Jef weet dat we hem komen grijpen als hij dit keer niet komt.
Wat zou het gaaf zijn deze volgend jaar te zien op de S/RS meeting!
A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM
Ghehe.... zo lezende: Dagelijks gebruik.... "Hmmmwah, ik deed 8 jaar boodschappen met een 530PK blok en daarna nog eens 900 PK eruit getrokken, sja nu zijn de zuigers een ietwat aan het flippen."
Haha. vind ik niet zo gek eigenlijk!
Hehe, i hear you. Ik wil Walter niet boos maken anders ligt er straks een paardenhoofd in mijn bed...
Ja, alleen de zuigers. De lagers verving/vervang ik met regelmatige interval, zeg maar net zo vaak als olie verversen. Zo controleer ik ook de regelmatige gezondheid van mijn blok.
Kleine update. Ik ben het blok weer aan het opbouwen. Weer wat modificaties uitgevoerd en de boel weer laten balanceren en honen naar de juiste specs. Tevens een nieuwe turbo besteld. Ik denk dat dat geen uitleg behoeft, buiten dat ik kan vertellen dat hij niet kleiner is dan de huidige turbo.
Ook nieuwe aandrijfassen laten maken uit speciaal staal. Dus ik ben hopelijk dit voorjaar weer up and running
/edit
Nog even het filmpje van de leukste race afgelopen jaar
https://www.youtube.com/watch?v=at-6Io2TuP8
je moet je sig nog aanpassen
mooi resultaat man, ook die 864 torques kan je mee thuiskomen. Wel leuk te zien dat jouw motor pas op stoom komt daar waar de meeste al bijna tegen de redline zitten tot hoeveel toeren wil je uiteindelijk gaan? grafiekje gaat "maar" tot 8k
1) WAT EEN TURBO...(en inlaat) het eigenlijke motorblok lijkt er klein van!
2) ook de koude zijde kan dus best verkleuren (door de hitte..?)
3) Powerband van een kleine 1.500 rpm, is dat niet er lastig rijden? Niet te vermijden natuurlijk met deze setup.
5) ERRUG mooie foto!
Goed bezig weer! Waar kunnen wij dit beest als eerste weer in actie gaan aanschouwen?
Heb in de loop der tijd wel wat filmpjes gezien, maar echte werk is er nooit van gekomen.
ps. mis je door al het geweld nou een boutje van het rechter spatbord...?
Ennuh, jouw auto heeft ECHT ballen zo te zien..!!
Nu is idd 8K rpm redline zeer veilig. De motor kan in principe 9k RPM aan. Maar ik wilde de nieuwe motor nog een beetje sparen omdat hij net is ingelopen....
Tevens had ik dynamo problemen na de 8K rpm. Dus vandaar dat dat de grens is nu. Die ga ik binnenkort oplossen en daarna weer terug de bank op. Dus er zit nog meer muziek in dan dit.
Damn.. Ik begin echt te denken dat Jeffer pas stopt met tunen als ie met zijn SQ op Mars aankomt, parkeerplekje zoekt, een biertje pakt! "Zo' eindelijk klaar nu" 924 PK's......! Wat had jij voor een skelter toen je 3 was?