Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
    Resultaten 41 tot 46 van de 46
    1. #41
      Viper109's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2017
      Leeftijd
      24
      Posts
      171
      Kudos
      0
      Auto
      Audi 100

      Standaard Re: Audi 100 NF revisie

      Volgende stapje was het opbouwen van de nieuwe neus. Verstralers ipv mistlampen en koplampsproeiers. De kabels voor de verstralers liggen al in de neus klaar. Hier moest alleen achter het dashboard het een en ander aangelegd worden en omgesoldeerd. Extra relais en schakelaar erbij. Maar alles alsof het origineel had kunnen zijn. Vervolgens beginnen met het passen van de neus, en het aanleggen van de slangen en extra voeding voor de 2de washerpomp.



      Voor de verstralers moest nog wel een beugeltje gefabriceerd worden. Alles zo gemaakt dat de originele mistlampen nog steeds ingebouwd kunnen worden. Zo zitten deze in ieder geval op een discrete manier vast en zonder al te veel gewiebel tijdens het rijden. Ook alles met originele Audi stekkers in elkaar gezet.







      En natuurlijk ook hiervan het eindresultaat. Van buiten lijkt het alweer precies op een auto.

      Restaurateur
      -Audi 100 2.3E 1988 NF
      -Audi 90 2.3E 1987 NG

    2. #42
      Golfer's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      05 2009
      Leeftijd
      52
      Posts
      3.386
      Kudos
      4
      Auto
      Audi A6 Allroad

      Standaard Re: Audi 100 NF revisie

      Heerlijk om te lezen. Ze ziet er no goed uit, goed bezig!
      Allroad 2.7T biturbo MY2003, A6 Allroad 2007 3.0 tdi,
      verkocht: A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, verkocht A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008, verkocht Allroad Quattro MY2003

    3. #43
      Viper109's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2017
      Leeftijd
      24
      Posts
      171
      Kudos
      0
      Auto
      Audi 100

      Standaard Re: Audi 100 NF revisie

      Laatste loodjes zijn nabij. Klusje dat ik nog had liggen was het ombouwen van de tellerunit van de avant met mijn eigen. Dit omdat ik het toch niet aandurfde om het autocheck systeem over te bouwen. En tevens had de avant al de nieuwe km teller waarbij een 2.0 inneens tot 260 kan. Echt appart, want tot 89 konden ze maar tot 220. Effin, bleek een koud kunstje te zijn door 4 draadjes erbij te solderen bij mijn huidige unit en alles zat zo om.





      En persoonlijke smaak. Maar ik hou nou eenmaal van chromen ringen om mn tellers.



      Vervolgens een klus waar ik lang tegenop zag: het dash er weer opnieuw inbouwen. Hier veel horrorverhalen over gehoord hoe die van een 100 nog erger was als een 80. Maar viel me 100% mee. Binnen een kwartiertje zat die op de juiste plek. Nog wel een paar keer lopen stoeien met wat draden die verlegd moesten worden. Dat krijg je nou eenmaal als je dingen er zelf bij gaat leggen. Maar achteraf eigenlijk dus makkelijker als die van een 80. Dikke meevaller.









      Vervolgens nog de deurkaarten om het af te maken. Eerst een keer goed gereinigd. En dan konden die er ook op. Ook deze vielen nog wel mee. Maar ben nog niet helemaal tevreden hoe die zitten. Met name met de klink heb ik het idee dat dit nog wat beter zou kunnen. Eventueel moet dat nog eens over dan.



      Echter nog wel een tegenvaller hier: Centrale vergrendeling weigert dienst. Na weer uren in het elektrisch schema en alle contacten nameten eigenlijk maar tot 1 conclusie kunnen komen. Deurschakelaar defect. En jahoor, nieuwe erin en gaan. Bleken dus gewoon allebei tegelijk de geest te hebben gegeven. Nou dan ben je goed ziek hoor als je daar 3 dagen naar loopt te zoeken. Hoe vaak gaan die nou allebei tegelijk kapot?





      En toen restte eigenlijk niet veel meer als de finishing touches.











      Dat ziet er eindelijk weer uit als de luxeauto die het 30 jaar geleden had moeten zijn!

      Is die dan nu klaar? Nou nog niet helemaal... Zoizo blijft die nu staan tot het weer klaar is met slecht zijn. Vorig jaar de winter doorgereden en dat heb ik geweten. Dus ergens eind maart zal die pas op de weg verschijnen denk ik. Auto moet dan zoizo meteen uitgelijnd worden omdat de hele ophanging eraf is geweest en vervangen of gerestaureerd. Tevens komen er dan Ronal velgen met nieuwe banden op. En momenteel bezig met nog een setje sportstoelen laten opknappen voor die er in kunnen. Zit nog even te twijfelen of ik op korte termijn de hemel doe. Toch wel weer een kostbaar klusje. Misschien dat er hier mensen ervaringsdeskundige in zijn?

      Dus binnenkort de aller aller laatste loodjes nog even. En dan rijden! Want daar is die tenslotte voor.
      Restaurateur
      -Audi 100 2.3E 1988 NF
      -Audi 90 2.3E 1987 NG

    4. #44

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2005
      Posts
      105
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: Audi 100 NF revisie

      Mooi hoor. Dikke complimenten

      Persoonlijk vind ik deze velgen het mooiste
      Laatst gewijzigd door HakanC; 13-02-20 om 16:36.
      Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

    5. #45
      Remi66's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2011
      Posts
      10.633
      Kudos
      460
      Auto
      Audi A3
      Land
      Land

      Standaard Re: Audi 100 2.3 Revisie + Restauratie

      Netjes gedaan.

      En is en blijft een mooie wagen.

      Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
      1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
      2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - ? Hartog tuned.
      In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
      ,
      regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com


    6. #46
      struikie's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2005
      Posts
      3.083
      Kudos
      48
      Auto
      Audi 80
      Land
      Land

      Standaard Re: Audi 100 2.3 Revisie + Restauratie

      Gaaf !

      JW
      | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
      | 2006 | BMW E91 335d touring | 385pk 740 Nm | daily driver |

    Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •