Pagina 2 van 20 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 390

Onderwerp: Megasquirt op 80 quattro wordt vervangen door ......

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido
    Aardige klus.... zal maar een weekje vrij nemen.
    doe maar 2, kan ik dan ook weer verder :-D
    my first quattro was a wilkinson

  2. #22
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    mooi te zien dat niet iedereen de makkelijke weg kiest. echt prachtig die klassieke tuning!


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    doe maar 2, kan ik dan ook weer verder :-D




    Priceless.... :-D
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  4. #24
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido
    Vanavond met veel gedoe het inlaatspruitstuk van een 1B motor nagemeten en uitgewerkt in een cad programma. Ik kan niet garanderen dat het honderd procent klopt maar zo even snel nagemeten lijkt het in orde te zijn. Wat een drama is dat toch met cilinder 2 en 3 en wat zitten de bouten kort langs het kanaal Wie belangstelling heeft voor de tekening van de kanalen (dus eigenlijk de pakking) kan me een PB sturing dan mail ik de tekening in dwg formaat. Het gaat dus niet om het volledige spruitstuk !
    PM send!

    P.s. Flens eerst uitfrezen/snijden in een harde houtsoort en die passen op je kop :idea:

    Bespaart je materiaalkosten.. mijn ervaringen zijn dat het nooit helemaal past de 1ste keer... ook geef ik de gaten verder van het centrum van het blok een grotere speling m.b.t. de uitzetting van het materiaal.

  5. #25
    guido
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    mooi te zien dat niet iedereen de makkelijke weg kiest. echt prachtig die klassieke tuning!
    Al kost dat wel veel zweet en tranen ! Maar ik ben het volkomen met je eens. Bij een turboblok is het allemaal makkelijker. Wanneer de injectie er op zit en de gaskleppen gemonteerd dan denk ik er aan om een fullrace nokkenas te monteren. Dat is wel wat veel, dat geef ik toe, maar het blijft leuk en dan kom je toch al snel in de buurt van de 220 pk ! En dan het geluid ....dat huilt, jankt en knettert dat het een lieve lust is. 8)


  6. #26
    guido
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro84
    P.S. Flens eerst uitfrezen/snijden in een harde houtsoort en die passen op je kop :idea:

    Bespaart je materiaalkosten.. mijn ervaringen zijn dat het nooit helemaal past de 1ste keer... ook geef ik de gaten verder van het centrum van het blok een grotere speling m.b.t. de uitzetting van het materiaal.
    Ik maak alles op een cnc freesbank en maak altijd eerst een controle stuk. Je moet in de constructie uiteraard altijd rekening houden met het uitzetten maar zolang je hetzelfde materiaal als de kop gebruikt valt het allemaal mee.

  7. #27
    guido
    Guest

    Standaard

    Vanmiddag eerst maar eens een mailtje gestuurd naar Zwitserland, om te vragen waar mijn bestelling blijft. Al snel een antwoord gekregen. Het blijkt dat er wat problemen waren met mijn betaling. Een en ander zou waarschijnlijk vandaag worden opgelost en het pakket lag al klaar. Dus nog even wachten en dan .... :-D

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido
    Aardige klus.... zal maar een weekje vrij nemen.
    doe maar 2, kan ik dan ook weer verder :-D
    he niet zo drijven joh, straks zegt ie zaterdag nog dat ik m niet te lang van zn werk moet houden

  10. #29
    guido
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
    he niet zo drijven joh, straks zegt ie zaterdag nog dat ik m niet te lang van zn werk moet houden

  11. #30
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    ken je deze al: http://www.nothelle.de.com/

    staat wel t e.e.a. tussen bruikbaar en/of ter inspiratie...


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  12. #31
    guido
    Guest

    Standaard

    Die kende ik nog niet Henkjan vooral deze is erg leuk : gasschuiven op een 5 pitter.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  13. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
    he niet zo drijven joh, straks zegt ie zaterdag nog dat ik m niet te lang van zn werk moet houden
    idd. bak inladen en ophoepelen
    my first quattro was a wilkinson

  14. #33

    Standaard

    dat ziet eruit als een heel compact systeem...
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  15. #34
    guido
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
    dat ziet eruit als een heel compact systeem...
    Inderdaad ! Als je goed kijkt zie je ook dat ze het probleem van de originele bevestigingspunten mooi hebben opgelost. Gewoon niet gebruikt !
    Ik liep zelf ook al met het idee om zelf andere gaten te boren in de kop maar ik moet eerst nog even een oude kop doorzagen om te kijken wat de beste punten zijn.

  16. #35

    Standaard

    als je daarvoor nog een cilinderkop nodig hebt, ik heb er nog 3 liggen :roll:
    my first quattro was a wilkinson

  17. #36
    guido
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    als je daarvoor nog een cilinderkop nodig hebt, ik heb er nog 3 liggen :roll:
    Bedankt voor het aanbod, maar ik heb er zelf nog twee liggen. Zo kom ik nog eens van mijn rommel af

  18. #37
    guido
    Guest

    Standaard

    Gisteren op internet zitten zoeken op flachschieber (gasschuif) en het volgende schitterende plaatje gevonden. Het gaat om een gasschuif voor een 4 cilinder BMW blok. De metalen strippen die je rechts zit liggen zijn de lineaire geleidingen. Het geheel loopt namelijk op naalden. De naaldkooien zie je boven en onder de zwarte schuif.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  19. #38
    guido
    Guest

    Standaard

    Gisteren maar weer eens een mailtje gestuurd naar Ontronic. Het duurt een eeuwigheid daar. Moeten ze die injectie eerst nog maken soms ? Nou heb ik veel ervaring met Zwitserse firma's en weet daardoor dat ze daar nooit haast hebben, maar dit is wel een beetje teleurstellend
    Maar goed, intussen vanochtend weer pech gehad met de 80. Nadat eerst de Megasquirt weer niet wilde babbelen met de laptop en ook nu nog steeds niet benaderbaar is :-X, rijd ik vanochtend na een zeer problematische start de straat uit en ga richting N217. Honderd meter voor de rotonde ligt ineens het gaspedaal op de vloer, ik word gek :-X Gelijk de bushalte opgereden en de kap geopend. Onder de kap alles in orde dus ergens in de kabel of bij het pedaal gebroken. Ik heb een euro munt tussen de gasklepaanslag gedaan en zo de paar honderd meter naar huis getuft. Zolang als ik deze auto heb zijn er al problemen met dit ding. Ik word er een beetje moe van. Een beetje heel erg moe :-X :-X :-X Wie bied ? :cry:

  20. #39

    Standaard

    15 Euro!
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  21. #40
    guido
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    15 Euro!
    Verkocht !

Pagina 2 van 20 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •