Pagina 26 van 31 EersteEerste ... 16222324252627282930 ... LaatsteLaatste
Resultaten 501 tot 520 van de 611

Onderwerp: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

  1. #501

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Nice avatar, maar vorige was veeeel makkelijker te herkennen met dat rood deze gaat ten onder in het overige grijs
    We vallen weer iets meer op
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  2. #502
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  3. #503
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Zou het deze week al kunnen het stappenplan uit te voeren, of is dat nog te vroeg?
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  4. #504

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Nooit te vroeg voor. Alleen op passen met te koude klei ivm marring. Maar temperaturen worden deze week al weer behoorlijk. En als er nog gestrooid wordt gewoon even wassen en eventueel een verse laag wax.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  5. #505
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Deze week wordt overdag 10° verwacht. Lijkt me geen probleem?
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden


  6. #506
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk Berichten
    Deze week wordt overdag 10° verwacht. Lijkt me geen probleem?
    Als je hem ook gaat dappen is een beetje marring geen probleem ( had ik ook ) met de lichtste combo(finale op groen) op de dap ben je dat al kwijt

    Lekker aan de slag! Zet um op
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  7. #507

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Uff, 26 pagina's uitgelezen, leuke en interessante topic Direct een PM naar poetsertje gestuurd over de juiste behandelingen en producten .. Ik hoop op 28ste mei, auto goed wassen, polijsten en waxen. Volgende week producten eens bestellen.

    Nu wachten op poetsertje zijn mening

  8. Ad
  9. #508
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Nou aangezien je wel een beetje trots moet zijn op je Audi dan ook maar nieuwe poetsspullenin huis halen. Ik ga het in twee stappen doen, eerst wassen en interieurverzorging, vervolgens pas kijken naar het lakonderhoud.

    Voor het wassen had ik na veel lezen in dit topic en op CC het volgende lijstje in gedachten.

    Voor de stoelen:
    - Gliptone - Liquid Leather Gentle Cleaner - 250ml te gebruiken met een Monello - Piccolo Nero in plaats van een borstel, qua dosering en verdeling lijkt mij dit handiger.
    - Gliptone - Liquid Leather Conditioner - 250ml te gebruiken met een Monello - Piccolo Nero. (ik twijfel nog tussen aanbrengen met een pad en uitwrijven met de doek maar lijkt mij wat overbodig)

    Voor het interieur en dashboard:
    - Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser te gebruiken met wederom een Monello - Piccolo Nero (handig die multipacks)

    Velgen:
    - EZ Detail Brush met de APC of anders het autowasmiddel. Mocht ik het écht niet schoonkrijgen dan bestel ik met ronde twee alsnog velgenmiddel.

    Exterieur:
    - Dodo Juice - Born to be Mild met de Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt (ik twijfel nog over een extra, goedkope handschoen voor de dorpels e.d.)
    - Afdrogen met de Mothers Wax - Drying Towel

    Dit lijstje heb ik gebaseerd op aanraders uit verschillende topics op verschillende fora en de productreviews op carclean. Uiteraard is er altijd discussie mogelijk over exact welk product er gebruikt wordt voor een klus dus hebben jullie nog tips en/of opmerkingen?

    Naast dit 'opfrislijstje' zal ik nog verder onderzoek gaan doen naar het kleien, cleanen, polijsten, waxen en dergelijke, maar hiermee wil ik vast aan de slag om hem in ieder geval schoon te houden.
    Laatst gewijzigd door Gonadan; 25-10-12 om 10:12.

  10. #509

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Volgens mij een net lijstje voor het reguliere onderhoud. Mocht je toch verder gaan met de velgen dan is Iron-X een aanrader. Alleen al om de geur (not). En best handig om het zo op te bouwen.

    Voor de velgen en onderkant dorpels zou ik wel een aparte washmitt pakken. EZ brush alleen is voor de velgen niet voldoende.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  11. #510
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Goede tip, als die EZ brush niet afdoende is ga ik daar niet zoveel voor neerleggen. Voor dat geld koop ik namelijk ook gewoon twee mitts van Monello. Dan kan ik er één gebruiken voor de dorpels en één voor de velgen, alleen hopen dat ik tussen de spaken kom, de achterkant zal wel beter gaan dan met een borstel.

  12. #511

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Ex brush is idd handig om het velgbed bij te houden. KOm je vaak met de hand gewoon niet bij Ik gebruik hem altijd en de washmitt voor de voorkant van de velg en afhankelijk van de velg (beschikbare ruimte) voor de achterkant spaken en nog schoner worden van het velgbed. Voordeel is dat het grootste vuil al uit de velg is. Gebruik overigens wel een apart sopje voor de velgen en doe deze eerst. Ik pak dan meestal de onderkant (de steenslag coating) dorpels al mee. Daarna met 2 emmers (één met sop[ één met schoonwater om de washmitt uit te spoelen) het koetswerk doen.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  13. #512
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Mijn velgen zijn zo'n type met vijf dubbele spaken, dus ik kan in principe met mijn hand al lachend bij het velgbed komen. Relatief makkelijk schoonmaken hoop ik. Sowieso meerdere emmers uiteraard, twee voor het wassen an sich en een derde voor als je velgensop nodig hebt. Zelfde geldt voor de mitt, daar komt met stift een markering op de polsband om hem levenslang tot velgen te verdoemen. Via andere wegen kreeg ik toch de tip om meteen voor een velgenreiniger à lá Iron-X te gaan, omdat je dat zoveel tijd kost dat het zo'n tientje extra meteen waard is. Dat ga ik waarschijnlijk toch maar doen dan, en even kijken naar een wax/sealer voordat de pekel komt.

  14. #513

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Als je de velgen bij blijft houden. Is de Iron-X als start nodig en af en toe. Wekelijks (als je zo gek bent) is niet nodig. Zet de velgen gewoon 1x 6 weken in de wax en het sopje is voldoende. Op het moment dat er weer wat ijzerdeeltjes op de velgen komen weer eens naar de Iron-X grijpen. Ik doe dat zelf eigenlijk alleen bij de zomer / winter wissel. Niet teveel kan alleen maar beter voor de lak zijn.

    Dus idd Iron-X en Wax gewoon lekker meebestellen.


    Psst het lijstje begint al te groeien
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  15. #514
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Ja het lijstje groeit al iets inderdaad.

    Maar ik ken mezelf ook wel, als ik eerst uren moet kloten met mijn velgen ga ik toch weinig tijd meer aan de lak besteden. Dat is ook zonde. Het spul voor reinigen, voeden en waxen van de lak gaat toch echt pas in het tweede plan mee.

    Het enige waar ik nu nog naar kijk is regenspul voor de ruit, dat klinkt ook erg mooi.

  16. #515
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Dan heb ik nog maar één vraag. Wat is beter voor een dashboard, knopjes en sierstrip (houtplastic)? Zo'n APC als ik gekozen heb of een interior detailer zoals Meguiars die heeft?


    Oh shit, dit was beter een edit geweest.
    Laatst gewijzigd door Gonadan; 25-10-12 om 13:30.

  17. #516
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    APC is hier niet goed voor, dit gebruik je om te ontvetten, te reinigen.
    Ik vind dit http://www.carclean.nl/product/Poorb...PB_NL16_100729 een zalig product. Klein beetje op een padje insmeren en je hele dashboard komt weer tot leven en glimt niet.
    Verder een goedkope washmitt halen bij de Lidl of Action voor de voorkant en de hoekjes en gaatjes van je velgen en als ze schoon zijn ze in de wax zetten, daarna is het echt een fluitje van een cent om ze schoon te houden.
    Ik gebruik deze velgensealant http://www.carclean.nl/product/Poorb...l_PB_WS_100734 daar doe je ongeveer 20 jaar mee.

    Belangrijkste is dat je alles dun opsmeert dus niet te dik, een veelgebruikte gezegde is: "dat als je denkt dat er niets opzit zit er nog teveel opzit!"
    Verder is het niet nodig om meer dan 20 mm van de born to be mild te gebruiken op 10 ltr water (hoestdrankmaatbekertje gebruiken) zalige shampoo trouwens die naar kersen ruikt.

    Ik zou zelf de monello washmitt http://www.carclean.nl/product/Monel...MWM0101_102092 nemen ( ik heb zowel deze als de meguairs en vind de Monello fijner) en ook de Monello droogdoek http://www.carclean.nl/product/Monel...MSA0101_102091
    En nee ik heb (helaas) geen aandelen bij carclean.
    En oja kijk uit dat je niet verslaafd raakt want dan gaat het echt geld kosten

    En als je een uurtje niks te doen hebt is dit draadje http://www.audiforum.nl/forum/poetse...oep-topic.html ook wel leuk

    Hoe oud is je auto eigenlijk en wat voor een heb je? Enne lekker foto's plaatsen als je klaar bent!

    Succes
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  18. #517
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Nou bestelling is geplaatst. De APC heb ik wel besteld, maar gewoon om als APC te gebruiken. Dus lekker het interieur mee poetsen en daarna inderdaad onderhouden met die Poorboys World Natural Look. Voor de velgen hebik toch maar Iron-X en die Poorboys World Wheel Sealant meebesteld.

    Qua washmitts heb ik zowel Meguiars als Monello besteld. Puur om boven, onder en velgen te kunnen scheiden. Het probleem is alleen dat ik bij voorbaat al verslaafd ben. Dus dat praatgroepje is misschien wel op z'n plaats.

    Mijn auto is een A4 Avant uit 2007, er staat nog een voorsteltopic op het forum met wat foto's. Volgens mij heb jij daar zelfs gepost.
    Ik zal wel eens een showcase in elkaar zetten, even uitvogelen hoe dat werkt.

  19. #518
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Haha, klopt van Carismaaaa naar A4 dus! Succes als je je spullen binnen hebt.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  20. #519
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.677
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Dank je L.....
    heb zojuist de interieur reiniger en nog een droogdoek besteld.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  21. #520

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Ja, die interieurreiniger is wel een leuke volgens mij. Hoewel ik met APC en S&W ook een eind kom hoor.

    Moet in ieder geval alweer lijstje maken voor volgende meet

    - Claybar
    - Iron-X (2x winterwissel komt eraan)
    - Shampoo (denk weer aan slick 'n suds)
    - Heel misschien iets van een velgenwax

    En misschien krijg ik Pa wel enthousiast, dan wordt het voor hem ook een startsetje!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 26 van 31 EersteEerste ... 16222324252627282930 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •