Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 52

Onderwerp: Project 200TQ Oettinger

  1. #1
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Project 200TQ Oettinger

    Zo, heb er even een project topic voor aangemaakt.

    200 Wordt op het moment gereedgemaakt voor keuring, om er vervolgens een 034EFI project op te starten, we pakken meteen stage IIb. Maar first things first, het klaarmaken.

    Auto gekocht van een Subaru handelaar (geen dealer). Wagen is daar 2 jaar geleden ingeruild door een jong (25) persoon, hij had er teveel werk aan en had er geen zin meer in.

    Wat is er al gedaan;

    - Remklauwen gereviseerd, gangbaar gemaakt. Rechter-achter tang is geen orginele, hoort er niet op, is ook de handrem van defect.
    - Hoofdremcylinder defect, geprobeerd deze nog (tijdelijk) gangbaar te krijgen, maar ook dat mocht niet baten. Er wordt morgen een nieuwe besteld.
    - Was geen einddemper aanwezig op de wagen, in plaats daarvan zat er een stuk kachelpijp gemonteerd, hoe dikker hoe stoerder (logica vorige eigenaar) :?
    Van Viermaal te horen gekregen dat de einddemper van een 100 V6 Quattro ook zou moeten passen. Toevalligerwijs tegenaangelopen en meteen aangeschaft. Einddemper past, en geeft een leuk beschaafd geluidje.

    Blok wordt geflushed, luchtfilter vervangen, turboslangen schoongemaakt, karterslangen schoongemaakt, kleppendeksel schoongemaakt.

    034EFI;

    K-jettronic eruit, komt elektronische injectie voor terug, zelfbouw project.



    • 034EFI Stage IIb, preprogrammed for the application, with flying lead harness.
      -034EFI High Output DIS coil for distributor ignition with connectors and plug wire end.
      -42lb injectors, balanced and flow matched with connectors, quantity 5 (Larger sizes available for additional cost)
      -Air and water temperature sensors with connectors
      -034EFI Fuel rail, choice of 10v or 20v
      -034EFI fuel line fitting kit with fuel pressure regulator
      -EFI injector bung adaptors.







    Hier wat fotootjes tot nu toe;
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hee Sander,

    Ben vergeten te kijken naar de rembekrachtiger en de stuurpomp, maar dat kan eventueel morgenavond als ik bezig ga met de schokbrekers.

    Ik heb ook het Duitse kentekenbewijs van de Oettinger, zal 'm even voor je inscannen.

    Dikke bak!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    mooi project Sander .
    mooie FOTO S .
    mooi injectie systeem.
    ook voor jou sleutelkunsten.
    heb ik respect succes met .
    het verdere verloop van .
    deze resturatie.

    jack.
    if you beat the rings then you have i car

  4. #4
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Hee Sander,

    Ben vergeten te kijken naar de rembekrachtiger en de stuurpomp, maar dat kan eventueel morgenavond als ik bezig ga met de schokbrekers.

    Ik heb ook het Duitse kentekenbewijs van de Oettinger, zal 'm even voor je inscannen.

    Dikke bak!
    Ha Tom,

    De hoofdremmcylinder kopen we nieuw, k heb met zoveel pk liever een nieuwe hoofdremcylinder
    De Hydraulische pomp kan m'n garagist zelf reviseren, dus doe hou ik ook even aan

    Toch wel tof als je een garagist hebt die op zn vrije zondag mee wil klussen aan een oud hok :mrgreen:

    Ik kijk uit naar de gegevens van die oettinger!!

  5. #5

    Standaard

    ik hou deze topic nog zeker weten in de gaten, maar ehmm gaat het vermogen ook gekieteld worden of is dit genoeg. Bij een project denk ik namelijk nogal snel aan meer pk´s
    Audi V8 Fan!


  6. #6
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Er komt een EFI in, elektronische injectie ipv de mechanische K-jettronic injectie. Dus wat dat betreft wordt het constructief reeds geoptimaliseerde blok ook nog eens qua inspuiting geoptimaliseerd.
    Met een beetje moeite denk ik dat we van 230 naar ongeveer 280Pk kunnen... Vanuit daar wordt het moeilijker en duurder...

  7. #7
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    lekker topicje heren

    ik blijfv wel tussen de oetinger en de 200automaat hangen
    met een beetje mazell blijf ik in je slipstream :roll: :wink:
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #8
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Leuk topic! Ik zal dit zeker blijven volgen, wat een gave wagen!
    Audi A4 Avant B6 2.5 TDI Pro Line 163+pk BCZ // JDE Tuning by JB

  10. #9
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Zo, weer stapje dichterbij keuring...

    Vandaag gedaan;

    - Revisie remklauw geplaatst
    - Hoofdremcylinder vervangen
    - Remsysteem ontlucht
    - Hydraulische pomp vervangen
    - Accu vervangen
    En nog wat kleine dingetjes.


    Met nieuwe hoofdremcylinder en ontluchten systeem remt de auto weer doch nog niet goed... juist de gereviseerde klauw geeft nog te weinig remkracht af, handrem werkt wel.

    Vandaag was het dus eindelijk zover om er een testritje mee te maken... allemachtig wat is dat ding snel! Ik heb er niet mee geplankt of volgas gereden, de distrib is nog niet vervangen.
    Vanaf 3400 toeren vliegt de wagen ervandoor met amper gas geven, geef je iets meer gas (nog niet eens plank), dan is het gekkenhuis! De opgegeven 230 Pk van oettinger heeft ie zeker, beduidend sneller dan een standaard 200TQ.

    Komende week wordt de " bomb" en een wiellager besteld/vervangen plus wordt er nog even goed gekeken naar de rechterachterrem, de afwijking is te groot voor goedkeuring.

  11. #10

    Standaard

    Heb je misschien ook een foto waar de auto in z'n geheel op staat? Het blijft een allemachtig mooie auto.

  12. #11
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Ha Stan,


    http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewt...587&highlight=

    Op pagina 1 staan fotos's en op 1 v/d laatste pagina's staat een foto met de RS4 velgen en een filmpje... :mrgreen:

  13. #12

    Standaard

    accu vervangen? er zit een nieuwe in
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  14. #13

    Standaard

    Als ik zo vrij mag zijn, wat kost zo iets nog in de aanschaf? Het is dus echt een super auto. Avant zou nog mooier zijn.

  15. #14

    Standaard

    zeer mooie kleur,zie je niet veel.Wat betekend dat flushen nou?
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  16. #15
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten
    accu vervangen? er zit een nieuwe in
    die was rot, geruild..
    '01 rs4 641 ps

  17. #16
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro_king
    zeer mooie kleur,zie je niet veel.Wat betekend dat flushen nou?
    Blok inwendig schoonspoelen met een additief. Blok even laten lopen, rondje rijden, dan meteen olie plus filters verwisselen, dan is het blok van binnen 100% schoon weer.... en bij die oettinger is ie dat op het moment absoluut niet

  18. #17

    Standaard

    Fraaie bak, mooi project

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander
    Blok inwendig schoonspoelen met een additief. Blok even laten lopen, rondje rijden, dan meteen olie plus filters verwisselen, dan is het blok van binnen 100% schoon weer.... en bij die oettinger is ie dat op het moment absoluut niet
    Wat is dat additief als ik vragen mag? Ben binnenkort ook van plan om zoiets te gaan doen. Ik heb er nu een blik Power Boost in zitten. Maar dat is meer om te smeren van binnen. Krijg je ook iets meer compressie door, omdat er een soort filmlaag komt te zitten van binnen...

    Maar schoonspoelen lijkt me ook wel wat...
    S6

  20. #19
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dEX
    Ik heb er nu een blik Power Boost in zitten. Maar dat is meer om te smeren van binnen. Krijg je ook iets meer compressie door, omdat er een soort filmlaag komt te zitten van binnen...

    Maar schoonspoelen lijkt me ook wel wat...
    dacht dat je alleen met compressiepoeder meer compressie kreeg :wink:
    dat werkt ook altijd goed in combi met snelle bougie-vonkies....
    Audi A2 1.4 aua

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé
    dacht dat je alleen met compressiepoeder meer compressie kreeg :wink:
    dat werkt ook altijd goed in combi met snelle bougie-vonkies....
    Mmmm... Ik heb toch iets anders gelezen. En het schijnt te werken ook. Het heet inderdaad geen Power Boost, maar Super Charge. Allemaal van die mooie benamingen, maar goed, als het werkt. Het zit er nu om schoon te maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carparts-Online.nl
    Wynn's Super Charge 325ml

    Super Charge stopt overmatig olieverbruik en dempt het motorgeluid. Het herstelt de compressie van de motor. Voor alle benzine-, diesel-, en LPG motoren. met of zonder turbo. Super Charge is onschadelijk voor de katalysator. 1 fles behandelt 2,5 tot 5 liter motorolie. Inhoud: 325ml.
    S6

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •