Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 146

Onderwerp: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

  1. #61

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    En je hebt types zoals ik die alles wel een beetje (of meer) leuk vinden. Dat soort poetsbeurten die sommigen hier beschrijven heb ik dus echt geen zin in. In mijn omgeving sta ik al bekend als iemand die de auto vaak schoon maakt en nu sinds kort ook met wat duurdere poetspullen maar zo'n heel stappenplan en voor elke stap 1 of 2 middeltjes gaat me echt te ver.
    Maar daarnaast ook best wel film en games fanaat, de tuin is ook leuk maar sporten ook. Probeer veel te hardlopen en/of te fitnessen maar ben zoekende naar de tijd om dat 3x per week te doen.

    Beetje poetsen is leuk maar ik ga echt niet 1000 stappen doorlopen om die auto helemaal perfect te krijgen.

    Maar ieder zijn ding
    PeterNorth ik ben nu toch wel benieuwd wat jij dan doet om je auto er een beetje goed uit te laten zien?
    Huidig: Audi A4 Avant 1.9TDI Pro Line Business
    In bestelling: Audi A4 Avant 2.0 S-edition Daytona grijs

  2. #62
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RichardE Bekijk Berichten
    PeterNorth ik ben nu toch wel benieuwd wat jij dan doet om je auto er een beetje goed uit te laten zien?
    Zo moeilijk is dat niet.....
    Ik val denk ik in dezelfde categorie. Meer dan de buurman poetsen, net effe wat betere schoonmaakmiddelen en niet elke keer een 5-stappen-plan.
    Mijn normale wasbeurt: foamlans, afspuiten (met HD), wassen met shampoo, afspoelen met tuinslang, drogen met zo'n droogdoek, velgen afsoppen, ruiten (binnen en buiten) met een ruitenreiniger, dasboard en zittingen afnemen met vochtige doek, matten uitkloppen, interieur stofzuigen.
    Frequentie is afhankelijk van de mate van vuil op de auto, weer afhankelijk van het weer en het aantal gereden km's. De ene keer na 2 weken, een andere keer na 4 weken.

    De "grote" wasbeurt komt er nog een waxbeurt voor auto én velgen bij en een voeding/reinigingsmiddel voor de lederen zittingen.
    Frequentie is 3-4x p/jaar.

    Kleien heb ik nog nooit gedaan, maar overweeg het wel een keer te doen.

    Met bovenstaand schema krijg ik zeer regelmatig complimenten dat mijn auto er altijd zo keurig schoon uitziet, maar ook honende reacties uit de buurt dat ik alwéér bezig ben.

    Voor wat betreft je vraag ben ik van mening dat het heel persoonlijk is in hoeverre iemand zijn auto er "goed vind uitzien". Wanneer ik klaar ben en vol trots naar het resultaat kijk, zullen er legio forummers zijn die roepen dat ze er nog wel een paar uur werk in zien.

  3. #63
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket31 Bekijk Berichten
    Zo moeilijk is dat niet.....
    Ik val denk ik in dezelfde categorie. Meer dan de buurman poetsen, net effe wat betere schoonmaakmiddelen en niet elke keer een 5-stappen-plan.

    Hier nog een. Van mij hoeft dat 5 stappenplan ook niet meer dan 2x per jaar. Maar kleien doe ik wel vaker nu om al die insecten eraf te halen.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  4. #64
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    Hier nog een. Van mij hoeft dat 5 stappenplan ook niet meer dan 2x per jaar. Maar kleien doe ik wel vaker nu om al die insecten eraf te halen.
    Het is natuurlijk niet de bedoeling om de 2 weken het volledige 5 stappen plan uit te voeren...max 2à3/jaar.
    Waxen kan wel 1 keer per maand denk ik.
    Grtz!

  5. #65
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    Maar kleien doe ik wel vaker nu om al die insecten eraf te halen.
    En je weet dat je daarmee de auto volledig stript van al zijn lakbescherming enz?
    Dus wel weer voeden en beschermen daarna.

    Doe je toch weer 4 stappen
    wassen, kleien, voeden en beschermen
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd


  6. #66

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    ja dat heb ik nog gelezen dat kleien niet enkel kleien is. Reden ik nog niet klei

  7. #67
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    En je weet dat je daarmee de auto volledig stript van al zijn lakbescherming enz?
    Dus wel weer voeden en beschermen daarna.
    Ja, is bekend. Raak blijkbaar steeds beter ingevoerd. Voeden sla ik dan over en is maar lokaal aan de frontzijde.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  8. Ad
  9. #68

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket31 Bekijk Berichten
    Zo moeilijk is dat niet.....
    Ik val denk ik in dezelfde categorie. Meer dan de buurman poetsen, net effe wat betere schoonmaakmiddelen en niet elke keer een 5-stappen-plan.
    Mijn normale wasbeurt: foamlans, afspuiten (met HD), wassen met shampoo, afspoelen met tuinslang, drogen met zo'n droogdoek, velgen afsoppen, ruiten (binnen en buiten) met een ruitenreiniger, dasboard en zittingen afnemen met vochtige doek, matten uitkloppen, interieur stofzuigen.
    Frequentie is afhankelijk van de mate van vuil op de auto, weer afhankelijk van het weer en het aantal gereden km's. De ene keer na 2 weken, een andere keer na 4 weken.

    De "grote" wasbeurt komt er nog een waxbeurt voor auto én velgen bij en een voeding/reinigingsmiddel voor de lederen zittingen.
    Frequentie is 3-4x p/jaar.

    Kleien heb ik nog nooit gedaan, maar overweeg het wel een keer te doen.

    Met bovenstaand schema krijg ik zeer regelmatig complimenten dat mijn auto er altijd zo keurig schoon uitziet, maar ook honende reacties uit de buurt dat ik alwéér bezig ben.

    Voor wat betreft je vraag ben ik van mening dat het heel persoonlijk is in hoeverre iemand zijn auto er "goed vind uitzien". Wanneer ik klaar ben en vol trots naar het resultaat kijk, zullen er legio forummers zijn die roepen dat ze er nog wel een paar uur werk in zien.

    Elke keer het 5-stappenplan is ook niet mijn bedoeling, ik zou niet weten waar ik elk weekend de tijd vandaan moet halen. Maar ik vind het wel intressant hoe iedereen zijn eigen draai eraan geeft. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de manier waarop je de wagen bijhoud. Alleen twijfel ik nog of je na de 'normale' wasbeurt (1 keer per week/2 weken) je wagen moet waxen met Poorboy QD of iets dergelijks?

    Daarnaast vind ik het wel intressant hoe je de wagen stofzuigt. Ik krijg de matten namelijk met de gewone stofzuiger niet schoon. Ik kom vaak op een bouwplaats en al het stof en zand krijg ik er nooit uit. Gebruik je daar een speciaal opzetstuk voor?
    Huidig: Audi A4 Avant 1.9TDI Pro Line Business
    In bestelling: Audi A4 Avant 2.0 S-edition Daytona grijs

  10. #69
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    @RichardE: nee, geen opzetstuk voor de stofzuiger. Soms zo'n "platte bek" als 'ie toevallig niet weer eens kwijt is.
    Ik krijg de matten prima schoon, eerst even uitkloppen tegen de schutting (niet te dichtbij de voiture!) en dan ff zuigen is bij mij genoeg.

    Misschien ligt het aan de matten die je hebt? Ik heb mattten met vrij korte haren (laagpolig) waardoor ze ook makkelijker te reinigen zijn.

    By the way: net de auto opgehaald bij de dealer voor een beurt. "we hebben 'm even mooi gewassen voor u mijnheer!"
    Da's dan weer minder, na de dealerwissel hier niet doorgegeven dat ze niet 't lef moeten hebben om er mee door de wasstraat te rijden.......geluk bij een ongeluk is dan dat 't wel de beste en modernste wasstraat v/d regio is, maar toch.......

  11. #70
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Ik kwam deze tegen
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  12. #71
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Ze zijn alleen vergeten A6 voor "owners request" te zetten...;
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  13. #72
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Hallo had nog een vraagje: heb begrepen dat velgen ook gekleid kunnen worden.
    Als dit gedaan is moet de velg dan ook gevoed worden of is dit enkel voor carroserie?
    Grtz!

  14. #73
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Ja hoor, velgen kun je ook prima kleien.

    Wel daarna ff in de wheelwax oid.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  15. #74
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolf Bekijk Berichten
    Ja hoor, velgen kun je ook prima kleien.

    Wel daarna ff in de wheelwax oid.
    Als de velg gekleid is moet er dan ook een cleaner en achteraf een sealer overgaan voor het waxen of enkel de klei en de wax?
    Grtz!

  16. #75
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Je kunt ook nog gaan polijsten als dat nodig is.
    Gebruik zelf PB wheelsealant, lekker spul, werkt prima.
    Vroeger, als onwetende, gebruikte ik step 3 van meq, werkte ook prima btw.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  17. #76
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Als je de klei gebruikt hebt op je velgen, daarna dat stuk never nooit meer op je lak gebruiken! Remstof is scherp.
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  18. #77
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Vandaag alles uit de kast gehaald... en het was nodig
    Ik ging even de auto wassen, dacht mijn vriendin
    Van 15h00 tot 22h00 met een half uur eetpauze
    En nog ni is alles gedaan... Heb het volledige stappenplan uitgevoerd voor de carroserie.
    De velgen moeten nog gewaxt worden en het interieur ook nog volledig gedaan.
    Moet wel zeggen dat ik hem bijna kan opeten
    Alles vrij goed gelopen qua kleien (was toch nieuw voor mij) en de andere stappen.
    Alleen wel wat veel detailer spray gebruikt denk ik Heel de bus was op na de behandeling. Heb ik te veel genomen of is dit normaal?
    Verder was niet echt blij met de geur van de natty's paste, lijkt erg op een antibioticamiddel waar ik van moet overgeven maarja...
    Morge nog wat pics make..Ben bekaf en der zou nu toch ni meer veel te zien zijn
    Grtz!!

  19. #78

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Bedoel je de Quick Detailer spray? Die is voor tussen de grote, uitgebreide wasbeurten door. Waxen doe je in principe met Natty's Paste Wax met een grote beurt, waarna je deze onderhoudt en voedt door regelmatig te shampoo'en en Quick Detailer spray eroverheen te doen.

    (Zo heb ik het tenminste begrepen.)

  20. #79
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    Bedoel je de Quick Detailer spray? Die is voor tussen de grote, uitgebreide wasbeurten door. Waxen doe je in principe met Natty's Paste Wax met een grote beurt, waarna je deze onderhoudt en voedt door regelmatig te shampoo'en en Quick Detailer spray eroverheen te doen.

    (Zo heb ik het tenminste begrepen.)
    Ik heb hem de grote beurt gegeven.
    Het gaat om de spray die gebruikt wordt met kleien. Die was herlemaal op na het kleien.
    Grtz!

  21. #80

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Oh oops My bad, haha.

    Ik heb wel begrepen dat de detailer spray bij het kleien sneller op gaat dan de rest, maar na 1 keer al op? Zat je auto zo enorm onder met hars/teer etc?

Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •