Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 146

Onderwerp: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

  1. #81
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    Oh oops My bad, haha.

    Ik heb wel begrepen dat de detailer spray bij het kleien sneller op gaat dan de rest, maar na 1 keer al op? Zat je auto zo enorm onder met hars/teer etc?
    Heb er toch ongelooflijk veel vuil kunnen afhalen, dacht bij het gebruiken van de spray beter iets meer dan te weinig gebruiken
    Miss toch iets te veel Grtz!

  2. #82
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Hier zijn nog wat foto's van ervoor, dan de gebruikte producten en uiteindelijk the result.
    Grtz!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #83
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    wat je met een Miele vriezer al niet kunt doen.....

    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  4. #84

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Applejuice Bekijk Berichten
    wat je met een Miele vriezer al niet kunt doen.....

    Ik vermoed dat hij daarin al zijn wasstuff in bewaart. Lekker frissss om mee te werken bij warm weer

    Netjes gedaan.

    Ik vermoed dat er nog wel enkele reacties zullen komen over de niet-behandelde band Ik was de zijkant ervan nadat ik de velgen gedaan heb. Niet dat het weer als nieuw blinkt maar, toch ietsje zwarter dan bij jou.

    Een heel deel doeken zie ik. Voor de ramen lukt het goed tot nu toe met "instanet" en ne katoenen keukenhanddoek.
    Heb je leer ? Welke doek gebruik je hiervoor ?

    Het kleien is goed meegevallen. Zijn er do nots ?
    Laatst gewijzigd door newintown; 05-06-10 om 20:31.

  5. #85
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door newintown Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat hij daarin al zijn wasstuff in bewaart. Lekker frissss om mee te werken bij warm weer

    Netjes gedaan.

    Ik vermoed dat er nog wel enkele reacties zullen komen over de niet-behandelde band Ik was de zijkant ervan nadat ik de velgen gedaan heb. Niet dat het weer als nieuw blinkt maar, toch ietsje zwarter dan bij jou.

    Een heel deel doeken zie ik. Voor de ramen lukt het goed tot nu toe met "instanet" en ne katoenen keukenhanddoek.
    Heb je leer ? Welke doek gebruik je hiervoor ?

    Het kleien is goed meegevallen. Zijn er do nots ?
    Ja wou het nog wel doen maar toen ik alles gedaan had kon ik al bijna niets meer zien...
    Zal volgend weekend gedaan worden zonder excuus
    Ja heb nog een extra pakketje doeken gekregen van carclean (waarvoor dank).
    Welke ik voor leer kan gebruiken moet ik nog checken, het interieur wordt ook volgend weekend onder handen genomen.
    Voor het kleien, eigenlijk geen problemen. Alleen een paar geluk gehad dat het niet op de grond is gevallen.
    Verwijdert echt alles, alleen niet de nieuwe steenslag die ik weer ben tegen gekomen
    Dus echt goede ervaringen gehad met het stappenplan, alleen niet voor elke week te doen hoor
    Grtz!


  6. #86

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Pfoe wat een berichten, al die kleigekken hahaha (hoe hou je dat vol!)

    Ik ben al sinds we de A6 hebben em iedere week met de hand aan het wassen,
    de nodige middeltjes aangeschaft bij CC van Mothers vooral. (door dat stappenplan van hier)
    Maar, die velgen zijn toch iedere week een enorm gedoe en ik heb een middeltje gehad dat voorschreef dat het na 1 minuut intrekken en afspoelen ook glanzend schoon zou zijn. Nou, dat werkt dus niet met mijn huis tuin en keuken tuinslang, die borstel heb ik altijd nodig....!

    Nu reed ik vorige week langs zo'n tankstation met zo'n aanbouw om je auto te wassen. Nu ga ik niet de hele auto daar doen (ga die ruimte niet voor 3 uur kapen) maar zou zo'n hoge druk achtige spuit het geploeter met de velgenborstel kunnen vervangen? Zou dan dat 1 minuut fabeltje wel werken?
    Hebben mensen ervaring met zo'n hok? Thanks in advance!

    EDIT: Heb trouwens net een nieuw shampoo besteld: "California Gold Car Wash" ervaringen daarmee hoor ik ook graag!
    Laatst gewijzigd door AudiA6je; 28-06-10 om 03:18.

  7. #87

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Wel volgens hetgeen ik her en der gelezen heb zou het aanbrengen van een waxlaag elke 4 weken het wassen vereenvoudigen. Zelf geen ervaring hiermee, ben wel van plan het dit weekend aan te brengen.

    Ik was de velgen tot nu toe elke week en buiten het probleem met de brokjes zijn ze met ne velgenborstel goed proper te krijgen zonder duw en schuurwerk met de BBTM shampoo. Heb gelukkig wel maar 5 spaken

    Hoge druk, wel indien je daarvoor moest "schrobben" betwijfel ik het dat je het enkel met hoge druk gaat wegkrijgen.

  8. Ad
  9. #88
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SHIFTYxx Bekijk Berichten
    ...Maar, die velgen zijn toch iedere week een enorm gedoe en ik heb een middeltje gehad dat voorschreef dat het na 1 minuut intrekken en afspoelen ook glanzend schoon zou zijn. Nou, dat werkt dus niet met mijn huis tuin en keuken tuinslang, die borstel heb ik altijd nodig....!

    Nu reed ik vorige week langs zo'n tankstation met zo'n aanbouw om je auto te wassen. Nu ga ik niet de hele auto daar doen (ga die ruimte niet voor 3 uur kapen) maar zou zo'n hoge druk achtige spuit het geploeter met de velgenborstel kunnen vervangen? Zou dan dat 1 minuut fabeltje wel werken?
    Wasbox is top maar ... Die velgenborstel en velgencleaner blijf je nodig hebben maar niet meer zo frequent. Eens in de week afspuiten (uiteraard naar weer en km's) en wellicht 1 maal in drie weken met cleaner en borstel.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  10. #89

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SHIFTYxx Bekijk Berichten
    Pfoe wat een berichten, al die kleigekken hahaha (hoe hou je dat vol!)

    Ik ben al sinds we de A6 hebben em iedere week met de hand aan het wassen,
    de nodige middeltjes aangeschaft bij CC van Mothers vooral. (door dat stappenplan van hier)
    Maar, die velgen zijn toch iedere week een enorm gedoe en ik heb een middeltje gehad dat voorschreef dat het na 1 minuut intrekken en afspoelen ook glanzend schoon zou zijn. Nou, dat werkt dus niet met mijn huis tuin en keuken tuinslang, die borstel heb ik altijd nodig....!

    Nu reed ik vorige week langs zo'n tankstation met zo'n aanbouw om je auto te wassen. Nu ga ik niet de hele auto daar doen (ga die ruimte niet voor 3 uur kapen) maar zou zo'n hoge druk achtige spuit het geploeter met de velgenborstel kunnen vervangen? Zou dan dat 1 minuut fabeltje wel werken?
    Hebben mensen ervaring met zo'n hok? Thanks in advance!

    EDIT: Heb trouwens net een nieuw shampoo besteld: "California Gold Car Wash" ervaringen daarmee hoor ik ook graag!
    ik heb de california gold car wash, bevalt me uitstekend! het rijkt erg lekker (naar kauwgom ) en haalt naar mijn idee voldoende vuil weg wat een shampoo weg moet halen. Het enige waarmee ik dit kan vergelijken is de shampoo van valma en wat dat betreft is het een hele verbetering. andere shampoos heb ik nog niet geprobeerd.

  11. #90

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Ha!

    Ik heb mijn velgen in de Wheelwax gezet tijdens de aflevering

    We zijn nu een maand en 2.500km verder en na twee weken heb ik de auto uitgebreid gewassen adhv het vijf stappen plan. De velgen mbv een velgenborstel en de BTBM shampoo schoongemaakt en niet opnieuw in de was gezet. Ging super, zien er twee weken later (vandaag) prima uit. Zal hem volgende week even kort wassen (wassen, drogen & detailsprayen) en dan doe ik een nieuwe laag WheelWax op de velgen. Ben benieuwd of het dan weer zo makkelijk schoonmaakt!

    JD
    Laatst gewijzigd door JohnDoe77; 04-07-10 om 07:30.

  12. #91

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDoe77 Bekijk Berichten
    Ha!

    Ik heb mijn velgen in de Wheelwax gezet tijdens de aflevering

    We zijn nu een maand en 2.500km verder en na twee weken heb ik de auto uitgebreid gewassen adhv het vijf stappen plan. De velgen mbv een velgenborstel en de BTBM shampoo schoongemaakt en niet opnieuw in de was gezet. Ging super, zien er twee weken later (vandaag) prima uit. Zal hem volgende week even kort wassen (wassen, drogen & detailsprayen) en dan doe ik een nieuwe laag WheelWax op de velgen. Ben benieuwd of het dan weer zo makkelijk schoonmaakt!

    JD
    Werkt wheelwax dan als een soort laagje waardoor straatvuil en remspul niet hecht? Misschien moet ik het dan ook kopen... 7 dubbel spaaks velgen zijn mooi, maar elke keer weer 10 minuten per velg.

    @ rutger, ruikt idd naar hele zoete kouwgom hahaha, heelijk^^
    Laatst gewijzigd door AudiA6je; 04-07-10 om 14:34.

  13. #92
    sand0kan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Die Wheelwas werkt super. Heb dat spul ook op mijn velgen gedaan en dan hecht het vuil inderdaad niet al te snel. Met een sponsje is het vuil dan snel en makkelijk te verwijderen.

  14. #93

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SHIFTYxx Bekijk Berichten
    7 dubbel spaaks velgen zijn mooi, maar elke keer weer 10 minuten per velg.
    10 minuten per velg? Dat zal niet veranderen met Wheelwax: remstof zal nog steeds overal komen. Het is natuurlijk wel makkelijker te verwijderen, maar je moet nog steeds alle oppervlakken even af. Daarnaast, als je regelmatig je velgen wast (bijv iedere week), zal remstof sowieso niet snel inbijten.

    Net als je lak is het niet nodig om iedere 4-5 weken je velgen te waxen. Je kan de aangebrachte waxlaag prima met Quick Detailer van bijvoorbeeld PB onderhouden/voeden.

  15. #94

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RichardE Bekijk Berichten
    PeterNorth ik ben nu toch wel benieuwd wat jij dan doet om je auto er een beetje goed uit te laten zien?
    Beetje late reactie, was topic ff vergeten.

    Wat ik doe komt aardig overeen met Ed Raket zijn reactie. Heb laatst Mcguiars Tech 2.0 wax gehaald, pad's en zo'n speciale doek voor het uitpoetsen. Verder heb ik voor alles wel een middeltje maar niet altijd duur merk spul. Shampoo van Mcguiars heb ik vorige week ook gehaald. Kort mijn stappen:
    - Auto afspoelen met tuinslang
    - Auto wassen met 1 of 2 emmers sop
    - Ramen doen met een apart goedje wat daarvoor bestemd is.
    - Drogen met een leer. Ga binnenkort even zo'n speciale droogdoek halen
    - Velgen reinigen met een wheelcleaner
    - Binnenkant even de stofzuiger en een vochtige doek voor het dashboard.

    Omdat ik het ongeveer 1 á 2 x per 2 weken doe blijft de auto best wel schoon. 1,5 maand geleden de auto helemaal in de Mcguiars 2.0 Tech wax gezet en dat was echt, voor mij, een super resultaat. Dit wil ik over een maand weer doen zodat de auto in de wax blijft.

    Wensenlijstje:
    - droogdoek. Meteen een vraag hierover. Welke adviseren jullie? Ik dacht zelf aan deze: Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel
    - Spons vervangen voor een handschoen. Welke adviseren jullie? Die van Mcguiars is wel vrij prijzig maar is dat ook automatisch de beste? Ik zie ook de Valma Washandschoen Microvezel - Fijne vezel maar die is maar 5,- maar daarom ook minder?

    Het zal wel vaker gevraagd zijn maar wat is nou precies het 2 emmer systeem? Ik zie ook vaak dat ik de auto in het schuim zet en vervolgens als een gek ga boenen, weer spons in het sopje, etc. maar dan droogt het vaak erg raar op en zie je het vuil nog altijd.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  16. #95

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Het zal wel vaker gevraagd zijn maar wat is nou precies het 2 emmer systeem? Ik zie ook vaak dat ik de auto in het schuim zet en vervolgens als een gek ga boenen, weer spons in het sopje, etc. maar dan droogt het vaak erg raar op en zie je het vuil nog altijd.
    2 emmers: 1e emmer met sop, 2e emmer met water.

    Als je gaat soppen met emmer 1, de spons schoonmaken in emmer 2 (en buiten de emmer uitwringen). Zo blijft je sop schoon en krijg je dus niet die rare strepen Ververs de 2e emmer om er zeker van te zijn dat je spons schoon blijft.

  17. #96
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    En die 2e emmer is deze dagen wel een vliegenfestijn
    Heb mijne eergisteren nog gewassen en gewaxt, lijkt bij mij wel altijd of ik een hele dag gefitnessd heb na het waxen...
    Ik smeer de wax nochtans niet te dik uit maar moet wel flink wrijven om alles proper te krijgen. Is dit normaal?
    Grtz!

  18. #97

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk Berichten
    Heb mijne eergisteren nog gewassen en gewaxt, lijkt bij mij wel altijd of ik een hele dag gefitnessd heb na het waxen...
    Je moet de wax ook niet over je spieren uitwrijven...

    Ik smeer de wax nochtans niet te dik uit maar moet wel flink wrijven om alles proper te krijgen. Is dit normaal?
    Grtz!
    Afhankelijk van de wax die je gebruikt. Ik loop zelf de auto na om te kijken of ik alles wel goed heb uitgewreven. Tip: doe dit nooit in het donker, ga je spijt van krijgen de volgende ochtend...

  19. #98
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    Je moet de wax ook niet over je spieren uitwrijven...
    Ik wist dat ik iets verkeerd deed

    Ik heb de PB natty's paste... Loop de auto ook wel na om te kijke of alles in orde is..
    De 1e keer dat ik hem waxte in donker, was ik wel een beetje verrast de volgende morgen Nooit meer...
    Grtz!

  20. #99

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Thanks meaudix Ga het eens proberen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk Berichten
    En die 2e emmer is deze dagen wel een vliegenfestijn
    Heb mijne eergisteren nog gewassen en gewaxt, lijkt bij mij wel altijd of ik een hele dag gefitnessd heb na het waxen...
    Ik smeer de wax nochtans niet te dik uit maar moet wel flink wrijven om alles proper te krijgen. Is dit normaal?
    Grtz!
    Sinds ik die Mcguiars tech 2.0 wax heb gaat dat juist veel makkelijker. Echt een fijn goedje! Je ziet het ook nauwelijks zitten wanneer je de wax insmeert en het is er vervolgens makkelijk af te poetsen.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  21. #100

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk Berichten
    Ik wist dat ik iets verkeerd deed

    Ik heb de PB natty's paste... Loop de auto ook wel na om te kijke of alles in orde is..
    De 1e keer dat ik hem waxte in donker, was ik wel een beetje verrast de volgende morgen Nooit meer...
    Grtz!
    hoelang wacht je dan met uitpoetsen? heb zelf ook natty's paste maar poetst altijd erg makkelijk uit
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •