Lekker bezig...
En aansluitend het subframe , achterdiff , draagarmen veerpoten en remmen overgebouwd .
Enkel de schokbrekers van de zwarte , die waren nieuw . Dus die zijn behouden . Al de rest van de grijze was nieuw of gereviseerd , dus hebben we nu een complete nieuwe achteras .
Merk op , de stofkap die audi gebruikt op z'n veerpoten die enkel een decoratieve funtie heeft , tgenover diegen die ik er opzet waar de ganse schokbreker in beschermd zit .
Ook hier een verschil tussen de twee auto's . Het achterdiff heeft een andere aansluiting voor de sensor van de sper .
Idd, goed bezig Pat!
Maar toch raar dat er zoveel verschil zit in eigenlijk identieke auto's en onderdelen
Om eerlijk te zijn , ik weet het niet meer :oops:Oorspronkelijk geplaatst door maarten
Ik heb toen ik die kocht bij m'n leverancier in de rekken aan het zoeken geweest naar wat het beste pastte . Dat belachelijke kapje van audi was enkel origineel verkrijgbaar , en dat wou ik er niet meer op hebben .
Dus heb ik gewapend met een schuifmaat en een meter zowat alle dozen opgenmaakt die er stonden .
Ik heb het nr wel opgeschreven hoor , 1748-392-000
Zal volgende keer eens vragen bij welke wagen dit hoort .
Pat
Gat geboord doorheen het schutbord voor de airco kabelboom
Airco kabelboom geplaatst
Motorkabelboom doorheen het schutbord geworsteld , das altijd een gevecht op leven en dood .
Lpg klep geplaatst en eengesloten op de leiding .
Stuurhuis en stangen overgebouwd .
Koppelingspomp er terug in .
Koppelingspedaal van de grijze overgezet .
Vandaag en morgen moet ik helaas gaan werken , dus nu effe niks meer .
Pat
Vervolgens het remsysteem terug geplaatst ,
de abs regelunit erop en aangesloten ,
nog wat ditjes en datjes op het schutbord .
En dan de motor erin .
Ging vrij vlot , alleen heeft de stroomverdeler een tik gekregen waardoor de stekker afgebroken is . Dat bekijken we later wel .
Helaas , het kan niet altijd van de eerste keer raak zijn .
De zesbak past vlot in de tunnel .
Maar het CBL schakelmechanisme gedeeltelijk gebruiken gaat niet .
Dat komt enkele cm tegen het koetswerk .
Ik heb dan nog een soort hybride gemaakt van de cbl en het CQ schakelstangen , maar ook dat werkt niet . Dan kan ik slechts drie versnellingen inschakelen .
Morgen maar eens rustig bekijken .
En dan ben ik ook al begonnen aan het vervaardigen van de noodzakelijke tussenstukken voor de cardanassen .
Dit zijn voor mijn doen al vrij zware stukken . Ik ben niet echt uitgerust om grote verspaningen te doen , dus het gaat langzaam .
Pat
Het schakelmechanisme is een cosmische ramp .
Niets past , geen plaats om te werken zelfs niet om te kijken .
Een kort verslag van drie rampzalige dagen klooien zonder echt bruibaar resultaat . :cry:
Op het eerste gezicht leek alles vrij eenvoudig te kunnen .
Helaas .
De schakelstang van de CBL ( groen ) kan niet gebruikt worden .
Komt tegen de tunnel , kan zelfs niet gemonteerd worden .
Zowel dat opstandje met de kogel als de kronkel in de schakelstang is er teveel aan .
De CQ schakelstang grijpt veel lager aan , die zou kunnen passen .
De CQ gebruikt een andere schakelhendel dan de CBL .
Zowel de afmetingen als de bevestigingsmethode als de diameter van de bol is verschillend .
Dus de groene schakelhendel moet gebruikt worden .
Allen past daar de CQ schakelstang niet op .
En dan buigen en plooien en wringen en passen en proberen , en weer eens monteren en nogmaals de put uit om bij te buigen .....
Bijna twee volle dagen zonder ophouden .
Ik voelde gisteren m'n benen niet meer .
Op de foto zie je een aangepaste CQ schakelstang waarmee het net gaat .
1mm meer naar boven en de achteruit gaat niet meer .
1 mm meer naar beneden en de 5 en 6 komen tegen het koetswerk .
Dus het kan , maar nog lang niet naar m'n zin .
Immers , het minste putje in de baan in zes of vijf gaat resulteren in die stang die tegen het koestwerk slaat .
Of misschien een flauwe helling is voldoende om de achteruit niet meer te laten pakken .
En dan nog een eerste grandioos mislukte poging om zelf een schakelstang te buigen .
De nodige plaats is beschikbaar hoor , het is alleen het probleem dat je niet kan meten of afschrijven . En plooien op het gevoel en op het gevoel is nu eenmaal lastig .
Morgen ...; zelfde scenario tot het goed is .
Pat