pfff, jij koopt en verkoopt ze snel zeg even een andere vraag, zou jij jouw huidige FMIC aanraden ?
toch wordst een filter nooit vervangen..
bij de dealer staat er geen vervangingstermijn voor...
dus in hun ogen ( gewoon onderhoud ) niets mis..
in praktijk natuurlijk anders...
anders zou zijn, als het wel berekend zou zijn...
Dan is ie aan te raden, maar met een GT28 zou ik ook aan Internals gaan denken, anders kan je de max er niet uit halen en kan je net zo goed voor een GT2X gaan.
Ik heb hem overigens niet van Pedro, maar hij levert wel exact dezelfde FMIC's..
in eerste instantie gaat hij flink onder getuned worden, +/- 200pk ( koppeling sparen ).. het was voor mij de keuze om of nu een k03 te herplaatsen of direct de geplande toekomstige upgrade uit te voeren. mijn doel is een pk of 280, echter in eerste instantie dus naar 200pk ( dit is prima mogelijk volgens pedro ) daarna sparen voor de sachs koppeling en een fmic, remmen, uitlaatlijn, brandstofpomp + injectoren, en ver in de toekomst zuigers + nokkenas. en dan hoop ik de 280 makkelijk te kunnen halen.
sommigen zullen het wel een gekke keuze vinden, maar het was voor mij de keuze : een K03 herplaatsen en dat heel lang uitzingen.. of direct het aanschaf bedrag over de kop en een "leuke" turbo te plaatsen.
wat bedoel je trouwens met een GT2x ?
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...Category_Code=
Is één stapje lager dan de GT28RS, nieuwe versie is ook watergekoeld en goed tot 300PK, wel een iets snellere spool up dan de GT28RS, dus sneller op gang...
heb je topic even doorgelezen , maar echt wat een bak !.. ooit hoop ik dit toch ook wel te behalen ( motorisch )
voor wat betreft de gt2x, tja ik weet het niet.. ben geen stoplicht-sprinter.. ook geen idee of dat uberhaubt wel mogelijk is met een gt28, maar meer een autobahn rijder.. en dan draai je toch al snel 3500-4000 toeren en kan de gt28 ook wel meedoen !
hoe zit het met de injectoren, aangezien ik nog niet vol vermogen wil gaan draaien op deze standaard koppeling ( koppeling kan toch ong 220pk/300nm hebben.. waarbij de nm's het belangrijkst zijn )
Ik heb 440cc Green tops, maar wil ze vervangen voor 550 of 630cc als de auto weer gaat rijden, net als de turbo, die gaat er tzt ook af en wordt voorzien van een upgrade.
De nieuwe is watergekoeld?...dat is beter. Dat dit ding geen waterkoeling had was voor mij de reden om toch (voorlopig) voor een K03-0073 te gaan waarmee 240 Pk geen probleem is.
Ik zit zachtjesaan ook te denken aan een 2871 (of 28RS) ombouw maar ik denk dat ik dan (net als Leon, toch?) eerst een AEB blok erbij koop en dat helemaal zuiver opbouw. Dus...het hele programma: drijfstangen, zuigers, evt. kop laten bewerken en misschien zelfs ADR nokkenassen. Maargoed, dat projekt duurt nog wel even.
@Leon als je jouw 440 greentops wegdoet heb ik evt. interesse.
ach, ik kan de auto ook wel een tijdje missen.. ben student, heb een eigen zaak.. die kilometers worden in een a6 gemaakt. Zo kan ik mooi het verdiende geld stukje bij beetje in de a4 stoppen en die helemaal opknappen. Mensen verklaren mij voor gek omdat het mijn eerste auto is, ik ben van mening dat ik hem niet meer kwijt wil !
@ leon.. waardoor is jouw blok nou uiteindelijk in de soep gelopen ? zuigers/drijfstangen die het vermogen niet meer aankonden ?
@malanca
je zegt ADR nokkenassen, zijn die nokkenassen anders/beter? ik weet namelijk dat de basisblokken vrijwel identiek zijn en heb momenteel een ADR blok die ik wellicht dan kan voorzien van een turbo ombouw. Of is dit af te raden?
Dit zou ik afraden. Je moet veel ombouwen; beter een kompleet 1.8T blok erin lepelen.
ADR nokkenassen worden gebruikt bij Big Turbo ombouwen (2871+) om bij hogere toerentallen meer vermogen te krijgen. Heeft geen zin bij een K03/K04 ombouw. Die turbo'tjes kunnen boven 4000 rpm niet voldoende lucht verplaatsen.
Vergelijk het maar met de 7A nokkenassen die vaak in ABY/ADU blokken met Garret / K29 ombouw gebruikt worden.
ah kijk op die manier, dus als ik mijn huidige a4 afrij kan ik het beste de nokkenassen eruit halen dus en die bewaren voor mijn volgende project. Wil al tijden een a4 b5 avant 1.8T nl als uitgangsbasis en deze goed onder handen nemen.