328

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Hahaha... gevaarlijk bij dorstig weer dus. Zie het al voor me. "Kloek,kloek,kloek. Aaaa..lekker man!"

  10. #329

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    oh ok maar als ik Meaudix haar reactie lees dan gebruikt ze na elke was en droogbeurt een quick detailer om het geheel even af te maken ofzo? De vraag is dus een beetje wat het nog extra toevoegt na een uitgebreide was en droogbeurt.

    haha..dan zou je raar staan te stuiteren denk ik. Passoa...mmmm dat dronk ik vroeger veel maar krijg het nu m'n strot niet meer door. Ik zou m'n auto wel naar bacardi willen laten ruiken
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  11. #330

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Ik zie het nut er niet van na een wasbeurt - 1 keer een windvlaag en weg is de laag bij wijze van spreken.

    Ik doe het wel als ik de auto de full monty machinaal heb gegeven. Dat weet je zeker dat er geen sporen achter blijven.

  12. #331

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Ok, thanks.. moet misschien ook maar eens kijken naar machinaal. A4 zit nog altijd vol krassen..
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  13. #332

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    PS ik ben geen poetsgoeroe hoor. Misschien is het wel super-de-puper om hem te QD'en na een wasbeurt. *Ik* zie er alleen het voordeel niet zo van in.

  14. #333

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Ik wacht nog even tot iemand me kan overtuigen Misschien met een foto van voor-en-na ... meestal moet je het in het echt zien.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  15. #334
    sand0kan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Hier volgt een omschrijving van de QD:

    Breng de ultieme glans aan met Poorboy’s quick detailer plus (QD+). Poorboy’s World Quick Detailer PLUS is een easy on, easy off formule. Aan te brengen in zon of schaduw, zoals je van Poorboy's gewend bent. Simpelweg sprayen en opwrijven om de lak te reinigen en de glans te verhogen! QD+ is de ideale detailspray om tussen de waxbeurten in snel en eenvoudig de glans te boosten en de lakbescherming te verhogen, waar je ook bent. De unieke formule bevat natuurlijke Braziliaanse carnauba wax en supergladde polymeren om je auto te beschermen en te laten glanzen. Poorboy's QD+ is perfect om snel even wat vingerafdrukken of vegen weg te werken. Hij helpt bij regelmatig gebruik oxidatie en het verkleuren van de lak te voorkomen. Na verloop van tijd zal de lak schoner en gladder blijven tussen de detailbeurten in. Je auto blijft langer en beter beschermd. Gebruik QD+ na het wassen om watervlekken te verwijderen. Na het drogen wat QD+ vernevelen over de lak, daarna even opwrijven, en de carnauba en polymeren herstellen de glans terwijl de watervlekken worden verwijderd.


    Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het een klusje van een paar minuten extra is maar dat de lak daarna super smooth aanvoelt en de waxlaag - voor zover - er die nog een op zit 'boost' waardoor de standtijd van de wax eits verlengd wordt.
    Tevens worden dan zoals Meaudix ook aangeeft de 'droog' resten mooi weggepoetst.

    Ik zeg gewoon doen!

  16. #335

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Hmm, ik zei het niet helemaal goed. Ik heb inderdaad twee varianten van de arme jongens: QD+ (met een beetje wax erin) en QD. Na een wasbeurt gebruik ik QD+ om het geheel van watervlekjes te ontdoen EN om de bestaande waxlaag te voeden. Dit betekent dus wel in- en uitwrijven, wat wel iets meer is dan een paar minuten werk Zo blijft je waxlaag langer mooi. Naast het feit dat je auto toch wel weer heel erg glimt Altijd goed natuurlijk.

    De gewone QD gebruik ik met het kleien en ook om vogelpoepspetters te verwijderen. Erop spuiten, even in laten werken en dan eraf deppen met een MF doek (die overigens geen 20e is, hoor peternorth ).

    Ik zal proberen om voor en na foto's te maken, maar ik weet niet of je het verschil goed op de foto's kan zien van vóór de QD+ en erna. Het is meer iets wat je voelt als je met (de rug van) je hand over de lak heengaat en wat je merkt als het regent. Voor mij is het ook een manier om de kleine gaatjes en kiertjes te inspecteren, aangezien je het ook weer goed uit moet wrijven (en dus ook overal langer bij stilstaat).

    Maarreh, ben ook geen poetsguru hoor.
    In der Heimat des Audis

  17. #336
    sand0kan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Meaudix ik denk dat je met de QD zonder een + Spray and Whipe bedoelt van de arme jongens das dat licht groene spul dat naar een tropisch drankje ruikt. Die is idd om bird shit te verwijderen en te kleien.

  18. #337

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sand0kan Bekijk Berichten
    Meaudix ik denk dat je met de QD zonder een + Spray and Whipe bedoelt van de arme jongens das dat licht groene spul dat naar een tropisch drankje ruikt. Die is idd om bird shit te verwijderen en te kleien.
    Ja klopt, dat groene spul Inderdaad Spray&Wipe, mjammie.
    In der Heimat des Audis

  19. #338
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Over het afdrogen van de auto, ik heb een luchtslang en pistooltje in de auto liggen, in de wasbox zit zo'n aansluiting daarvoor dus kan ik hem lekker droog blazen, kan je ook echt ALLES makkelijk droog maken
    Ideaal, en er zit gelukkig geen rommel in de leiding zoals roest ofzo, maar mocht dat wel zo zijn.. er zit een filtertje tussen zodat mijn auto niet "gestraald" wordt met roest

    Hiervoor gebruikte ik altijd zo'n droogdoek, of een eindje "droog rijden" maar dit bevalt me veel beter

  20. #339

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Handig tooltje idd!. Ik blaas water zelf vaak uit de strips/emblemen alsof ik op een doedelzak aan het spelen ben... En dan idd droogrijden en thuis wat nawrijven indien ik bij de wasbox ben geweest.

  21. #340
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    quick detailer is eigenlijk in die context bedoeld als drooghulp.
    Af en toe een beetje op de natte auto spuiten als glijmiddel voor de droge doek en het streeploos drogen.
    De PB + versie of Dodo red mist hebben er nog wat wax in voor aanvulling van je waxlaag.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •