Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 136

Onderwerp: 1987CQ - 7A - CBL en Airco

  1. #21

    Standaard

    En dan de snelheidssensor .

    Een medeforummer wist me te vertellen dat het twandwiel gewoon over te zetten is . Dit klopt .
    Het tandwiel van de CQ bak past perfect op de zesbak .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  2. #22

    Standaard

    Alleen in het lagerdeksel , waar de sensor zit , ontbreekt de schroefdraad .
    om het inwendige op z'n plaats te houden .

    Met een tap m18*1,5 en wat kunst en vliegwerk is dat opgelost .
    Ik heb een tap geleider gemaakt om zo recht mogelijk te tappen , en om de zitting van de o-rng niet te beschadigen .
    Die zitting is 18,40 mm , de tap is 18,09 op z'n breedste zijde .
    De bedoeling is om geen groeven te trekken in die o-ring zitting , want dat geeft olielekken .
    Is behoorlijk goed gelukt .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  3. #23

    Standaard

    En het resultaat ziet er zo uit .

    Het alu moertje dat de boel op z'n plaats houd was 1 mm te lang , en had geen groef voor een o-ring .
    Nou daar draai ik m'n hand niet voor om :-D

    En diegene die deze bak ontworpen heeft moet geweten hebben dat tien jaar later een belg een retrofit zou doen .
    Zelfs de uitsparing in het deksel correspondeert perfect met de sensor .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  4. #24
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Zo dan, Pat McGuyver heeft zich weer uitgeleefd! :-D

  5. #25

    Standaard

    goed bezig pat, heb je nou alweer vakantie?
    my first quattro was a wilkinson


  6. #26

    Standaard

    leuke kleurtjes ook

    echt goed bezig pat,
    interessant om te lezen ook

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
    leuke kleurtjes ook
    Dat groen was voor de oer-q bedoeld , maar ik ga geen nieuwe steunen maken nu ik deze beschikbaar heb .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    heb je nou alweer vakantie?
    IK heb een goede baas , die laat me meestal m'n zin doen .
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    McGuyver kan er nog iets van leren

    patje echt pracht werk lever je daar
    wat je eigenlijk allemaal ni kunt als je het nodige materiaal voor hebt

    ik denk da patrick s'nachts ni kan slapen als hij geen oplossing voor het probleem kan vinden of creeren

    als ik deze weekend tijd heb kom ik eens af

    groetjes
    i am maybe slow but you are still behind me

  10. #29

    Standaard

    De koppeling :

    Eigenlijk is er geen probleem .
    De 7A motor is std gekoppeld aan een 01E bak .
    Ik had hem in de tijd aangepast om met de CQ bak te kunnen werken .

    Dus het is gewoon een kwestie van terug het originele vliegwiel erop te schroeven .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  11. #30

    Standaard

    Het schakelmechanisme .

    De CBL schakelstangen , het zijn er twee , zijn behoorlijk anders dan de CQ .
    Maar als je ze naast mekaar legt , en de reactiestang achterwege laat zijn er toch grote overeenkomsten .
    Ik heb de cbl stang wat bij gebogen totdat ie zo goed mogelijk de positie van de CQ stang benaderd . Schakelweg en posities komen ook ruweg overeen .

    Dus dit is een beetj een berekende gok .
    Met wat geluk gaat deze schakelstang passen op het CQ mechanisme .
    Echt opmeten kan ik niet .

    Als dit lukt is er nog een aanpassing nodig om de achteruit van linksachter naar rechtsvoor te brengen , maar dat doe ik als de bak erin hangt .
    Het geeft geen zin om nu al aanpassingen te gaan doen , die misschien niet bruikbaar zijn .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  12. #31

    Standaard

    Het achteraf plaatsen van een airco valt behoorlijk tegen .
    Er moeten verschillende gaten gemaakt worden in het plaatwerk .
    Bij modernere wagens zijn die voorzien en afgedekt , of op z'n minst voorgestanst . Hier dus niet .
    En vermits je overal zo goddelijk goed bijkunt is het hoofdzakelijk vijlen vijlen en nog eens vijlen .

    In de waterbak komt een groot rechthoekig gat . Met uitgeschakelde airco is dit door een klep afgedicht , en wordt er buitenlucht aangezogen door de ventilator .
    Met ingecshakelde airco wordt de buitenlucht afgesloten , en wordt de aangezogen lucht doorheen de airco verdamer aangevoerd en gekoeld .
    De gekoelde lucht is binnenlucht , geen verse .

    Ook de bevestigingsgaten voor het verdamperhuis zijn op te meten en zo juist moeglijk te boren .


    Onder de batterijbak is er een gat nodig van 82mm om de slangen door te voeren , en nog 1 van 32mm voor de afvoer van het condenswater .
    De ovale is die van de kachel , en de kleine rechtsonder die van de bediening van de sper diffentieel .
    Die bediening valt trouwens weg want de zesbak heeft torsen .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  13. #32

    Standaard

    Nadat de gaten gemaakt zijn kan de kachelunit terug op z'n plaats .
    Gauw effe grondig gereinigd en voorzien van nieuwe pakkingen .
    Gedaan met die stofwolk die uit de verwarmingskanalen kwam .

    Vervolgens de AC verdamper op z'n plaats .
    Eveneens gereiningd en voorzien van nieuwe dichtingen .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  14. #33

    Standaard

    En als alles klaar is is dit al wat je nog ziet .
    Een grote witte kap in de waterbak ipv een kleine .

    Next de brandstofleidingen .

    Pat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  15. #34

    Standaard

    Het vorderd; :shock: Over twee weken is ie af. Of krijgt ie nog een ACOQ-behandeling?
    Petje af Patriek . 8)

    gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  16. #35
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM
    Het vorderd; :shock: Over twee weken is ie af. Of krijgt ie nog een ACOQ-behandeling?
    Petje af Patriek . 8)

    gegroet Jan
    :oops:
    Koekje erbij?

  17. #36

    Standaard

    Een gedeeltelijk acoq-je heeft hij al gehad .
    http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic...ghlight=lassen

    Later moet er nog een andere rechter achterflank op , daar is ook
    behoorlijk wat roestschade .

    Maar het koestwerk kan nog enkele jaartjes mee . Het wordt voorlopig opgelapt zodat deze op de baan kan en dat in eindelijk eens aan m'n oer-q kan beginnen .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  18. #37
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    jij zet er wel vaart achter :-D

    over hoeveel tijd denk je dat je hem rijdend hebt?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  19. #38

    Standaard

    Ik hoop eind Februari .

    Het zou nu in principe vrij vlot moeten gaan , vermits het "maar" overbouwen is .
    De zesbak en de airco was nieuw , dat vraagt altijd veel tijd , maar das nu zo goed als opgelost .
    De rest is allemaal pasklaar dus hoop ik dat het wat vlugger gaat .

    Alleen de electriciteit is zoals gewoonlijk een warboel . Daar gaat ook nog een week werk aan zijn , zeker als ik ook de cruise controle enz wil inbouwen .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  20. #39

    Standaard

    Verder met het volledig leeg maken van de bodem om de brandstofleidingen te kunnen leggen .

    Bij het verwijderen van de koppelingspomp komt dit aan het licht .
    Jawel , de bekende vermoeiingsbreuk in het schutbord .

    Ik heb het terug dichtgelast , en er een extra pass opgelegd ter verstevinging . Met het risico dat het nu naast de las gaat breken .
    Geen tijd voor een andere oplossing .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  21. #40

    Standaard

    Dan de achteras er volledig onderuit .
    De brandstoftank uit de weg .
    En de nieuwe leidingen gelegd .

    Gek is dat toch .
    Het zijn twee cq's , allebei van 1987 .
    Toch heeft de zwarte een uitgang van 15mm op de brandstoftank én op de pomp . Er zat geen filter tussen .
    De grijze heeft 12mm aansluitingen en een filter ertussen .
    Vermits alles van de grijze in orde gezet was heb ik de brandstoftank mee overgebouwd .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •