Pagina 282 van 379 EersteEerste ... 182232272278279280281282283284285286292332 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.621 tot 5.640 van de 7572

Onderwerp: Het grote Poets-Praatgroep topic

  1. #5621

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    En ik maar die dure spullen kopen die in het beginnersetje staan van @poetsertje
    Tja die @poetsertje is gewoon een dealer
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  2. #5622
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Wie?

    Ik?



    Ik snap er niets van hoor.

    Ik heb laatste keer in de Beemster de Schol S17 icm de witte spiderpads geprobeerd en
    die bevielen erg goed (mezzo vervanger)
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #5623

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    ik heb mn rooster inmiddels....

    Is er nog plek de 30e???
    Like my landings?

  4. #5624
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    ik heb mn rooster inmiddels....

    Is er nog plek de 30e???
    Je vraag kun je het beste stellen in het betreffende topic; 'meetings', 'poetsmeeting 30 november'.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  5. #5625

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Ik heb laatste keer in de Beemster de Schol S17 icm de witte spiderpads geprobeerd en
    die bevielen erg goed (mezzo vervanger)
    OK s17 is dus mezzo. Maar kun je met S3 direct door naar S30?
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1


  6. #5626
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    ik heb mn rooster inmiddels....

    Is er nog plek de 30e???
    Ja meneer, je hebt mazzel.
    Golfer is uitgevallen
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  7. #5627

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Ok....gezellig.
    Mag ik komen???
    Like my landings?

  8. Ad
  9. #5628

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Ik zet de verwachtingen ook niet te hoog met dat soort producten natuurlijk.
    Maar een emmer, een doek om de dorpels uit te vegen, een doek om de velgen te drogen, een doek om de matjes mee te schrobben, en dat soort dingen, koop ik toch echt gewoon bij de Action hoor, met name die doeken gebruik ik misschien 5 keer en dan gooi ik ze weg. Ga ik dus geen dure MF doek voor gebruiken. En een emmer is een emmer.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #5629
    2015a3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    156
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Beste poetsers!

    Ik heb nu een week lang een A3 limo in bezit, ik ben er erg blij mee en wil hem graag mooi houden! Ik rij erg veel kilometers (nu al 2600 km op de klok) en heb een zoon die bij een erg goede wasstraat werkt, de auto is al bijna helemaal schoon voordat hij de wasstraat in gaat en ik kon geen extra krassen constateren op mijn vorige passat met een uni lak. Ik heb gewoon geen tijd om de auto zelf te wassen, en omdat ik zoveel km's maak is de auto ook erg snel vies en wil het vuil er graag snel af hebben! Maar 2x per jaar wil ik de auto goed aanpakken, dus in het voorjaar en najaar. Kleien heb ik een bloedhekel aan dus als dit niet nodig is doe ik dit liever niet. Dus mijn vragen:

    Is kleien echt noodzakelijk?

    Ik wil voor de winter de auto alleen in de wax zetten, polijsten is niet nodig want de wagen is nog spik en span ik zat te denk aan: goed schoonmaken en 2 laagjes collinite 845

    Tussendoor zit ik te denken aan gewoon wassen en af en toe een quickwax van bijvoorbeeld Meguiars, bij de wasstraat komt er ook een waxlaagje op maar ik weet dat dit niet lang stand houdt.

    De volgende poetsbeurten zullen het volledige rattenplan zijn, dus: polijsten en waxen. Ik heb nog autoglym super resin polish staan, is dit aan te raden?

    Wat denken jullie hier van? Ik ben geen echte detailer maar wil mijn audi wel goed beschermen.


    IMG_1093.jpg
    2018 Audi A3 8V 1.0 TFSI S-edition

  11. #5630
    2015a3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    156
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Alvast bedankt trouwens!
    2018 Audi A3 8V 1.0 TFSI S-edition

  12. #5631
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2015a3 Bekijk Berichten
    Beste poetsers!

    Ik heb nu een week lang een A3 limo in bezit, ik ben er erg blij mee en wil hem graag mooi houden! Ik rij erg veel kilometers (nu al 2600 km op de klok) en heb een zoon die bij een erg goede wasstraat werkt, de auto is al bijna helemaal schoon voordat hij de wasstraat in gaat en ik kon geen extra krassen constateren op mijn vorige passat met een uni lak. Ik heb gewoon geen tijd om de auto zelf te wassen, en omdat ik zoveel km's maak is de auto ook erg snel vies en wil het vuil er graag snel af hebben! Maar 2x per jaar wil ik de auto goed aanpakken, dus in het voorjaar en najaar. Kleien heb ik een bloedhekel aan dus als dit niet nodig is doe ik dit liever niet. Dus mijn vragen:

    Is kleien echt noodzakelijk?

    Ik wil voor de winter de auto alleen in de wax zetten, polijsten is niet nodig want de wagen is nog spik en span ik zat te denk aan: goed schoonmaken en 2 laagjes collinite 845

    Tussendoor zit ik te denken aan gewoon wassen en af en toe een quickwax van bijvoorbeeld Meguiars, bij de wasstraat komt er ook een waxlaagje op maar ik weet dat dit niet lang stand houdt.

    De volgende poetsbeurten zullen het volledige rattenplan zijn, dus: polijsten en waxen. Ik heb nog autoglym super resin polish staan, is dit aan te raden?

    Wat denken jullie hier van? Ik ben geen echte detailer maar wil mijn audi wel goed beschermen.


    IMG_1093.jpg

    Zonde van je tijd denk ik als je hem door de wasstraat rijdt.

    Veel veilige kilometers met de A3.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  13. #5632

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Zonde van je tijd denk ik als je hem door de wasstraat rijdt.
    Dat vind ik ook wel ja.
    Ik pak mn auto ook 1 a 2 keer per jaar grondig aan en voor de rest hou ik 'm bij.
    Een wasbeurtje kan best snel gedaan zijn.
    Dan even met een quick-detailer nalopen en als je nog tijd over hebt af en toe een vers laagje wax.
    Je kunt bijvoorbeeld de velgen weer een andere keer wassen, als je dat te veel tijd kost.

    Ik meende er ook nooit tijd voor te hebben, maar ik maak het als autoliefhebber nu gewoon;
    Een wasbeurtje incl. velgen en quick-detailer kost me ongeveer 1,5u.
    Dingen als interieur, regencoating voor de ramen en een verse waxlaag pak ik meestal buiten de wasbeurten om aan
    (waxen dan wat lastiger, dan staat de auto in ieder geval wel ongebruikt voor de deur na de laatste wasbeurt)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  14. #5633
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2015a3 Bekijk Berichten
    Alvast bedankt trouwens!
    Ik lees trouwens net dat de autoglym super resin polish
    een soort van 3 in 1 product is, het polijst, het maakt schoon en het beschermt.......
    Ik heb er nog nooit mee gewerkt, maar lijkt me niet optimaal. Maar Autoglym is op zich wel een respectabel detailmerk.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  15. #5634
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2015a3 Bekijk Berichten
    Alvast bedankt trouwens!
    Tja, wellicht ben je onvoldoende bekend met de spirit en werkwijze van de poetsers/detailers op dit forum en kan het je niet kwalijk worden genomen, maar een wasstraat wordt hier beschouwd als krasstraat en is als ' 'vloeken in de kerk'.
    Ogenschijnlijk denk je dat je auto schoon is en geen krassen/swirls heeft, maar een was-/krasstraat veroorzaakt deze nu eenmaal.
    Indien jij echter gebruik wilt blijven maken van de krasstraat ivm met tijdgebrek, is dat een weloverwogen en bewuste keuze die gerespecteerd moet worden, maar niet strookt met de doelstelling en visie van ons poetsclubje (sorry).
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  16. #5635

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Tja best of both words is lastig. Grootste probleem is dat de wasstraat na een paar beurten korte metten maakt met je waxlaag. Waarom is heel simpel. Een wasstraat maakt je auto alleen goed schoon als ze veel oplosmiddelen gebruiken om het vuil los te weken wat gewoon funest is voor de waxlaag.

    Het effect van de wasstraat wat betreft swirls is wel afhankelijk van je lak. Laatst een MB gedaan die wekelijks de wasstraat heeft gezien. Persoonlijk vond ik het meevallen ... Maar het is er echt wel.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  17. #5636
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Ik lees trouwens net dat de autoglym super resin polish
    een soort van 3 in 1 product is, het polijst, het maakt schoon en het beschermt.......
    Ik heb er nog nooit mee gewerkt, maar lijkt me niet optimaal. Maar Autoglym is op zich wel een respectabel detailmerk.
    De 2in1 of zelfs 3in1 producten heb ik nooit zo'n hoge pet van op, kan imo nooit optimaal werken, hetzelfde als met all season banden... je mist wat in de zomer en je mist wat in de winter.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  18. #5637
    2015a3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    156
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Bedankt voor de reacties, de collinite 845 hield het wel een kwart jaar op mijn passat (ik help zelf met voorwassen en de scherpe zeep gebruik ik zo min mogelijk). Maar wat is een mooie pollish voor deze lak?
    2018 Audi A3 8V 1.0 TFSI S-edition

  19. #5638

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2015a3 Bekijk Berichten
    Bedankt voor de reacties, de collinite 845 hield het wel een kwart jaar op mijn passat (ik help zelf met voorwassen en de scherpe zeep gebruik ik zo min mogelijk). Maar wat is een mooie pollish voor deze lak?
    Hand of met de machine?
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  20. #5639
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Je zou een glascoating kunnen overwegen. Dat blijft langer zitten dan wax. Dan ben je ca 8-12 mnd beschermd. Bij handwassen blijft wen glascoating wel ruim een jaar zitten.
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  21. #5640
    2015a3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    156
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Ik doe dit met de hand, ik heb wel een roterende machine (geen dual action) dit durf ik niet aan.
    2018 Audi A3 8V 1.0 TFSI S-edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •