Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 136

Onderwerp: 1987CQ - 7A - CBL en Airco

  1. #41

    Standaard

    En aansluitend het subframe , achterdiff , draagarmen veerpoten en remmen overgebouwd .

    Enkel de schokbrekers van de zwarte , die waren nieuw . Dus die zijn behouden . Al de rest van de grijze was nieuw of gereviseerd , dus hebben we nu een complete nieuwe achteras .

    Merk op , de stofkap die audi gebruikt op z'n veerpoten die enkel een decoratieve funtie heeft , tgenover diegen die ik er opzet waar de ganse schokbreker in beschermd zit .

    Ook hier een verschil tussen de twee auto's . Het achterdiff heeft een andere aansluiting voor de sensor van de sper .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  2. #42

    Standaard

    Lekker bezig...
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #43
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Idd, goed bezig Pat!
    Maar toch raar dat er zoveel verschil zit in eigenlijk identieke auto's en onderdelen

  4. #44

    Standaard

    nogal vaag ja... vraagje, waar haal je die enorme coole stofkap voor de schokbreker vandaan?
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  5. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten
    nogal vaag ja... vraagje, waar haal je die enorme coole stofkap voor de schokbreker vandaan?
    Om eerlijk te zijn , ik weet het niet meer :oops:

    Ik heb toen ik die kocht bij m'n leverancier in de rekken aan het zoeken geweest naar wat het beste pastte . Dat belachelijke kapje van audi was enkel origineel verkrijgbaar , en dat wou ik er niet meer op hebben .
    Dus heb ik gewapend met een schuifmaat en een meter zowat alle dozen opgenmaakt die er stonden .

    Ik heb het nr wel opgeschreven hoor , 1748-392-000
    Zal volgende keer eens vragen bij welke wagen dit hoort .


    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .


  6. #46
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi werk, Pat! Bekende scheur in het schutbord inderdaad... de enige permanente oplossing is een metalen beugel erachter die de druk meer spreidt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #47
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    indrukwekkend weer Pat, zowel wat je doet en hoe snel je t doet! ik heb bijkans meer tijd nodig t topic door te lezen

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Gat geboord doorheen het schutbord voor de airco kabelboom
    Airco kabelboom geplaatst
    Motorkabelboom doorheen het schutbord geworsteld , das altijd een gevecht op leven en dood .
    Lpg klep geplaatst en eengesloten op de leiding .
    Stuurhuis en stangen overgebouwd .
    Koppelingspomp er terug in .
    Koppelingspedaal van de grijze overgezet .

    Vandaag en morgen moet ik helaas gaan werken , dus nu effe niks meer .

    Pat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  10. #49

    Standaard

    waarom zijn die parts blauw!?
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  11. #50

    Standaard

    De blauwe parts komen uit de grijze CQ en zijn allemaal gereviseerd , opgepoetst , hersteld , nieuwe pakkingen , lagers enz .
    Het blauw is gewoon kleur uit een spuitbus die ik op overschot had .
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  12. #51

    Standaard

    Goed bezig Patriek. :shock:
    Aan zo'n klus zou ik dus niet durven beginnen. :oops:
    Blauw gaf dat niet extra power :roll:

    Gegroet jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  13. #52

    Standaard

    Vervolgens het remsysteem terug geplaatst ,
    de abs regelunit erop en aangesloten ,
    nog wat ditjes en datjes op het schutbord .

    En dan de motor erin .

    Ging vrij vlot , alleen heeft de stroomverdeler een tik gekregen waardoor de stekker afgebroken is . Dat bekijken we later wel .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  14. #53

    Standaard

    Helaas , het kan niet altijd van de eerste keer raak zijn .

    De zesbak past vlot in de tunnel .
    Maar het CBL schakelmechanisme gedeeltelijk gebruiken gaat niet .
    Dat komt enkele cm tegen het koetswerk .

    Ik heb dan nog een soort hybride gemaakt van de cbl en het CQ schakelstangen , maar ook dat werkt niet . Dan kan ik slechts drie versnellingen inschakelen .
    Morgen maar eens rustig bekijken .

    En dan ben ik ook al begonnen aan het vervaardigen van de noodzakelijke tussenstukken voor de cardanassen .
    Dit zijn voor mijn doen al vrij zware stukken . Ik ben niet echt uitgerust om grote verspaningen te doen , dus het gaat langzaam .

    Pat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  15. #54

    Standaard

    Het schakelmechanisme is een cosmische ramp .
    Niets past , geen plaats om te werken zelfs niet om te kijken .
    Een kort verslag van drie rampzalige dagen klooien zonder echt bruibaar resultaat . :cry:

    Op het eerste gezicht leek alles vrij eenvoudig te kunnen .
    Helaas .
    De schakelstang van de CBL ( groen ) kan niet gebruikt worden .
    Komt tegen de tunnel , kan zelfs niet gemonteerd worden .
    Zowel dat opstandje met de kogel als de kronkel in de schakelstang is er teveel aan .
    De CQ schakelstang grijpt veel lager aan , die zou kunnen passen .

    De CQ gebruikt een andere schakelhendel dan de CBL .
    Zowel de afmetingen als de bevestigingsmethode als de diameter van de bol is verschillend .
    Dus de groene schakelhendel moet gebruikt worden .
    Allen past daar de CQ schakelstang niet op .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  16. #55

    Standaard

    Op zich nog niet getreurd .

    Volgende foto's laten zien dat een en ander aanpasbaar is .
    Het binnen werk dat om de kogel grijpt is relatief eenvoudig over te zetten .
    Beetje boren , beetje draaien , beetje lassen .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  17. #56

    Standaard

    Ook het verbindingsstangetje is nu veel te kort .
    Daar moet een verlengstuk tussen .

    De locatie van de tegenkogel op de CBL bak is ook niet bruikbaar .
    Daar heb ik een andere locatie voor gezocht .
    Maak ik tzt wel een foto van .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  18. #57

    Standaard

    En dan buigen en plooien en wringen en passen en proberen , en weer eens monteren en nogmaals de put uit om bij te buigen .....
    Bijna twee volle dagen zonder ophouden .
    Ik voelde gisteren m'n benen niet meer .


    Op de foto zie je een aangepaste CQ schakelstang waarmee het net gaat .
    1mm meer naar boven en de achteruit gaat niet meer .
    1 mm meer naar beneden en de 5 en 6 komen tegen het koetswerk .
    Dus het kan , maar nog lang niet naar m'n zin .

    Immers , het minste putje in de baan in zes of vijf gaat resulteren in die stang die tegen het koestwerk slaat .
    Of misschien een flauwe helling is voldoende om de achteruit niet meer te laten pakken .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  19. #58

    Standaard

    En dan nog een eerste grandioos mislukte poging om zelf een schakelstang te buigen .

    De nodige plaats is beschikbaar hoor , het is alleen het probleem dat je niet kan meten of afschrijven . En plooien op het gevoel en op het gevoel is nu eenmaal lastig .

    Morgen ...; zelfde scenario tot het goed is .

    Pat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  20. #59

    Standaard

    De aanhouder wint!

    Dit zijn de topics waarvoor ik op dit forum kom, klasse!

  21. #60

    Standaard

    waarom de carroserie niet iets naar binnen tikken... scheelt je een hoop kopzorgen, en 3mm, dat heeft toch niet echt impact op de rigiditeit van de carosserie
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •