Skybump idem dito gelukkig ;-) haha
En tja deze Nanolex dag mag ik idd niet missen, als Nanolex "fan". Maar nu hoeven we zelf niet aan het werk hoor, vooral info en demo's.
http://www.wax-it.be/nieuws/74-evene...it-081212.html
Skybump idem dito gelukkig ;-) haha
En tja deze Nanolex dag mag ik idd niet missen, als Nanolex "fan". Maar nu hoeven we zelf niet aan het werk hoor, vooral info en demo's.
http://www.wax-it.be/nieuws/74-evene...it-081212.html
@ S6Diesel, En bedelen voor gratis samples/goody bag. (grapje)
Nee serieus, ik ben zeer te vrede met de resultaten en standtijd van Nanolex (ramen nu +/- 8 maanden geleden)
Afgelopen Dinsdag ook de Ultra op de lak aangebracht, en als die even goed werkt als hoe ik deze ken voor de ramen ben ik een tevreden man.
1 ding vind ik wel jammer van Nanolex, en dat is het in mijn ogen grote verschil van qualiteit tussen de Premium en Ultra lijn ondanks de prijs.
Maar ik ben zeer leergierig om meer te weten te komen over dit product en techniek, dus ik ben zeker van de partij !
Direct na het wassen van de auto in de regen kreeg ik dit effect voordat ik de auto afdroogde.
IMG_5534.jpg
Inmiddels vond ik de meeste beading wel weer wat saai worden. Je went zo langzamerhand aan de gebruikelijk ronde bollingen die in vast patroon op je auto liggen.
Tijd voor wat anders!
Dit krijg je als je je fles poets 20 keer schud in de heen en weer richting, 'm daarna drie maal om de vertikale as draait en vanuit de losse pols de lucht in gooit richting Mekka. Je hoeft er geen toverspreuk bij uit te spreken (mag wel!).Opvangen is natuurlijk wel vereist alvorens je gaat smeren en wrijven! Veel plezier!
Neenee, dit is een serieus resultaat na een bepaalde behandeling/methode.... Heb 't zo al diverse malen gehad! Ghehe
Dat mag maar zal het resultaat niet bevorderen! Als je dat toch doet kijk je uit voor de antenne?
Nee, het is een tussendoor methode! Het is buiten eigenlijk te koud, je auto heeft desondanks een dode waslaag en snakt naar wat bescherming.
Ik heb 'm afgeleid van de methode toen vroeger mijn B2 heel veel lakbeschadingen had, die kon ik nooit goed poetsen want bij uitwrijven bleef er altijd vanalles achter in de slechte blaas(jes) lak.
Om 'm dan toch maximaal blinkend te krijgen poetste ik 'm gewoon als een andere auto en daarna moest ik 'm wassen om het residu weg te krijgen. spoelen/drogen/klaar.
Dat gecombineerd met soort speedwasmethode gebruik ik in wintermaanden om effe snel een laag aan te brengen indien erg nodig.
Benodigd... een wasbox! Spuit je auto schoon, was 'm zoals je gewend bent, droog 'm rap af (mag redelijk vochtig blijven). Wrijf de auto geheel in met was/wax. Gebuik het overtollige vocht om goed te verdelen, laat het voor zover de temperatuur toelaat drogen, doe intussen de ramen of je velgen schoonmaken, wrijf de auto 'globaal' uit. Dit zal door vocht en kou niet echt lekker mooi worden, maar dat geeft niet, spoel de auto nogmaals met sop af, was het residu weg en spoel af met gedeminiraliseerd water. Drogen hoeft niet, dat doet de snelweg/natuur wel. Gevolg je auto heeft toch ineens een behoorlijk waterafstotende laag en blijft voor even weer mooi totdat je een komplete voorjaarsbehanding kan uitvoeren (met betere hechting). En je beading (althans de mijne) ziet er dan zo uit ipv een afwezigheid ervan.
De behandeling duurt alles bij elkaar met wassen een driekwartier, dus bij voorkeur als het niet zo druk is in de wasbox/s'avonds. met velgen en ramen erbij kost het me een uurtje.
Twijfelachtig? precies! en daarom zie je de druppeljes ook onzeker of naar links of naar rechts samenvoegen met andere druppels. Gevolg leuk patroontje! Ben benieuwd of het volgende keer er ook weer zo uitziet.
Soms heb je keus niet als je werkt overdag of wanneer je vrij bent (kou/vrij is niet altijd synchroon).
Zo kan je toch iets doen op het moment dat het je het best uitkomt.
Gisteren na 14 dagen (sneeuw en ziek) ook de auto gewassen (en mijn winterse laagje wax op mijn wijze aangebracht). Heeft ook weer een nette druppelbeading.. (beetje bijhouden).
De velgen (blank gepolijste alu-randen) hadden flink op hun flikker gekregen met de zout/pekel periode, Maar de Belgom-polish kwam er prima doorheen (5 minuten wrijven per velgrand)... Hij kan er weer tegen!)
Afgelopen zondag de auto in de glascoating gezet en afgetopt met Sonax Polymer-Netshield.
Vanmorgen kwam er een beetje miezer buitje overheen.....
IMAG0266.jpg
IMAG0265.jpg
Helaas slechte phone-pics maar de beading was mooier dan dat ik tot nu toe gehad heb, ik kan niet wachten op een beetje regen