Pagina 11 van 188 EersteEerste ... 7891011121314152161111 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 3755

Onderwerp: Sport Quattro replica bouwen

  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL
    In superstaat nog wel :shock:
    Des te meer jammer dat ie gesloopt wordt....maar er komt iets anders bijzonders voor terug.
    ja echt geen deukje niets. Netjes in de lak, nooit wat in de kofferbak gelegen (zo lijkt het) 1 roestplekje bij het voorraam. En een vlek op de passagierstoel. Hij heeft 1 mankement de automatische bak is kaduuk.
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  2. #202
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als de koppelomvormer nog heel is, ben ik daar wel in geïnteresseerd...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Als de koppelomvormer nog heel is, ben ik daar wel in geïnteresseerd...
    Ik was niet vanplan om de bak uitelkaar te trekken..noch het blok. Ik denk dat ze op MP belanden voor een liefhebber. :wink:
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  4. #204

    Standaard

    Ik zal ook wat spul van je in de gaten houden op MP....Koplampen/knipperlichten e.d. zijn gelijk aan mijn oude B2. Misschien heb ik daar wel interresse in.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #205

    Standaard

    De pics!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl


  6. #206
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Die 80 is echt in nieuwstaat... volgens mij was er nog iemand op het forum die stoelen voor een 2-deurs type 81 zocht.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #207

  8. Ad
  9. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Die 80 is echt in nieuwstaat... volgens mij was er nog iemand op het forum die stoelen voor een 2-deurs type 81 zocht.
    Klopt, dat was mfellman
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  10. #209

    Standaard

    de auto is sowieso al eens gespoten zie ik
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  11. #210
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    De 80 ziet er idd nog erg netjes uit, een mooie basis voor je project. Ben je er al achter hoe je het gaat doen met de chasisnummers, dat van de 80 eruit halen, en die van de CQ gebruiken?
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  12. #211

    Standaard

    Mooi hoor, een facelift 2deurs! Die is volgens mij maar weinig verkocht in nederland. Ik hoorde zaterdag dat Coen D. een 90 voorkant heeft gebruikt voor de voorkant (schijnen steverige chassisbalken te hebben (?), kan , zelf dacht ik dat er weinig verschil in zit...)
    Wel uiteraard met deze '80' deuren.

    Maar..gezien het project, oke! Maar dit is eigenlijk best een beauty om te rippen... :cry: , maar beter een goede basis dan een rampenbak natuurlijk. :o
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #212
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zou wel eerst even meten, volgens mij is de transmissietunnel van een automaat breder dan die van een handbak. Misschien moet je daar al beginnen met een stukje CQ...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Ik zou wel eerst even meten, volgens mij is de transmissietunnel van een automaat breder dan die van een handbak. Misschien moet je daar al beginnen met een stukje CQ...
    Klopt, de CQ tunnel is ook te smal want ik zet er een 6 bak in. Ik maak zelf een tunnel erin die past. Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje zonde om de 80 te choppen. Maargoed........ het komt wel goed met hem.

    Qua versteviging komt er nog een rolkooi in. Gewoon voor meer stevigheid en stijfheid.
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  15. #214

    Standaard

    Ik moet nog heel even wachten met het daadwerkelijk slopen van de 2 auto's. De loods waar ik sleutel is bijna klaar. Dan kan ik eindelijk aan de slag. Ik heb nog wat starlers/verzinkers gesproken. De beste prijs is nog steeds van de eerste: zo'n 1000 euro of minder zelfs.
    ik denk dat er over 2 weken echt gezaagd gaat worden :P
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  16. #215

    Standaard

    Ook nog geen tijd gehad om de demper vanonder die CQ te halen?

  17. #216

    Standaard

    Hee man, ik heb er wel met jaap naar gekeken zondag. Maar toen was het alweer donker (en ik heb geen licht daar). Ik probeer vrijdag vrij te nemen. Dan kan ik hem eraf slopen.
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  18. #217

    Standaard

    Volgens mijn informatie moet de cbl zesbak uit de S4 passen in de oer-q tunnel zonder verbouwingen .

    Je hebt enkel S2 CGR baksteuntjes nodig .

    Binnen een jaar of zo kan ik je bevestigen of het waar is of niet , maar waarschijnlijk zit jij dan al achter het stuur van je SQ

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  19. #218

    Standaard

    Op zich zou dat goed nieuws zijn Patrick. Ware het niet dat ik nu met het idee loop om de hele bodemplaat te verwijderen. In mijn zoektocht naar power / weight wil ik de bodemplaat van aluminium maken met alu transmissie tunnel (met ondersteuning van spaceframe aan rolkooi uiteraard.
    Hetzelfde geld voor de voorkant. Vanaf de firewall haal ik alles weg (uitgezonderd veerpoten) dat versterken met chrome-moly buizen om nog de fixatie te behouden voor de bodykit. Ik wil zo minmogelijk gewicht aan boord en super veel stevigheid. Volgens NHRA rules voor dragracing. Want daar zal ik deze auto voornamlijk voor gebruiken als hij klaar is. In de 9 secs rijden op 1/4 mile met APK is mijn doel. Er is GEEN straat auto in NL die dat doet.
    Hetzelfde geld voor de achterzijde. Dus het tussenschot vervangen door alu. En ook de kofferbak eruitlijpen en door alu vervangen, gecombineerd met doorlopende rolkooi.
    Dit is nu het plan. Misschien bedenk ik me onderweg nog, maar denk het niet.
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  20. #219

    Standaard

    Maarten had nog de tip van de week.
    Die kwam met een hongaarse link waar duidelijke foto's op stonden hoe een CQ in te korten. 3 hoeratjes voor Maarten.







    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  21. #220

    Standaard

    Gisteren heb ik de 80 topless gemaakt.

    Helaas is het voorraam gesneuveld. Nu was het toch al aangevallen door het vocht dus maakt het niet zo gek veel uit. Ik heb ook nog een set extra deuren op de kop weten te tikken.
    Als ik de CQ uit elkaar heb liggen ga ik eens op mijn gemak bekijken hoe ik het dak ga over zetten. Ik heb al wel een idee om het dak op de originele delen vast te lasen. Dus de puntlasjes doorboren van het dak van de CQ en het 80 dak weer op dezelfde plekken terug zetten en lassen. Zo oogt het ook origineel en is het aan het eind van de rit het sterkste....

    Zie hier het resultaat:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •