Pagina 271 van 379 EersteEerste ... 171221261267268269270271272273274275281321371 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.401 tot 5.420 van de 7572

Onderwerp: Het grote Poets-Praatgroep topic

  1. #5401
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.171
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Er zijn genoeg gekken. Caravan detailen, party tenten opzetten, 4 voertuigen in één weekend + de leren onderbroek . I lov It
    Lol lol
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  2. #5402
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.171
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Het grote Poets-Praatgroep topic

    Sow vandaag de A4 weer gewassen en voorzien van een vers wax laagje PB Blue Wax

    ImageUploadedByTapatalk1407013038.799443.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1407013047.898926.jpg
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  3. #5403

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Sow vandaag de A4 weer gewassen en voorzien van een vers wax laagje PB Blue Wax

    ImageUploadedByTapatalk1407013038.799443.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1407013047.898926.jpg
    Lekker. Ik ga morgen de buitenkant ook doen. Goed wassen, rondje finale en Barrier Reef erop
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  4. #5404
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Hebben jullie nog tips om de lak van mijn A4B5 verder te herstellen? Zie topic http://www.audiforum.nl/forum/techni...ml#post1582876

  5. #5405
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.171
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Lekker. Ik ga morgen de buitenkant ook doen. Goed wassen, rondje finale en Barrier Reef erop
    Klinkt goed!! Dan zit ik op dat moment in Zandvoort 😜
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)



  6. #5406

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    ** Brekend **

    Ik ben gisteren voor 't eerst met de DAP aan de slag geweest!
    Hier meer
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #5407
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.219
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    A small step for a detailing-man,
    a giant leap for Bob-kind
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad
  9. #5408

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    A small step for a detailing-man,
    a giant leap for Bob-kind



    Als "newbie" maar even een ovezichtje gemaakt van wat-bij-wat hoort.
    De EX-P heb ik niet, maar de rest v/d middelen wel.
    dap.jpg
    Straks even printen en op de deksel van de poetskist plakken.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #5409
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Good Bissy B! Volgens mij moet ie zo kloppen!
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  11. #5410

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Netjes Bob. Hou er overigens rekening mee dat de kleuren van PADs afhankelijk zijn van het merk. Dus als je in de toekomst overstapt op een ander type kan het anders zijn.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  12. #5411
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.171
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Van de week wat absurds meegemaakt. We gaan even een ijsje halen en kom terug bij de auto en had er een vogel een hele flinke grote kwak op mijn dak neer gegooid. Dacht we zijn toch met 5 minuten thuis haal ik het daar eraf. Al met al heeft het er max 20 minuten op gezeten. Thuis aangekomen gelijk aan de slag en met geen mogelijkheid eraf te krijgen. Normaal kan ik het door de hoeveelheid wax op de auto er vanaf blazen bijwijze van spreken. Toen besloten de Bird shit remover van PB erop te spuiten wat normaal binnen 10 sec alles losweekt maar ook dit was geen succes. Dit 1 minuut laten intrekken en hard boenen om iets eraf te krijgen. Dit vervolgens een keer of 10 moeten herhalen om alles weg te krijgen.

    Eindelijk was alles eraf en ja hoor helemaal ingevreten in mijn lak. Vervolgens de DAP900 erbij moeten pakken om die plek eruit te polijsten. 3 kwartier verder om 1 kwak van die k%^#$£¥><t vogel eraf te krijgen. Uiteraard daarna weer de White Diamond en de Natty's Blue erop om alles weer te beschermen. So far so good dacht ik.

    Tot mijn grote verbazing de volgende dag weer een doffe plek zichtbaar op mijn dak.

    Jullie dit wel eens meegemaakt of ervaring met een dergelijk ziek klere beest die je bolide zo genadeloos toetakelt?
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  13. #5412

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Tja idd is gewoon troep. Dit ook aan de hand gehad. Nog een keer polijsten heeft toen bij geholpen. Maar soms is het gewoon hardnekkig
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  14. #5413
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Nog een keer dappen idd. Waarschijnlijk is het dan wel weg. Het ligt er heel erg aan wat die (schijt)beesten eten. Soms zie je er niets van nadat het er een week opgezeten heeft en soms ben je na 20 min dus al de klos.
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  15. #5414

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Ik heb zaterdag de resterende stappen met de DAP op de A3 voltooid.
    Was op 't randje qua temperatuur, maar toch gelukt.
    Eerst laagje finale. Mooi spul, je ziet wéér duidelijk dat er een verbetering plaatsvind;

    20140809_124715.jpg

    Toen een laagje blackhole, gebruik ik al jaren, maar dit keer voor het eerst machinaal verwerkt.
    Da's wel even wennen, het is erg snel verwerkt namelijk. (Kan ook door de ietwat hoge laktemperatuur komen)
    Toen gestopt, vond het toen te warm worden.
    's avonds toen het afgekoeld was nog 2 laagjes M16 gesmeerd om het af te toppen.
    (wilde ik echt doen omdat er voor zondag flink regen zou komen)
    Qua wax en standtijd nog steeds een fijne wax, maar qua verwerking nog steeds niet super, je moet echt niet te lang wachten met uitbuffen.
    Potje loopt op z'n eindje, dus bij de eerstvolgende bestelling komt er nieuwe wax, dat gaat de barrier reef worden, goede dingen over gehoord.

    Foto's van het eindresultaat;

    20140809_194646.jpg 20140809_194632.jpg 20140809_194640.jpg

    Nu de rest van de auto nog ...
    Gisteren al wel super beading in de regen natuurlijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Van de week wat absurds meegemaakt. We gaan even een ijsje halen en kom terug bij de auto en had er een vogel een hele flinke grote kwak op mijn dak neer gegooid. ... Jullie dit wel eens meegemaakt of ervaring met een dergelijk ziek klere beest die je bolide zo genadeloos toetakelt?
    Yup ... echt irritant ... ben je er zo snel bij, is het nog mis ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #5415
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Van de week wat absurds meegemaakt. We gaan even een ijsje halen en kom terug bij de auto en had er een vogel een hele flinke grote kwak op mijn dak neer gegooid. Dacht we zijn toch met 5 minuten thuis haal ik het daar eraf. Al met al heeft het er max 20 minuten op gezeten. Thuis aangekomen gelijk aan de slag en met geen mogelijkheid eraf te krijgen. Normaal kan ik het door de hoeveelheid wax op de auto er vanaf blazen bijwijze van spreken. Toen besloten de Bird shit remover van PB erop te spuiten wat normaal binnen 10 sec alles losweekt maar ook dit was geen succes. Dit 1 minuut laten intrekken en hard boenen om iets eraf te krijgen. Dit vervolgens een keer of 10 moeten herhalen om alles weg te krijgen.

    Eindelijk was alles eraf en ja hoor helemaal ingevreten in mijn lak. Vervolgens de DAP900 erbij moeten pakken om die plek eruit te polijsten. 3 kwartier verder om 1 kwak van die k%^#$£¥><t vogel eraf te krijgen. Uiteraard daarna weer de White Diamond en de Natty's Blue erop om alles weer te beschermen. So far so good dacht ik.

    Tot mijn grote verbazing de volgende dag weer een doffe plek zichtbaar op mijn dak.

    Jullie dit wel eens meegemaakt of ervaring met een dergelijk ziek klere beest die je bolide zo genadeloos toetakelt?
    Verschrikkelijk, heb speciaal hiervoor zo'n tasje in de kofferbak liggen met pb spray and wipe en bug squash, samen met 3 doeken. Kan ik het ter plaatsen nog afhalen. Al is het kwaad soms zelfs dan al geschied.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  17. #5416
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.171
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Ja ik heb ook altijd mijn tas met eerste poetsmiddelen in de auto staan met voldoende doeken etc.

    Ik denk dat ik het dak idd nog maar een keer ga polijsten, glazen en sealen
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  18. #5417
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Misschien zelfs nog tandje opschalen qua polijsten als de vlek echt niet weg wil..
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  19. #5418

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Zo vandaag de B8 voor het eerst met de dap900 gepolijst die al bijna 3maanden in de doos zat. Helaas, heb ik niet alles kunnen polijsten alleen de voor neus is gedaan 2x zij schermen en de motorkap. Was laat begonnen om 17.00 tot 21.30 bezig geweest(30min collinite 845 wax laten drogen.

    Alleen ik twijfelde bij het gebruik van de producten, mezzo, veloce en finale. Met gele, oranje, witte en de zwarte pads in bezit.

    Ik ben begonnen met oranje op mezzo, resultaat was wel goed en blinkend maar toch zag ik heel scherp van die lichte lange krasjes weliswaar zeer minimaal maar ik zag ze wel zitten toen de zon erop scheen. Met de gele pad durf ik het nog niet aan op zn nieuwe lak, 2011. Er zitten op bepaalde plekken kleine wasstraat krasjes door eerste eigenaar

    Wat ik nu doe is oranje pad op veloce.. is dit de beste keuze? Of wat raden jullie mij aan.. finale gebeurd op wit en wax doe ik lekker met de hand.
    Laatst gewijzigd door zakaria; 12-08-14 om 06:29.

  20. #5419

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic




    Hier zit als laatst nog de wax op!



    En hier ook, wax.
    Laatst gewijzigd door zakaria; 11-08-14 om 22:59.

  21. #5420

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Gele pad kan je lak wel aan. Heb ik zelf in combi met Inizio ook moeten gebruiken voor boomvlekken. Gewoon op testspot kijken welke combi het beste resultaat geeft. veloce heb ik zelf nog niet.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •