Hee Sander,
Ben vergeten te kijken naar de rembekrachtiger en de stuurpomp, maar dat kan eventueel morgenavond als ik bezig ga met de schokbrekers.
Ik heb ook het Duitse kentekenbewijs van de Oettinger, zal 'm even voor je inscannen.
Dikke bak!
Zo, heb er even een project topic voor aangemaakt.
200 Wordt op het moment gereedgemaakt voor keuring, om er vervolgens een 034EFI project op te starten, we pakken meteen stage IIb. Maar first things first, het klaarmaken.
Auto gekocht van een Subaru handelaar (geen dealer). Wagen is daar 2 jaar geleden ingeruild door een jong (25) persoon, hij had er teveel werk aan en had er geen zin meer in.
Wat is er al gedaan;
- Remklauwen gereviseerd, gangbaar gemaakt. Rechter-achter tang is geen orginele, hoort er niet op, is ook de handrem van defect.
- Hoofdremcylinder defect, geprobeerd deze nog (tijdelijk) gangbaar te krijgen, maar ook dat mocht niet baten. Er wordt morgen een nieuwe besteld.
- Was geen einddemper aanwezig op de wagen, in plaats daarvan zat er een stuk kachelpijp gemonteerd, hoe dikker hoe stoerder (logica vorige eigenaar) :?
Van Viermaal te horen gekregen dat de einddemper van een 100 V6 Quattro ook zou moeten passen. Toevalligerwijs tegenaangelopen en meteen aangeschaft. Einddemper past, en geeft een leuk beschaafd geluidje.
Blok wordt geflushed, luchtfilter vervangen, turboslangen schoongemaakt, karterslangen schoongemaakt, kleppendeksel schoongemaakt.
034EFI;
K-jettronic eruit, komt elektronische injectie voor terug, zelfbouw project.
- 034EFI Stage IIb, preprogrammed for the application, with flying lead harness.
-034EFI High Output DIS coil for distributor ignition with connectors and plug wire end.
-42lb injectors, balanced and flow matched with connectors, quantity 5 (Larger sizes available for additional cost)
-Air and water temperature sensors with connectors
-034EFI Fuel rail, choice of 10v or 20v
-034EFI fuel line fitting kit with fuel pressure regulator
-EFI injector bung adaptors.
Hier wat fotootjes tot nu toe;
Hee Sander,
Ben vergeten te kijken naar de rembekrachtiger en de stuurpomp, maar dat kan eventueel morgenavond als ik bezig ga met de schokbrekers.
Ik heb ook het Duitse kentekenbewijs van de Oettinger, zal 'm even voor je inscannen.
Dikke bak!
Ha Tom,Oorspronkelijk geplaatst door tom
De hoofdremmcylinder kopen we nieuw, k heb met zoveel pk liever een nieuwe hoofdremcylinder
De Hydraulische pomp kan m'n garagist zelf reviseren, dus doe hou ik ook even aan
Toch wel tof als je een garagist hebt die op zn vrije zondag mee wil klussen aan een oud hok :mrgreen:
Ik kijk uit naar de gegevens van die oettinger!!
Er komt een EFI in, elektronische injectie ipv de mechanische K-jettronic injectie. Dus wat dat betreft wordt het constructief reeds geoptimaliseerde blok ook nog eens qua inspuiting geoptimaliseerd.
Met een beetje moeite denk ik dat we van 230 naar ongeveer 280Pk kunnen... Vanuit daar wordt het moeilijker en duurder...
Zo, weer stapje dichterbij keuring...
Vandaag gedaan;
- Revisie remklauw geplaatst
- Hoofdremcylinder vervangen
- Remsysteem ontlucht
- Hydraulische pomp vervangen
- Accu vervangen
En nog wat kleine dingetjes.
Met nieuwe hoofdremcylinder en ontluchten systeem remt de auto weer doch nog niet goed... juist de gereviseerde klauw geeft nog te weinig remkracht af, handrem werkt wel.
Vandaag was het dus eindelijk zover om er een testritje mee te maken... allemachtig wat is dat ding snel! Ik heb er niet mee geplankt of volgas gereden, de distrib is nog niet vervangen.
Vanaf 3400 toeren vliegt de wagen ervandoor met amper gas geven, geef je iets meer gas (nog niet eens plank), dan is het gekkenhuis! De opgegeven 230 Pk van oettinger heeft ie zeker, beduidend sneller dan een standaard 200TQ.
Komende week wordt de " bomb" en een wiellager besteld/vervangen plus wordt er nog even goed gekeken naar de rechterachterrem, de afwijking is te groot voor goedkeuring.
Ha Stan,
http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewt...587&highlight=
Op pagina 1 staan fotos's en op 1 v/d laatste pagina's staat een foto met de RS4 velgen en een filmpje... :mrgreen:
Wat is dat additief als ik vragen mag? Ben binnenkort ook van plan om zoiets te gaan doen. Ik heb er nu een blik Power Boost in zitten. Maar dat is meer om te smeren van binnen. Krijg je ook iets meer compressie door, omdat er een soort filmlaag komt te zitten van binnen...Oorspronkelijk geplaatst door sander
Maar schoonspoelen lijkt me ook wel wat...
Mmmm... Ik heb toch iets anders gelezen. En het schijnt te werken ook. Het heet inderdaad geen Power Boost, maar Super Charge. Allemaal van die mooie benamingen, maar goed, als het werkt. Het zit er nu om schoon te maken.Oorspronkelijk geplaatst door coupé
Oorspronkelijk geplaatst door Carparts-Online.nl