Pagina 3 van 30 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 581

Onderwerp: rs2 motor in s2

  1. #41
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door area51
    I get still an Audi 100 AAN 20 volt engine turbo
    Cool, een 20 volt motor gaat ook vast harder dan een 12 volts blok!

    Maar ik kreeg laatst een compleet gereviseerd 20V turbo bklok aangeboden voor 2400 euro. Voor mij te duur maar misschien voor iemand anders?

  2. #42
    area51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    386
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    spijtig da dien rs2 motor daar in duitsland verkocht is (kwas een halfuur te laat) twas een unieke kans 2400€ maar

  3. #43
    area51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    386
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard mapsensor gevonden

    Ik heb een 3 bar mapsensor gevonden in zweden , maar voor ik het bestel wou ik effe weten of het de juiste is, maar denk het wel

    http://www.dahlbackracing.se/english/main.asp



    Map sensors

    Part.no.
    Description
    Model
    Exc. VAT
    Inc. VAT


    DBR.BMP.300

    Map sensor for ECU Audi 5 cyl 3.0 bar.
    Audi S2
    322 EUR
    403 EUR

    mag ik em bestellen ? deze is het he ?

    laat iets weten aub

    area out

  4. #44

    Standaard

    Hallo Area51 wil tijdens de volgende meeting even een foto maken van de S2 en TT naastelkaar, helaas was je al vertrokken.

    mvg Mike.

  5. #45

    Standaard

    Zolang je nog met je standaard turbo rondrijdt is een grotere druksensor volgens mij niet nodig.
    Misschien is hij trouwens met het chippen al vervangen.
    Grote kans dat als je de druksensor vervangt de computer ook wel een remapje lust.

    Aardig geld ook trouwens...
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM


  6. #46
    area51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    386
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike
    Hallo Area51 wil tijdens de volgende meeting even een foto maken van de S2 en TT naastelkaar, helaas was je al vertrokken.

    mvg Mike.
    sorry Mike , eerste keer was niet zo geslaagd wegens het feit dat ik vroeg moest vertrekken maar kben toch blij dat ik ben geweest , volgende meeting zal men s2 hopelijk omgetoverd zijn a la rs2 style ( de motor bedoel ik )

    ok nen TT en aan weerzijden nen s2 , moet sjiek zijn !

    area out

  7. #47
    area51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    386
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerd
    Zolang je nog met je standaard turbo rondrijdt is een grotere druksensor volgens mij niet nodig.
    Misschien is hij trouwens met het chippen al vervangen.
    Grote kans dat als je de druksensor vervangt de computer ook wel een remapje lust.

    Aardig geld ook trouwens...
    ja Sjoerd , ik weet het van die turbo , dank zij Jeffer heb ik al veel bijgeleerd , kga de motor helemaal rs2 zetten , samen met Jeffer zijn hulp : syphatieke gasten die nederlanders !!

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    ja Sjoerd , ik weet het van die turbo , dank zij Jeffer heb ik al veel bijgeleerd , kga de motor helemaal rs2 zetten , samen met Jeffer zijn hulp : syphatieke gasten die nederlanders !!
    Weet ik

    Succes
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM

  10. #49
    area51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    386
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard zalig news

    zalige email gekregen derjuist wat betreft die rs2 motor voor 2400€ ( waar ik eerder van sprak)die een half uur voor men neus verkocht werd: nu krijg ik deze email van hem :

    Hello

    You wanted to have the engine RS2. You can have the engine RS2, the other one can not pay the engine.

    Report you if you still have interest.

    Mit freundlichen Grüßen.

    Daniel L.


    tis wel 930 km van men deur , tis in duitsland maar helemaal rechts ! tegen Polen denk ik , maar da geeft ni , kga hem halen ! zo'n buitenkans !!


    thx Sjoerd

  11. #50
    area51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    386
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 2de mail van duitser rs2

    juist tweede email gekregen wa betreft dien rs2 motor

    kbegrijp er niet alles van

    kan iemand me helpen ?



    Hello
    A very fast answer was.

    The engine is disassembled, wanted to overtake it completely. I already bought a few new seals. You must build the engine only again together and it runs.

    I would advise you, however, to storing the crankshaft and connecting rod again. You must let counterbalance the turbo charger again, the compressor wheel had off to the cleaning.

    You get the engine cable harness and the igniting-stages also. The Stg. is 551 C and Winner Tuning gives crisps (New price of 1400 Euro).

    everything a total of 3000 Euro, -

    My PLZ.
    01968 Senftenberg

  12. #51
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2de mail van duitser rs2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door area51
    The engine is disassembled, wanted to overtake it completely. I already bought a few new seals. You must build the engine only again together and it runs.
    Hij heeft 'm uitelkaar liggen voor een revisie. Weer in elkaar zetten en hij loopt weer... volgens hem dan.

    I would advise you, however, to storing the crankshaft and connecting rod again. You must let counterbalance the turbo charger again, the compressor wheel had off to the cleaning.
    Dit snap ik ook niet helemaal. Storing? Opslaan? Lijkt me een vertaalfout, maar mijn Duits is niet zo goed dat ik hier meteen uitkom.
    Crankshaft: krukas, Connecting rod: drijfstang. Hij heeft de turbo uit elkaar gehad, moet opnieuw gebalanceerd worden.

    You get the engine cable harness and the igniting-stages also. The Stg. is 551 C and Winner Tuning gives crisps (New price of 1400 Euro).
    Inclusief kabelboom en ECU (regelapparaat). De crisps lijkt me de verkeerde vertaling voor chips (dit zijn de eetbare). Igniting-stages lijkt me de bobines (bij de 20Vt een bobine per cilinder)

    everything a total of 3000 Euro, -

    My PLZ.
    01968 Senftenberg
    Da's zijn postcode.

    Tja, lijkt me wat lastig om bij een totaal uitelkaar liggende motor te zien of alles er is, tenzij je expert bent (of er een meeneemt). Aan de andere kant kan die expert meteen controleren of er slijtage is.

    Twijfelachtig allemaal... is ook een beetje ver om terug te rijden als niet alles compleet is, en 3000 euro is niet niks.

    Tom

  13. #52
    area51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    386
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    ooh zalig maat , kmoest dringend weten waarover het juist ging , dank u zo zeer om het effe te vertalen !!

    i own you one !

    big thx

    spijtig dit lijkt me minder interessant als eerst ; toen was het een ganse rs2 motor voor 2400€
    http://www.kolaschnik.de/cgi-bin/for...t.pl?read=3819

    kzal eens aan Jeffer vragen of het de moeite is om erachter te rijden

    jij dent van niet ?

  14. #53
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zou kijken naar een complete motor, draaiend te zien, dichter bij huis. Kost misschien iets meer maar veel minder reistijd en als het misgaat wordt het makkelijker.

    Kan Audiparts niets regelen? Of rico van de Pol uit Jubbega? Die heeft ook nog wel eens wat leuks staan... Rico is op het forum bekend als doktor-quattro.

    Tom

  15. #54
    area51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    386
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    na overleg met nen expert

    ga ik em waarschijnlijk toch niet kopen , en ga ik em gewoon ombouwen a la rs2

    khou u op de hoogte

    area out

  16. #55
    area51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    386
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    is de originele mapsensor bij een audi coupé S2 2.5bar ?

    blijkbaar ; op men huidige mapsensor zie ik toch 250KPA staan en op de 3bar mapsensor staat er 300KPA , of is dit iets anders ?

    is die 0.5bar verschil da zo'n groot verschil ? ( weliswaar nadat ik heel de motor a la rs2 heb gezet)

    huidig:


    3 barmapsensor (besteld)

  17. #56

    Standaard

    1 bar = 100.000 Pa (Pascal) = 100 kPa

    Wat erop hoort weet ik niet...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  18. #57

    Standaard

    Een ABY (6bak) motor heeft standaard een 2.5 bar sensor, een 3b (5bak) een 2 bar sensor, ADU (rs2) 3.0 bar. Maar dit is uit mijn hoofd, er zit in ieder geval verschil tussen.

    Jij had een ABY toch?

    Ook als je straks met een RS2 setup rondrijdt, vind ik dat Dahlback er errug veel voor vraagt. Dat kunnen wij voor minder. Misschien koop je wel een complete RS2 computer. Laat de druksensor maar. :wink:
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM

  19. #58

    Standaard

    # Off topic:
    Waren die mailtjes trouwens door die gast in het Engels geschreven, of zijn die vertaalt met een internet-tool.
    Vraag dan maar om een antwoord in het Duits dan heb je meer kans dat het Nederlands uiteindelijk klopt dan dat je dat Engels moet vertalen... Of voor een volgende keer dan :wink:
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  20. #59
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    # Off topic:
    Waren die mailtjes trouwens door die gast in het Engels geschreven, of zijn die vertaalt met een internet-tool.
    Dat laatste, gezien de vele foute synoniemen. Typisch Babelfish.

    Tom

  21. #60

    Standaard

    Om even het goede voorbeeld te geven :wink: , dus weer OFF TOPIC:

    Zo slecht vind ik Babelfish niet. Ik heb er een Engelse samenvatting naar het Duits laten overzeggen en naast het feit dat hij bepaalde begrippen niet kenden (technisch Engels --> technisch Duits) moet ik zeggen dat ik de kwaliteit niet vond tegenvallen.

    Maar post gewoon de Duitse tekst of vraag gewoon om een antwoord in het Duits wanneer ze zelf dit soort tools gebruiken...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Pagina 3 van 30 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •