Pagina 9 van 31 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 609

Onderwerp: Audi Competition naar 350 pk Audi S2 (upd p27 Video's!)

  1. #161

    Standaard

    lijkt me dat er een diff van een S2 sedan/avant onder moet, maar mocht die van een S4 ook passen dan heb ik die wel liggen, die lijkt er wel op maar heb ze nooit kunnen vergelijken
    my first quattro was a wilkinson

  2. #162
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    De assen/naven van de S2 sedan hebben we al, maar het wordt even puzzelen welke cardanas er op een 3b bak past, vooral als je een aby achterdiff neemt... Die is iirc dikker namelijk. Is een verschil tussen de 5- en 6bak. Maar ik weet daar ondertussen wel wat adresjes voor

  3. #163

    Standaard

    Wat zit er nu onder en wat wil je eronder hebben? een 6 bak is een paar cm langer dan de 5 bak. Overigens niet de 016 5bak, die is net zo lang als een 6-bak. Het differentieel van een S4 is qua buitenmaten hetzelfde als die van een S2 sedan/avant. De tussenas dikte is ook hetzelfde tussen 3b/aby/adu.
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  4. #164
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Er loopt nu een 9A aandrijflijn onder, van het 2.0 16V blok. Die gaat er helemaal onderuit, omdat die het vermogen niet relaxed aan kan. Er komt een 3B blok (flink gemod, met oa andere RS2 injectoren, KKK24/7200 turbo, RS2 uitlaatspruitstuk, sterkere drijfstangen, RS2 ECU etc) met 3b bak met sterkere koppeling en lichter vliegwiel (van Cees) in, waardoor we het vermogen zo rond de 350 pk verwachten en dat moet veilig overgebracht worden naar de 4 wielen. We hebben dus de 5-bak van de 3B, volgens mij de CBR, waaraan we de voorassen en naven van de S2 coupé willen hangen, want dat zou moeten passen. Achter hebben we naven en assen van een S2 avant, van de alkema's. Een diff en cardan hebben we nog niet, omdat we niet weten welke er precies passen en voordat we dat weten wordt er nog niks gekocht. Ik zag bijvoorbeeld dit diff, als ik daar een passende cardan bij kan vinden dan lijkt dat me een prima optie maar als dat niet gaat dan is het gewoon een loze investering.

    @Jeffry, ik begreep dat jij nog een torsen achterdiff hebt liggen? Zouden we daar iets mee kunnen?

  5. #165

    Standaard

    Ik heb op dit moment een compleet diff liggen welke jij nodig hebt met Torsen V8 erin gebouwd en nieuwe keeringen op de uitgaande assen. Alleen nog olie erin en gaan. Die kun je evt overnemen. Voor de tussenas heb ik ook wel een optie denk ik. Wat voor tussenas heb je nu? Als je een coupe as heb dan heb ik evt nog een RS2 achter stuk en dan kun je hem pasmaken op jouw bolide.....
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl


  6. #166

    Standaard

    Ik lees nu dat je een 9a as hebt. Sorry.
    Als het goed is kan ik wel een as voor je verzorgen die past. Maar dan moet ik ff in het "archief" duiken
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  7. #167
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Ik heb ook een s2 coupe as van de donor! Ik heb ook een coupe achterdiff maar dat gaat niet passen gok ik zo...

  8. Ad
  9. #168

    Standaard

    ok, dan kun je met het voorste deel van de coupe as en een stuk RS2 kun je de verbinding maken
    coupe diff gaat niet passen idd.
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  10. #169
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Daarom, is ook verschil in wielbasis van de b3 coupé en b4 sedan dus dat ging sowieso nooit werken. Ik zoek nu alleen een gepaste oplossing . Maar ik kan dat met jou achterstuk en torsen achterdiff wel passen op die S2 assen? Dan gaan we per PB eens onderhandelen

  11. #170

    Standaard

    is goed
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  12. #171
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Nouja hij staat in je inbox te wachten

  13. #172
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Met de selectie van het diff i.c.m. bak ook letten op de ratio van 3.89 of 4.11
    Maar als alles S2 delen zijn dan moet dat goed komen.

  14. #173
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Moah, zijn er allemaal weer uit. Volgende obstakel

  15. #174
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Alu vliegwiel van 4.5 kilo van Cees is op de post! (itt de ongeveer 12 kg normaal iirc ) Komt ie tenminste een beetje op toeren...

    -edit, ca 5,3 kilo, hij is binnen -

  16. #175
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Woei... Oa een ander cilinderblok met bijpassende zuigers opgehaald in duitsland, dat in betere staat zou moeten zijn (ik zeg zou moeten want ik kan met mijn ogen niks slechts eraan zien). Eens kijken wat de experts ervan gaan zeggen, wordt wel spannend.

  17. #176
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Daar zijn we dan weer. Goed nieuws! De 3B bak past op de cardanas van de comp. Die schijnt overigens toch hetzelfde te zijn als die van de S2, de krachten kan die wel aan. Hebben vandaag de bak in de comp gelegd om te passen, de bak- en motorsteunen zijn gelijk. Het is allemaal even zoeken omdat dit nooit gedaan is zo, tenminste voor zover terug te vinden. Verder alles klaargelegd voor als de koppeling er is, verwacht aanstaande week, om te laten balanceren, om het overzicht te houden even samen gelegd. Dus we hebben nu de ori krukas, poelie met aircoriem en zuigers Integrated engineering drijfstangen, versterkte drijfstanglagers, een 5,3 kilo wegend alu vliegwiel en binnenkort een sterkere koppeling. Verder de achterassen van de coupé losgeschroefd, helaas nog altijd het gezeik met die slotbout maar die wielen gaan binnenkort met assen en al ergens heen om ze los te laten maken.

    Oja en het rottige alarm uit de comp getrokken ondertussen nog de achterbumper van de s2 gehaald voor een forummer en stefan-coupé is de oude bolero's op komen halen. Het oude 2.0 16V blok is naar hessel. Verder kwam ik forummer wanderer nog tegen in de friture bij ons in het dorp, toen we net in limburg kwamen, ook even bijgekletst. Toch wel leuk, zo'n forum.

    En nog even langs de dealer geweest voor een nieuwe waterpomp, rotor, verdeelkap, carterpakking en nog wat pakkingen, en een startmotorrevisieset die in de backorder stond dus nog wel even duurt.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  18. #177

    Standaard

    Maar jullie doen een complete motor revicie, waarom gooi je er niet direct betere zuigers in. Als je toch bezig bent is dat een leuke upgrate en als je meer power wilt in de toekomst dan hoeft het blok niet weer uit elkaar.

  19. #178
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Omdat je op een gegeven moment een grens moet trekken. We richten met de ori KKK24/2700 turbo en RS2 specs nu op 350 pk en dan zijn andere zuigers niet nodig. Drijfstangen wel, want als je een misfire hebt heb je met pech bananen. Als er weer nieuwe zuigers bij komen gaat daar zo weer even zeker 700 euri bovenop en het is nu niet nodig. Mocht dat ooit gebeuren, dan kan dat tzt wel bekeken worden. We weten nu toch hoe alles in mekaar zet, even de zuigers vervangen zal dan ook niet meer dan 2 dagen duren.

  20. #179

    Standaard

    die originele zuigers kun je ook wel tot 500 pk gebruiken AFAIK, lekker laten zitten
    my first quattro was a wilkinson

  21. #180
    quattro84
    Guest

    Standaard

    700+ zelfs. OEM zuigers zijn goede smeedstukken.

    Zweeds voorbeeldje

    Motor:
    3b block med standard kolvar och H-profilstakar.
    HX52 turbo med 66mm kompressor.
    Bromsades 673 whp vid 2.5 bar.
    Laatst gewijzigd door quattro84; 01-02-09 om 18:30.

Pagina 9 van 31 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •