Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 90

Onderwerp: Project: Audi 90 2.3 type 81

  1. #21
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi project 8)

    Welkom op het forum en ik hoop dat je hier een hoop info zal vinden.
    One liter, driver's licence eater...


  2. #22

    Standaard

    Bedankt voor de positieve reacties, heb er inderdaad al lang en goed over nagedacht hoe ik hem wil.

    Heb nog niet veel kunnen doen, de zetels zijn eruit en achterste deurpanelen ook.

    De voorste panelen zijn anders dan min 80 daarmee vraagje. De handgreep houd aan het bovenste punt nog vast. Ik zie nergens iets om los te doen. Kan er me iemand vertellen hoe ik dit proper losmaak. Weet dat bovenaan twee clips los te schuiven zin maar hoe die handgreep bevestigd is en losmoet weet ik niet. Is vast ie simpel maar had niet veel tijd en wou niet nodeloos beschadigen. Iemand?

    Foto:


    Hier nog een fotoje van min koffer, ziet er ook nog goed uit e


    Greetz

  3. #23
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Die handgreep losmaken is simpel. eerst de twee kruis-schroeven aan de onderkant draaien, en dan de hele handgreep naar onderen draaien, en doordraaien totdat hij eruit kan.
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  4. #24

    Standaard

    Bedankt vo de snelle respons, wist dakt gewoon ier eens ging moeten vragen.

  5. #25

    Standaard

    Sow..op jouw kofferbodem ben ik zwaar jaloers...lekker roestvrij!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/


  6. #26
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT
    Die handgreep losmaken is simpel. eerst de twee kruis-schroeven aan de onderkant draaien, en dan de hele handgreep naar onderen draaien, en doordraaien totdat hij eruit kan.
    Mwoah....kwart slag draaien (naar boven of beneden) is genoeg hoor :wink:

  7. #27

    Standaard

    Welkom op het forum.
    Veel succes gewenst met het project.
    Greetz
    speed is nothing without control

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Voorste panelen waren op 2 sec gefikst, vreemd maar eenvoudig systeem.

    Heb ondertussen al gemerkt dat het verschil in de 'luxe' 90 vergeleken met min 80 hem ook in de verdoken vijsjes zit. Daarmee twee vraagjes.

    Bij 80 zit daar een simpele vijs bij 90 niet. Denk rubbers losdoen en losklikken? Of andere wijze?


    Ook hier verdoken vijsen, hele middenconsole is los, hangt just nog vast met twee vijzen aan de binnenkant. Hoe geraak ik aan die vijzen? Ventilatie uithalen? Dan ja hoezo? Kan zijn dak over iets zag ze, heb nog altijd geen lamp in min donker kot :?


    U ziet, ik ben een voorzichtig man

  10. #29

    Standaard

    Ik denk dat het als volgt vastzit: Je kan het paneeltje met de verwarmingsknoppen demonteren; Is een klik systeem.(zit ook in een passat van '86, ne maat van mij had zo ene)
    En daarachter kunnen dan de vijzen zitten.
    Weet het niet zeker maar ik heb een sterk vermoeden.
    Anders type81 weet het zeker hoe het in elkaar zit :wink:
    Veel succes ermee.

    Gegroet Jan

    Ps: van welke streek ben je?
    Ik ben een oost-vlaming wonende in Deinze.
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  11. #30

    Standaard

    hoi sioentje

    leuk project
    je zei dat er geen schroefsets bestaan voor dat model maar die bestaan wel.
    dan moet je een keer naar nl-power bellen die zijn importeur van fk spullen en in het boek van fk staan ze ook in alleen geen prijs erbij.
    en ik heb een keer gehoord bij een autotuner dat je je eigen veerpoten op kan sturen naar zo'n bedrijf en maken ze het pas met het schroefsysteem.

  12. #31

    Standaard

    oh ja en het zij stuk bij motorkap hendel,daar zit achter de bekleding een schroef weggewerkt.

    en bij je het verwamingspaneel,dan moet je de schuifhendels eruit trekken en de draaiknop van de kachelmotor dan kun je het paneeltje eruit klikken en dan zitten bovenin 2 parkertjes,kik wel uit want die zitten in flexibele lipjes en die willen wel eens afbreken.

    sterkte verder

  13. #32

    Standaard

    idd een schroefset kan je bij een bedrijf als INTRAX laten maken. kan inderdaad zijn dat FK ze ook heeft maar dat zal qua prijs niet zoveel schelen.

    ik heb nog een setje weitec veren liggen evt...

  14. #33

    Standaard

    Leuk om te horen, schroefsetje wist ik niet. Nog niet lang dan want vroeger zitten surfen om stukken te inventariseren en toen niet tegengekomen...

    Is wel op aanvraag en zonder prijsvermelding, alst zoveel geld kost als ingekorte poloI dempers dan pas ik.

    Hopelijk kan ik zaterdag de aanwijzingen van JM en matt toepassen. Thx

    @Berendd
    Is vriendelijk maar toch niet.

    @JM
    "kzin vann dé weestthoekk"

    Greetz

  15. #34

    Standaard

    Leuk ne westfluut. ik hoop dat ik de wagen ooit in het echt mag bewonderen. :wink:
    Veel succes met de reparatie.

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  16. #35

    Standaard

    kijk de manne die cleand goed kennen dan zie ik je mischien een zondag wel in genk
    zeer mooi project en het zal zeker een sjieke auto worden zo te horen

  17. #36

    Standaard

    Voortaan is elk excuus goed om grootouders nog eens te bezoeken (toch 25km van min deur). Dusja daar was ik weer...

    Dankzij jullie raad is interieur er nu proper uitgeraakt zonder dat er iets "krak" heeft gezegd... Thx

    Middenconsole losmaken is idd hendels losmaken, dan langs achter uitklikken. Let op niet te hard, kabel met verlichten hangt er nog aan.
    Doet je die drie vijsen los, kan je de plastiek omranding loshalen.


    Dan kom je bij de twee versholen vijsjes en kan je je volledige middenconsole en zo ook je tapijt eruit halen


    Overview:



    Ook nog eerste doorroest duimgroot gat tegengekomen :shock: :shock: !!
    Gelukkige ist maar de voor de eerste geluidsdemper , die er toch uit moet om het mooie 5cylinder geluid ietsje hoorbaarder te maken


    En de voorlopige huidige status? Amateur rallye style :P :P


    Greetz

  18. #37

    Standaard

    Heb zondag de zijlijsten afgedaan en 40 liter naft afgelaten, dan met nieuwe naft gevuld en trachten te starten. Lukte jammer genoeg niet, greep opt eind. Gaan we één van de volgende zondagen eens met meer tijd bekijken.

    Door te ontmantelen en leuke polierbare delen tegen te komen staat de kleurkeuze vast: ZWART met zoveel mogelijk chroom!
    Met deze zeventigerjaren audi spiegel zal dat wel proper zin zeker?


    Greetz

  19. #38

    Standaard

    Iemand die mij kan vertellen hoe je je post wijzigt? Staat in eigen project niet rechtsboven, op andere reply's wel. EDIT: bedankt om mogelijk te maken.

    Dus vraagje,
    Bij contact "tuut" de audi sterk en licht het instrumentenlicht van de oliedruk. Bij demareren uiteraard niet meer. Wat zou het probleem kunnen zijn? Heb dezelfde toon bij min 80 als min lichten opstaan en ik deur open. Dit dus getest. Het instrumentenbord blijft bij de 90 ook telkens verlicht.

    Kweet moet min hayes boekje dringend eens tegoed lezen maar het geluid komt dus ergens hieruit (links onder dash)


    Iemand die me kan helpen???

  20. #39

    Standaard

    Amai, wat ne proper projectje.
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  21. #40

    Standaard

    Zo, nu staattie beter op z`n plek
    I like digging...

    Especially someone else his grave

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •