Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Alu Audi S8 polijsten... kan dit zomaar?

  1. #1
    SemS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Wink Alu Audi S8 polijsten... kan dit zomaar?

    Ik wil mijn S8 een keer laten polijsten. Een vriend van mij heeft een autopoetsbedrijf en polijsten doet ie prima.... maarrrrrr.. een beetje lomp is ie wel soms Waar ik dus niet op zit te wachten is dat er iemand door de lak heen poetst. Normaal is dat ook niet het probleem, maar aangezien mijn auto van aluminium is kan ik me voorstellen dat de boel veel en veeeeel sneller warm wordt, waardoor je de boel kan verbranden. Audi heeft vast een harde lak, waardoor je aardig wat toeren moet gebruiken met de machine, maar in dit geval kan dit dus funest zijn...

    Is er een speciale regelgeving voor het poetsen van alu auto's? Of iemand ervaring mee?

  2. #2
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Alu Audi S8 polijsten... kan dit zomaar?

    Laat hem polijsten met een dual action machine, heb je dit probleem niet enne een detailer die een beetje lomp is? Die mag toch echt niet aan mijn auto komen, polijsten is een serieus en precies werk.
    Enne je hebt poetsbedrijven die voor € 100,-- een hele auto poetsen en je hebt detailbedrijven die het iets anders aanpakken maar ook een heel stukje duurder zijn.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  3. #3
    SemS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Alu Audi S8 polijsten... kan dit zomaar?

    Hahaha.. Ja, soms toch wat lomp. Wel voorzichtig, maar niet altijd even geduldig..

    Wat is een dualaction machine? Een exentrische machine?

    €100 euro bedrijven heb ik sowieso geen vertrouwen in.. Beetje prof poetsen kost gewoon veel tijd en dus geld.
    Laatst gewijzigd door SemS8; 29-12-12 om 20:25.

  4. #4
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Alu Audi S8 polijsten... kan dit zomaar?

    Ja, is een excentrische machine, afhankelijk van de eventuele imperfecties in je lak zou dit voldoende kunnen zijn, maar dan zou ik je auto moeten bekijken of dit zo is.
    Zitten er veel swirls en krassen in en op of valt dat mee?
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  5. #5
    SemS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Alu Audi S8 polijsten... kan dit zomaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    ......., maar dan zou ik je auto moeten bekijken of dit zo is.
    Zitten er veel swirls en krassen in en op of valt dat mee?
    Nou, dat valt dus eigenlijk heel erg mee! Je ziet er wel een wasstraatje in zitten, maar hij is beslist niet dof! Swirls heb ik gek genoeg ook nog niet gezien en die had ik wel verwacht op deze donkere kleur. Vandaag even gewassen en zelfs in de zon ziet het er goed uit. Heeft zelfs best een mooie glans, maar her en der toch wat rare vlekken... vogelpoepjes e.d. Ik weet wel dat die er niet meer uit gaan, maar ze worden vaak wel een stuk minder.

    Het is ook niet een auto die schreeuw om gepolijst te worden, maar ik vind dat een A8/S8 van de pre-facelift toch echt al een oudere auto gaat worden en dat ze het echt moeten hebben van hun onberispelijke staat... Als een pre-facelift vies is dan vind ik het echt een oud hok worden. Daarom wil ik hem eigenlijk tiptop.. Velgen wil ik ook perfect, want dat doet zo veel aan het geheel. Auto kan zo mooi zijn als wat, maar als velgen lelijk zijn hoef je niet eens met polijsten van de auto te beginnen. (vind ik.. )
    Laatst gewijzigd door SemS8; 29-12-12 om 21:57.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •