Heb je aan de schade al wat gedaan of heb je enig idee wat het je gaat kosten om 'm weer helemaal toppie te krijgen?
Goed om even het verhaal af te maken.
De eerste testrit
Heerlijk hij starte zonder tikken of rammelen wat ze wel vaak doen als ze een tijd niet gelopen hebben en daar ging ik....
Helaas kwam ik er na een paar meter al achter dat de koppeling slipte, en dan vooral als ik in zijn 3 zat en er dan een dot gas bij gaf !
Dan leek het wel alsof de koppeling nog ingedrukt was....
Dit is trouwens met heel erg veel geluk vanzelf opgelost bij het naar huis rijden van de audi.
De afspraak met de eigenaar gemaakt dat ik er tot die avond 20.00 uur over moest nadenken ( terwijl ik dat zelf totaal niet wilde maar mijn maatje dringde er heel erg op aan dat ik er GOED over na moest denken en niet weer eens ondoordacht een beslissing moest nemen..... )
Ik zou trouwens zowiezo nog een keer terug moeten komen want de zooi banden wat er bij zat was niet aanwezig op de plek waar ik de audi kwam bezichtigen......
Dat was nl bij een auto garage waar de eigenaar zelf als auto monteur werkt !
De garage zag er trouwens erg betrouwbaar uit wat natuurlijk mijn keus wel een stuk makkelijker heeft gemaakt.
Nog geen half uur later belde ik ( niet handsfree ) op de terugweg naar huis op naar de beste man, en ik zei dat de audi verkocht was en dat ik volgende week zaterdag de boliede kwam halen....
Een week later.... De audi ophalen!
Mijn moeder was wel bereid om samen met mij, mijn nieuwe zwarte coupe op te halen in maastricht want ze was daar tenslotte al jaren niet meer geweest en het zou die dag ook wel lekker weer worden, en ze vond het ook wel eens leuk om zelf in mijn mooie sportcoupe te rijden.....
Zien jullie foto 2 ?
Dat doet mijn pc dus met mijn foto's ... ben gewoon doods bang dat ik straks geen enkele normale foto meer op de pc heb staan....
Helaas heb ik de foto's van de dag dat ik de audi ging ophalen al op de pc gezet, en is het grootste gedeelte stuk....
Wat moesten de buren wel niet denken.... achja... ze mogen ook genieten van die mooie audi's voor de deur.... moeten ze dit er ook maar bij nemen toch
De volgende dag direct mijn eigen touch aan de audi gegeven,
Als eerste mijn dobbelsteentjes die in mijn eerste audi toevallig, van de vorige eigenaren al hingen, opgehangen....
Ze hingen altijd al in mijn 2e auto ( audi gt ) aan de spiegel
En nu hangen ze in mijn 3e auto ( audi gt ) aan de spiegel....
Daarna gelijk voor de deur de originele einddemper eraf gehaalt en vervangen voor een rechte pijp met een dubbel sierstukje waarna het geluid
Heeeeeeeeeerlijk donker en roffelig klinkt!
En natuurlijk de originele winterbanden en doppen vervangen voor de 4 mooie lichtmetalen 15 inch ronal Look velgen.
Als je op de foto's klikt kun je alsnog inzoomen voor verdere details... bv de schade !
Trouwens ook mijn mooie victor stuur en custom made ( originele ) pookknop geplaatst.
De radio was helaas stuk en het gaat om de flat cable die los is gegaan van het aan en uitzetten ( klapscherm )
Er zit ook een 10 cd wisselaar in en een leuke versterker met subwoofer wat in het reservewiel verwerkt zit van pioneer....
Zit nog te twijfelen of ik het er allemaal uit trek....
Nu helaas het gedeelte waar ik NOG geen fotos van kan plaatsten....
Dit zal ik zo snel mogelijk doen :cry:
Uiteindelijk ben ik bij een schadebedrijf terecht gekomen die het voor mij willen:
Uitdeuken
Strak maken
Spuiten
Voor 1500 euro
MAAR ik doe de rest zelf daar in de garage...
Nou dat leek me een leuke deal.....
Moet er hier wel eerlijk bij zeggen dat ik eerder al moeite had om een deurpaneel te verwijderen, en ik had zowiezo nog totaal geen ervaring
met autoschadeherstel, of uberhoubt zaken van een audi demonteren!
Maar ik hou wel van een uitdaging op zijn tijd !
De voorbereiding hier thuis:
Sierstrips eraf
Benodigdheden:
1 gasbrander
4 verfkrabbers of behangkrabbers... hoe het ook heet
1 stofkapje
engelen geduld....
Eerst het mes goed heet gemaakt en dan steken he....
De audi was net gespoten en de vorige eigenaar zei nog...
Jaahaa ik heb de sierlijsten EXTRA goed vast gemaakt met kit zodat er Noooooit meer vocht achter kan komen en dus ook geen roest....
Dat heb ik dus geweten hahahaha
Zelfs toen de strips er af waren was het nog een ramp om alle klei, tape, en kit uit de strips zelf te halen..... Maargoed het resultaat mag er wezen!
Daarna de in nieuwstaat verkerende deurpanelen gedemonteerd en tot mijn verbazing zaten de deurbakken nog heel erg mooi origineel en Goed vast ! Dit komt volgens mij ook maar zelden voor......
Die avond bij de garage mocht ik beginnen om met een tolletje alles kaal te maken waar de deuken zaten......
Best grappig werk eigenlijk.... WIEW WIEW!
Tijdens het demonteren van de audi kwam ik er steeds meer achter dat ik de audi eigenlijk compleet aan het strippen was, en dat het toch Veel meer werk was dan wat ik zelf verwacht had.....
Inmiddels gedemonteerd:
Bumpers
Koplampen
Grill
Bumperkapjes:
Ook met flink veel kit vast gemaakt... uren met een plamuurmes alle kitresten verwijderem, zowel van de carrosserie als van de plastik kapjes
welke er nu weer als nieuw uitzien!
RVS sierlijsten: uren met commandant bezig geweest om te poetsen en polijsten, Maar je kunt er nu je haar in kammen !
Achterlichten:
Ook erg leuk ! een half uur fohnen en dan heel voorzichtig los trekken! Waarna er nog een uurtje met ontvetter gewerkt moet worden om de overige kit resten te verwijderen.... Maar het ziet er weer strak uit !
Deuren:
Waren het niet meer waard om te redden dus ik ben op zoek gegaan en heb 2 zeer goede deuren gevonden waarvan 1 compleet en 1 gestript, samen voor 30 euro, dat is natuurlijk geen geld, en gelijk een hoop reserve onderdelen en lijstjes....
Sideskirts:
Na een hoop priegelen kwam ik er achter dat de sideskirts ook nog vast zaten met schroeven Onder de zwarte alu sierlijst bij de deur.....
Deze moet dus met geweld gedemonteerd ( klikt ) worden en tot mijn verbazing kwam daar toch een hoop zand achter vandaan.... ( dit schijn je al te hebben na een week rijden zeiden ze in de garage )
Toen de sideskirts gedemonteerd waren kwam ik er achter dat er toch wel enkele kleine lelijke plekjes waren....
Hier ga ik binnenkort verder op in als ik foto's heb want dat praat toch een stuk leuker!
Hij is nu 95 % spuitklaar en strak, alleen wil ik er nu niet veel dieper op ingaan omdat ik graag het complete verhaal met foto's wil plaatsenOorspronkelijk geplaatst door Audi-Geert
vrijdag gaat hij in de primer en maandag of dinsdag staat hij in de lak... en dit was het laatste wat ik er over zei !
Danku Danku,Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT
Ik moet wel bekennen dat ik van iemand hier een urquattro 10v turbo blok heb gekocht :-D
Die ga ik zelf reviseren, en afvlakken en uithonen enz enz.... ik weet niet wat het precies inhoudt wat ik hier schrijf maar ik heb er weleens van gehoord, het klinkt wel cool, en ik moet het allemaal nog leren...
Ik kon ook nog geen bumper verwijderen voordat ik aan deze audi begon, en nu heb ik hem eigenhandig compleet gedemonteerd....
Maargoed dat blok gaat ik nieuw maken en dat komt er in te hangen.... dat gaat deze winter zowiezo gebeuren en over 2 weken haal ik mijn mooie blok op :-D
Ben wel heel erg blij dat het blok uit een echte urquattro komt !
Voelt gewoon net effe iets origineler....
Ik stop pas met tunen wanneer mijn audi net zo snel als deze audi 80 in het filmpje is, en dat lijkt me niet onmogelijk om te realiseren!
http://nl.youtube.com/watch?v=O9Bv3aMcW-o&NR=1
http://nl.youtube.com/watch?v=B1dKGSeJhSQ
http://nl.youtube.com/watch?v=wIFSb8...eature=related
Let hierbij vooral op de zermatzilveren audi 80, daar gaat het om !
nu nog werkend in je auto krijgen. Je bent nummer 9 die het gaat proberen voor zover ik me kan terugdenken ... Tot op heden heb ik het één iemand hier zien doen, met een 20V blok. Er staat momenteel nog een soortgelijk project te koop op het forum, slagingspercentage is nihil....
Die power ga je vrees ik ook niet halen met een 10V, dan moet je echt op een 20V met een gruwelijke turbo overgaan.
Er zitten hier een aantal echte experts op het forum die mij toch wel heel goed advies kunnen geven, en lukt het niet ?
Laat ik mooi die 2,2 er in liggen en verkoop ik het turbo blok weer...
Ik kan me trouwens NIET voorstellen dat het niet lukt.
De motorsteunen passen gewoon.
De motorruimte is net zo groot als waar het blok vandaan kwam.
Het blok is nagenoeg compleet.
Het blok kwam lopend uit de urquattro
En het is ( misschien ken je het wel ) het blok wat uit die oranje urquattro komt die ook op de meeting stond... waar nu die v8 in zit !
Het enige probleem wat ik me kan bedenken zijn de stuurstangen, waar ik ook al een oplossing voor heb....
Misschien iemand nog tips of valkuilen waar ik rekening mee moet houden, omdat ik eigenlijk verder totaal geen ervaring heb met dit soort zaken, en eigenlijk nog nooit ook maar een koppakking of wat vervangen heb!